-Ο Δήμος Καβάλας θα εμπλακεί σε μία διαδικασία με απροσδιόριστο χρονικό ορίζοντα και πολύ αμφίβολο αποτέλεσμα. Αναφερόμαστε στο ζήτημα της (επανα)λειτουργίας του υπαίθριου σταθμού στάθμευσης «Ροδόπη» στο κέντρο της Καβάλας. «Έχει αρχίσει η διαδικασία, για την τοπική αλλαγή του σχεδίου πόλης. Δηλαδή, όπου υπάρχει υπόγειο, να προστεθεί και υπέργειο πάρκινγκ, έτσι ώστε να σταματήσει το πρόβλημα, μέχρι να αποκτήσει η Καβάλα υπόγειο πάρκινγκ», δήλωσε ο δήμαρχος, Θόδωρος Μουριάδης.

-Εάν δεν κάνουμε λάθος, το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (Γ.Π.Σ.) μπορεί να τροποποιηθεί το έτος 2023, δηλαδή το τελευταίο στη θητεία της σημερινής δημοτικής Αρχής. Έως τότε, επίσης, είναι πολύ δύσκολο, αν όχι απίθανο, να αποκτήσει η Καβάλα έναν υπόγειο σταθμό αυτοκινήτων. Η λύση της νομοθετικής ρύθμισης, για την οποία μίλησε ο δήμαρχος, δεν μπορεί να αφορά μόνο την περίπτωση της Καβάλας, αλλά να γίνει με αφορμή το τοπικό πρόβλημα.

-Κατά την άποψη μας, οι αλλαγές στο Γ.Π.Σ. πρέπει να γίνονται όταν «τελειώνει» η περίοδος ισχύος, η οποία διαρκεί, σύμφωνα με τον σχετικό νόμο, μία πενταετία. Οι παρεμβάσεις στη διάρκεια των πέντε ετών αλλοιώνει τον χαρακτήρα και το πνεύμα του Γ.Π.Σ. Γι’ αυτό, όταν γίνεται η (τυχόν) αναθεώρηση στο τέλος της πενταετίας, ο σχεδιασμός πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός και να μπορεί να «διαβλέπει» την εξέλιξη του αστικού κέντρου.

-Στην Καβάλα, δεν χρειάζεται να έχει κάποιος μαντική ικανότητα, για να προβλέψει πως το κυκλοφοριακό και η στάθμευση θα γίνουν παράγοντες, που θα επηρεάζουν την ποιότητα ζωής και την εικόνα της πόλης. Είναι ηλίου φαεινότερο, επίσης, ότι, λόγω της έλλειψης κατάλληλων οικοπέδων, οι οργανωμένοι χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων θα είναι περιορισμένοι. Μία λύση, επομένως, είναι η κατασκευή υπόγειων σταθμών. Αλλά κι αυτή η λύση έχει περιορισμούς. Στο οικόπεδο «Ροδόπη», συγκεκριμένα, είναι δύσκολο και αρκετά δαπανηρό, να κατασκευαστεί υπόγειος σταθμός. Η απόπειρα που έκανε ο Στάθης Εριφυλλίδης, δεν είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα.

-Η αδυναμία κατασκευής υπόγειου σταθμού, ανάγκασε τις δημοτικές Αρχές, από τη δεκαετία του 1980 έως σήμερα, να λειτουργούν το οικόπεδο ως υπαίθριο χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων, αν και είναι χαρακτηρισμένο κοινόχρηστος χώρος (πλατεία). Αναρωτιόμαστε, ωστόσο, γιατί καμία δημοτική Αρχή δεν τροποποίησε τη χρήση στο Γ.Π.Σ., ώστε να νομιμοποίηση τη λειτουργία του υπαίθριου πάρκινγκ. Δηλαδή, να απαλείψει τις προηγούμενες χρήσεις του υπόγειου σταθμού και της πλατείας.

-Η νομοθετική ρύθμιση, θα ανοίξει τον ασκό του Αιόλου. Ο νομοθέτης επιτρέπει την τροποποίηση ενός εγκεκριμένου Πολεοδομικού Σχεδίου Εφαρμογής μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, για τη διευκόλυνση του σχεδιασμού στην περιοχή. Ο σχεδιασμός που εγκρίθηκε για το οικόπεδο «Ροδόπη» αφορά τις χρήσεις του υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων και της πλατείας. Πως, επομένως, θα προστεθεί μία νέα χρήση (υπαίθριος χώρος στάθμευσης), η οποία δεν διευκολύνει τις εγκεκριμένες από το ισχύον Γ.Π.Σ.; Θα εξασφαλίσει, επίσης, την έγκριση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) η νομοθετική ρύθμιση που επιδιώκει η δημοτική Αρχή του Δήμου Καβάλας, σε συνεργασία με τους «κυβερνητικούς» βουλευτές του Νομού; Ίδωμεν.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ