• Μετά το πέρασμα της «καταιγίδας» Ann Carrere (Αν Καρέρ) και της παράστασης: “Piaf! The Show” από το αρχαίο θέατρο Φιλίππων, ο πήχης μπήκε πολύ ψηλά, για τη φετινή (επετειακή) διοργάνωση του φεστιβάλ. Έτσι, είναι επόμενο να γίνεται σύγκριση με τις παραστάσεις που θα ακολουθήσουν.
  • Την περασμένη Παρασκευή 14 και το Σάββατο 15 Ιουλίου 2017, το αρχαίο θέατρο Φιλίππων φιλοξένησε την παράσταση: «Στο Σταυρό του Νότου», που σκηνοθέτησε ο Θέμης Μουμουλίδης και ήταν βασισμένη στο μουσικό έργο του Θάνου Μικρούτσικου, σε ποίηση Νίκου Καββαδία. Απ’ ότι πληροφορηθήκαμε, γιατί δεν παρακολουθήσαμε την παράσταση, οι κερκίδες (το κοίλο) του θεάτρου δεν είχαν πολλούς θεατές και τις δύο ημέρες.
  • Έχουμε την αίσθηση, ότι ο Θέμης Μουμουλίδης, ως σκηνοθέτης, έχει την τάση να ακολουθεί την «πεπατημένη οδό της επιτυχίας», αλλά στην προκειμένη περίπτωση, της παράστασης «Στο Σταυρό του Νότου», δεν κατάφερε να πείσει τους θεατές (αναφερόμαστε για την Καβάλα και τις γύρω περιοχές) να δούνε τη δουλειά του. Επηρεασμένος από την πραγματικά μεγάλη επιτυχία που έκανε, πριν μερικά έτη, η μουσικοθεατρική επίσης παράσταση: «Ποιος τη ζωή μου», για τον Μίκη Θεοδωράκη, επιχείρησε να κάνει, κατά την άποψη μας, κάτι ανάλογο με την μουσική του Θάνου Μικρούτσικου και την ποίηση του Νίκου Καββαδία. Όμως, τα μεγέθη του Μίκη Θεοδωράκη, του Σεφέρη, του Ελύτη, του Ρίτσου και των άλλων ποιητών που μελοποίησε ο κορυφαίος, ίσως, συνθέτης της νεότερης ελληνικής μουσικής ιστορίας, δεν είναι τα ίδια με των: Θάνου Μικρούτσικου και Ν. Καββαδία.
  • Επίσης, η ζωή του Μίκη Θεοδωράκη, είναι στενά συνδεμένη με ένα μεγάλο και σημαντικό κομμάτι της ελληνικής ιστορίας, που παρουσιάστηκε, με έμμεσο τρόπο, μέσα από την παράσταση: «Ποιος τη ζωή μου». Από την άλλη πλευρά, η  ποίηση του Ν. Καββαδία είναι περισσότερο βιωματική, από τη ζωή του στη θάλασσα, ενώ ο Θάνος Μικρούτσικος έχει ένα συγκεκριμένο κοινό που τον παρακολουθεί.
  • Ακόμα, μπορεί στην παράσταση «Στο Σταυρό του Νότου» να συμμετείχαν ορισμένοι αξιόλογοι καλλιτέχνες, ηθοποιοί και τραγουδιστές, όμως η επιλογή μερικών «ονομάτων», δεν αποτελεί, πάντα, εχέγγυο, για να δημιουργηθεί «χημεία» μεταξύ τους και αυτό το «δέσιμο» να περάσει στο κοινό, ώστε η παράσταση να ενθουσιάσει. Και τέλος, διαβάσαμε πως μία μερίδα θεατών ανέμενε να ακούσει περισσότερα τραγούδια μέσα στην παράσταση. Ο Θέμης Μουμουλίδης δήλωσε, στη συνέντευξη Τύπου, ότι συμπεριλήφθηκαν σχεδόν όλα τα τραγούδια από το ομότιτλο μουσικό έργο του Θάνου Μικρούτσικου, τα οποία μπήκαν στη σειρά που απαιτούσε το (θεατρικό) κείμενο. Πιθανόν, λόγω της δομής της παράστασης, τα τραγούδια να «χάθηκαν» μέσα στην παράσταση και να δόθηκε η εντύπωση σε μερικούς θεατές ότι ήταν λίγα. Σε γενικές γραμμές, η παράσταση «Στο Σταυρό του Νότου» ικανοποίησε, αλλά δεν ενθουσίασε το κοινό που την παρακολούθησε στους Φιλίππους.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ