• Το πλάτος του δρόμου στη συντριπτική πλειοψηφία των οδών στην παλιά πόλη της Καβάλας, λόγω του ανάγλυφου, δεν επιτρέπει τη διπλή κατεύθυνση στην κυκλοφορία των οχημάτων. Το διαθέσιμο πλάτος, επίσης, για την κίνηση των τροχοφόρων μειώνεται λόγω των σταθμευμένων Ι.Χ. επιβατικών αυτοκινήτων των κατοίκων και των επισκεπτών.
  • Άραγε, η επέκταση του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης στη χερσόνησο της Παναγίας, όπως αναφέρει η ανακοίνωση του Δήμου Καβάλας, έχει στόχο να λυθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα, ή να τονώσει το δημοτικό ταμείο; Έχουμε την (προ)αίσθηση πως θα εξυπηρετήσει το δεύτερο. Διότι, η παλιά πόλη είναι «άλυτο σταυρόλεξο» για τους συγκοινωνιολόγους και μη! Το ιδανικό θα ήταν να μη κυκλοφορούν καθόλου αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, αλλά δεν υπάρχει ρεαλιστική εναλλακτική πρόταση, που να ικανοποιεί τις ανάγκες των κατοίκων, των επαγγελματιών και των επισκεπτών.
  • Μακάρι να υπήρχε μία περιμετρική οδός, ή να συνεχιζόταν η οδός Θεοδώρου Πουλίδου και στην ανατολική πλευρά της χερσονήσου μέχρι το παραδοσιακό ναυπηγείο, αλλά είναι δαπανηρό και ίσως τεχνικά ανέφικτο, να κατασκευαστεί «συμπλήρωμα» στο βραχώδες ανατολικό τμήμα. Οποιαδήποτε λύση στο κυκλοφοριακό στην παλιά πόλη, εκτός από την τεχνική βιωσιμότητα, πρέπει να στηρίζεται στη συνεργασία των κατοίκων και στη συμμόρφωση των επισκεπτών.
  • Η δημοτική Αρχή σχεδιάζει να επεκτείνει το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης, αλλά δεν αναφέρει σε ποιες οδούς της παλιάς πόλης θα ισχύσει. Το σίγουρο είναι, ότι θα εφαρμοστεί σε όλο το μήκος της οδού Θεοδώρου Πουλίδου και στην οδό Γραβιάς, που είναι οι δύο «βασικές» οδικές αρτηρίες στη δυτική πλευρά. Τι θα γίνει, όμως, με την άλλη πλευρά, όπου η κατάσταση είναι πιο περίπλοκη; Τι θα γίνει, επίσης, με τη λειτουργία του ιερού ναού Κοιμήσεως της Θεοτόκου, που βρίσκεται στην άκρη της χερσονήσου, που συμβάλλει στην κυκλοφοριακή υπερφόρτωση, αφού ο μοναδικός δρόμος πρόσβασης είναι η οδός Θεοδώρου Πουλίδου.
  • Ένα εξίσου ακανθώδες πρόβλημα, είναι η έλλειψη κατάλληλων θέσεων, για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης. Οι υπάρχουσες μπορούν να καλύψουν περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων. Ενώ τα ελεύθερα οικόπεδα είναι λιγοστά. Βλέπετε, οι παλιές πόλεις δεν κατασκευάστηκαν για να «φιλοξενούν» τροχοφόρα, αλλά για να προστατεύουν τους κατοίκους που μετακινούνταν πεζοί, ή με τετράποδα ζώα. Γι’ αυτό και στις περισσότερες περιπτώσεις είναι περιτοιχισμένες.
  • Από την άλλη, η σωστή εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης προϋποθέτει τη συνεχή αστυνόμευση. Το δυναμικό της δημοτικής αστυνομίας του Δήμου Καβάλας είναι συγκεκριμένο και δεν επαρκεί για τον έλεγχο μεγαλύτερης περιοχής από το κέντρο της πόλης. Πως θα κατανεμηθούν οι διαθέσιμοι δημοτικοί αστυνόμοι στις βάρδιες;
  • Το ζήτημα θα συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο, αλλά στο μεταξύ, οι μόνιμοι κάτοικοι της παλιάς πόλης προσκλήθηκαν να δηλώσουν συμμετοχή στο μέτρο, υποβάλλοντας τα απαραίτητα έγγραφα στην αρμόδια δημοτική Υπηρεσία. Αναμένουμε την εξέλιξη, για να σχολιάσουμε περαιτέρω.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ