-Αυτό το «αντάμωμα» μαθητών και μαθητριών των Μουσικών Σχολείων στην Καβάλα, είναι μία εξαιρετική ιδέα! Τα Μουσικά Σχολεία, επίσης, είναι ένας πολύ σημαντικός θεσμός στην ταλαιπωρημένη μέση εκπαίδευση στην Ελλάδα. Μακάρι να υπήρχαν και άλλα τέτοια σχολεία, ή μόνο τέτοια σχολεία στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Δηλαδή, σχολεία που θα διδάσκουν θέατρο, σχολεία καλών τεχνών, αθλητικά σχολεία, μαζί με τα Επαγγελματικά Λύκεια. Θεωρούμε πως τα Γενικά Λύκεια έπαψαν να υπηρετούν την πραγματική αποστολή τους και έχουν μετατραπεί σε «δημόσια φροντιστήρια», για την εισαγωγή των μαθητών και μαθητριών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Θα τολμούσαμε να προτείνουμε την κατάργηση του συγκεκριμένου τύπου σχολείου, αν και είμαστε απόφοιτοι Γενικού Λυκείου και την αναδιοργάνωση της λυκειακής εκπαίδευσης.

-Θα προτιμούσαμε να λειτουργούν περισσότερα Μουσικά Σχολεία, στα οποία οι έφηβοι και οι έφηβες θα μαθαίνουν την υπέροχη, πλούσια και μακραίωνη ελληνική μουσική παράδοση, την ξένη μουσική και παράλληλα θα παίρνουν βασικές γενικές γνώσεις. Το ίδιο και στα αθλητικά σχολεία, όπου θα φοιτούν παιδιά που αγαπούν τον αθλητισμό και συγχρόνως μορφώνονται. Τελειώνοντας τα σχολεία αυτά, τα παιδιά θα είναι σχεδόν ολοκληρωμένοι πολίτες, θα έχουν τα εφόδια για την συνέχεια της ζωής τους και το σημαντικότερο, κατά την άποψη μας, θα έχουν ζήσει την περίοδο της λυκειακής εκπαίδευσης. Σήμερα, με το άγχος και την πίεση που βιώνουν, για να προετοιμαστούν για τις πανελλαδικές εξετάσεις, δεν προλαβαίνουν να ζήσουν μία όμορφη περίοδο του βίου τους!

-Ακόμα, ένα παιδί που τελειώνει το Μουσικό Σχολείο, μπορεί, αν το επιθυμεί, να συνεχίσει τις σπουδές του σε αντίστοιχες πανεπιστημιακές σχολές, διευρύνοντας τον ορίζοντα των γνώσεων πάνω στο αντικείμενο. Αλλά και ο απόφοιτος του Μουσικού Σχολείου, έχει τα εφόδια να ασχοληθεί επαγγελματικά με την μουσική. Οι τύποι των σχολείων (και όχι Λυκείων) που προαναφέραμε αναπτύσσουν τις δεξιότητες και το ταλέντο των παιδιών. Δεν είναι χώροι στείρας εκπαίδευσης. Γι’ αυτό μιλάμε για Σχολεία και όχι για Λύκεια. Πιθανόν αυτή η προσέγγιση της λυκειακής βαθμίδας, να αλλάξει την στρεβλότητα που υπάρχει στην δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα. Κλείνουμε την μεγάλη παρένθεση που κάναμε.

-Για να αναφερθούμε στο εξαιρετικό φεστιβάλ με την ονομασία «Άδοντες και ψάλλοντες εν τη καρδία», που έχει πανελλήνια και διεθνή απήχηση. Και χαιρόμαστε πολύ γι’ αυτό. Η αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών από διάφορες περιοχές και με την τοπική κοινωνία, για ένα πενθήμερο, είναι ευχάριστη κατάσταση. Οι Καβαλιώτες και οι Καβαλιώτισσες χαίρονται που φιλοξενούν στην πόλη χίλια και πλέον παιδιά, τα οποία γνωρίζονται μεταξύ τους και γνωρίζουν τον τόπο. Ο θεσμός συμβάλλει στην προβολή του Μουσικού Σχολείου, το οποίο έχει προβλήματα και χρειάζεται στήριξη. Συγχρόνως, το φεστιβάλ προβάλλει την Καβάλα και την τουριστική δυναμική της. Είναι μία πετυχημένη διαφήμιση για την πόλη.

-Πιστεύουμε ότι το φεστιβάλ θα αναδειχτεί περισσότερο, αν βρεθεί ένας χώρος για τις εκδηλώσεις. Όταν οι καιρικές συνθήκες είναι καλές, προσφέρονται οι πλατείες και το παραλιακό μέτωπο για τις συναυλίες. Όμως, για να «μεγαλώσει» η διοργάνωση χρειάζεται μία όμορφη στέγη. Αναρωτιόμαστε γιατί δεν χρησιμοποιείται το αμφιθέατρο της «πανεπιστημιούπολης». Βρίσκεται σε απόσταση από το κέντρο της πόλης και απαιτεί μεταφορικό μέσο, αλλά είναι ένας αξιόλογος χώρος. Θα έπρεπε το Πανεπιστήμιο να συμμετέχει στην διοργάνωση. Άλλωστε, πρόκειται για φεστιβάλ Μουσικών Σχολείων. Θα χρησιμοποιηθεί η Μεγάλη Λέσχη, που έχει περιορισμό στους θεατές. Επίσης, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί το συνεδριακό κέντρο της Ιεράς Μητρόπολης Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου στην Λυδία και το εκθεσιακό κέντρο «Απόστολος Μαρδύρης» του Επιμελητηρίου Καβάλας στην Νέα Καρβάλη. Σε συνεργασία με τα ΚΤΕΛ Αστικών και Υπεραστικών Γραμμών, όπως γίνεται στην έκθεση KavalaExpo. Όλη η πόλη, πρέπει να «αγκαλιάσει» το φεστιβάλ και να δείξει την φιλοξενία της.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ