Όπως φαίνεται, δεν είναι μόνο η πείσμωνα άρνηση των εργαζομένων και των συνδικαλιστών τους, να μεταφερθεί το Τελωνείο στο εμπορικό λιμάνι της Νέας Καρβάλης, αλλά υπάρχουν κι άλλα προβλήματα στην υλοποίηση αυτού του στόχου. Το να κατασκευαστεί κατάλληλο κτίριο για μια τέτοια υπηρεσία από το αρμόδιο Υπουργείο στο λιμάνι Φίλιππος Β’, εν μέσω οικονομικής κρίσης, είναι κάτι αδιανόητο. Ωστόσο, η μεταφορά του Τελωνείου στον φυσικό χώρο του αντικειμένου του, όλοι κατανοούν ότι είναι αναπόφευκτη. Απλώς, θα καθυστερήσει και θα κατασκευαστεί κτίριο Τελωνείου, μαζί με ένα σύνολο έργων, που πρέπει να γίνουν στο λιμάνι.

Υπάρχει εξάλλου και το αβέβαιο μέλλον του λιμανιού της Ν. Καρβάλης, το οποίο κανείς δεν γνωρίζει αν θα ιδιωτικοποιηθεί ή όχι. Και βέβαια, η πολιτεία δεν προτίθεται να κατασκευάσει έργα και αμέσως μετά να δοθεί σε ιδιώτη για εκμετάλλευση. Αν είναι έτσι γιατί να δοθεί σε ιδιώτη; Νομίζουμε, ωστόσο, ότι θα είναι πολύ καλύτερα να δοθεί, κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις το λιμάνι για σαράντα -πενήντα χρόνια σε κάποιον ιδιώτη. Στις προϋποθέσεις αυτές, πρέπει να είναι το να πραγματοποιήσει αυτά τα έργα, να ανεβάσει τον κύκλο εργασιών του λιμανιού στο δεκαπλάσιο του σημερινού και να δημιουργηθούν συγκεκριμένες θέσεις εργασίας.

Η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, νομίζουμε ότι θα είναι η καλύτερη λύση, δεδομένου ότι, διαφορετικά δεν θα μπορέσει να αναπτυχθεί ή έστω να αντέξει τον ανταγωνισμό των ιδιωτικοποιημένων λιμανιών της Θεσσαλονίκης από τη μια πλευρά και της Αλεξανδρούπολης από την άλλη. Προς το παρόν, συζητείται η λύση, να παραμείνει το Τελωνείο στον χώρο που βρίσκεται σήμερα, και να παραχωρηθεί ο χώρος των αποθηκών, κατά τα δυο τρίτα για τη μεταστέγαση των υπηρεσιών του ΟΛΚ και του Λιμεναρχείου και της στέγασης της Περιφερειακής Διοίκησης του Λιμενικού Σώματος, αλλά και για άλλες χρήσεις.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ