-Έπρεπε να εφαρμοστούν τα λεγόμενα «υγειονομικά πρωτόκολλα» κατά της διασποράς του κορονοϊού covid 19, για να «σπάσει» στα δύο η λαϊκή αγορά της Καβάλας και να μεταφερθεί ένα τμήμα στην Καλαμίτσα και συγκεκριμένα στον χώρο στάθμευσης οχημάτων του δημοτικού αθλητικού κέντρου «Αλεξάνδρα Δήμογλου». Πριν από την πανδημία, οι παραγωγοί και οι μικροπωλητές ήταν ανένδοτοι σε οποιαδήποτε αλλαγή της θέσης της λαϊκής αγοράς. Ο χώρος ανάμεσα στο Διοικητήριο και το αρχαιολογικό μουσείο, έλεγαν, είναι ο καλύτερος για εκείνους και κυρίως για τους πελάτες τους.

-Ακούσαμε, κάποτε, πως δεν επιτρέπεται η λειτουργία λαϊκών αγορών στο παραλιακό μέτωπο των πόλεων. Γι’ αυτό και δεν δόθηκε έγκριση (και σχετική άδεια) από τον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας, για την επέκταση, ή την μεταφορά, της λαϊκής αγοράς και στην οδό Εθνικής Αντίστασης. Θα υπήρχε πρόβλημα; Το τμήμα από την οδό Δαγκλή μέχρι και την οδό Αβέρωφ κάθε καλοκαίρι «πεζοδρομείται» τις απογευματινές ώρες έως και το πρωί της επόμενης ημέρας. Τι θα γινόταν αν «έκλεινε» μερικές ώρες κάθε Σάββατο, για την διεξαγωγή της λαϊκής αγοράς;

-Για να αποφευχθεί ο συνωστισμός, λοιπόν και η διασπορά του covid 19, αποφασίστηκε η πραγματοποίηση μιας παράλληλης λαϊκής αγοράς στην Καλαμίτσα. Φαίνεται πως το προσωρινό μέτρο βόλεψε τους παραγωγούς και τους κατοίκους των δυτικών συνοικιών της πόλης (Κηπούπολη, Νεάπολη, άγιο Λουκά, αγία Παρασκευή). Έτσι, όταν ο Δήμος ενημέρωσε εγγράφως τα σωματεία των παραγωγών και των μικροπωλητών, ότι θα διακοπεί η λειτουργία της «παράλληλης» λαϊκής αγοράς στην Καλαμίτσα, υπήρξε αντίδραση.

-Μεταξύ άλλων, οι αντίθετοι με την διακοπή της λειτουργίας, ή αν προτιμάτε όσοι και όσες συμφωνούν με την συνέχιση της λαϊκής αγοράς και μετά την λήξη των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας, υποστηρίζουν πως οι κάτοικοι βρήκαν μία «γωνία» της πόλης, για να κάνουν τα ψώνια τους με άνεση και ασφάλεια. Αντίθετα, στο κέντρο της Καβάλας, λόγω της λαϊκής αγοράς, συγκεντρώνεται κάθε Σάββατο μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων και κόσμου, με ότι συνεπάγεται αυτό για το κυκλοφοριακό και την ασφάλεια οχημάτων και πεζών.

-Η μετακίνηση οχημάτων σημαίνει, εκτός από τον κυκλοφοριακό φόρτο, υψηλή κατανάλωση υγρών καυσίμων και σοβαρό πρόβλημα στις θέσεις στάθμευσης, διότι είναι λιγότεροι οι καταναλωτές που χρησιμοποιούν την αστική συγκοινωνία και τα ταξί. Είναι λογικό, θεωρούμε, οι παραγωγοί και οι μικροπωλητές, να στηρίζουν την λαϊκή αγορά στην Καλαμίτσα, διότι αν δεν δινόταν η λύση αυτή, αρκετοί θα αναγκάζονταν να σταματήσουν από την λαϊκή αγορά στο κέντρο της πόλης.

-Εμείς θα θέσουμε για προβληματισμό το εξής γεγονός. Τόσο στην Καλαμίτσα, όσο και στο κέντρο της πόλης, η λαϊκή αγορά διεξάγεται σε χώρους στάθμευσης οχημάτων. Οι οργανωμένοι χώροι στάθμευσης στην Καβάλα είναι λιγοστοί και περιορίζονται περισσότερο οι θέσεις στάθμευσης λόγω διεξαγωγής των λαϊκών αγορών. Ακόμα, η διεξαγωγή της λαϊκής αγοράς στο πάρκινγκ του Διοικητηρίου, θα εμποδίζει την επαναλειτουργία του ανοικτού κολυμβητηρίου και της μαρίνας για τα τουριστικά σκάφη, την οποία σχεδιάζει να κατασκευάσει ο Ο.Λ.Κ. στην περιοχή.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.