• Τις προάλλες, χαριτολογώντας, ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, Θόδωρος Μαρκόπουλος, είπε ότι ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Χρήστος Μέτιος, βρήκε ένα σεντούκι με χρήματα και άρχισε να ανακοινώνει έργα. Μετά τα οδικά έργα για την Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας, την περασμένη Τετάρτη 6 Μαρτίου 2019 έκανε ανακοίνωση για τον αυτοκινητόδρομο «Σερρών, Δράμας, Καβάλας», ή Ε61 και συγκεκριμένα για το τμήμα «Δράμα-Καβάλα».
  • Είπε, συγκεκριμένα, ότι η Περιφέρεια Α.Μ.-Θ. θα διαθέσει το χρηματικό ποσό των 75 εκατομμυρίων ευρώ, για την κατασκευή του τμήματος από τον Άγιο Αθανάσιο μέχρι τον Σταυρό Αμυγδαλεώνα μήκους δεκατεσσάρων χιλιομέτρων. Περίπου πέντε εκατομμύρια ευρώ το χιλιόμετρο (μαζί με τον Φ.Π.Α.), όπως δήλωσε! «Παφ και τάληρο!», που είπε ο «Λαλάκης ο εισαγόμενος», σε μία παλιά διαφήμιση της ελληνικής τηλεόρασης. Έως το καλοκαίρι, μάλιστα, θα αρχίσει η διαγωνιστική διαδικασία, για την ανάδειξη του τελικού δικαιούχου του έργου, που είναι η «Εγνατία Οδός Α.Ε.».
  • Για τα άλλα δύο τμήματα, δηλαδή από τον Άγιο Αθανάσιο μέχρι τη Δράμα και από τον Σταυρό Αμυγδαλεώνα μέχρι τον κόμβο Αγίου Σίλα, θα κάνουμε υπομονή ακόμα. Σημειωτέον ότι, η δαπάνη για το τμήμα Άγιος Αθανάσιος-Δράμα είναι 55 εκατομμύρια ευρώ. Από τη Δράμα μέχρι τον Σταυρό Αμυγδαλεώνα, το κόστος κατασκευής του δρόμου ανέρχεται στα 130 εκατομμύρια ευρώ! Με το «επίμαχο» κομμάτι, από τον Σταυρό Αμυγδαλεώνα μέχρι τον κόμβο Αγίου Σίλα, που διέρχεται από το αισθητικό δάσος, το κόστος μπορεί να φτάσει στα 150 εκατομμύρια ευρώ. Και βεβαίως, θα απομείνουν τα τμήματα Δράμα-Προμαχώνας Σερρών και Άγιος Σίλας-λιμάνι «Φίλιππος Β», αφού ο σκοπός κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Ε61, είναι η σύνδεση του τελωνείου στον Προμαχώνα με το εμπορικό λιμάνι Καβάλας. Και δευτερευόντως, να αποκτήσει η Περιφερειακή Ενότητα Δράμας απευθείας πρόσβαση στην Εγνατία οδό.
  • Κατά την άποψη μας, η ανακοίνωση του Χρ. Μέτιου έχει καθαρά προεκλογικό χαρακτήρα και έγινε για να εξευμενίσει τους γείτονες Δραμινούς, που αισθάνονται, δικαίως, αποκομμένοι από την μεγαλύτερη οδική αρτηρία της βόρειας Ελλάδας, που είναι η Εγνατία οδός. Χωρίς να υπάρχει καμία πρόοδος για το τμήμα Σταυρός Αμυγδαλεώνα, ο περιφερειάρχης έσπευσε να ανακοινώσει ότι εξασφάλισε χρηματοδότηση για 14 χιλιόμετρα του αυτοκινητόδρομου!
  • Ωστόσο, οι Δραμινοί ενδιαφέρονται περισσότερο για το οδικό έργο Δράμα-Αμφίπολη, προκειμένου να έχουν πιο σύντομη πρόσβαση στη Θεσσαλονίκη. Ας υποθέσουμε ότι η κατασκευή του τμήματος Άγιος Αθανάσιος-Σταυρός Αμυγδαλεώνα, θα συμβάλλει στην παράκαμψη των οικισμών που διασχίζει ο σημερινός δρόμος, με ότι συνεπάγεται η διέλευση οχημάτων, ιδιαίτερα των βαρέων, μέσα από κατοικημένη περιοχή. Από κει πέρα, όμως, δεν υπάρχει πίεση για την έναρξη του έργου. Εκτός κι αν «χτύπησε το καμπανάκι», πάλι, από την Ευρωπαϊκή Ένωση για το χρονοδιάγραμμα, αφού ο Ε61 είναι τμήμα του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου. Και η κατασκευή του δρόμου από τον Άγιο Αθανάσιο μέχρι τον Σταυρό Αμυγδαλεώνα, γίνει «μοχλός», για να καμφθεί η αντίδραση της τοπικής κοινωνίας στην προτεινόμενη χάραξη του τμήματος μέχρι τον Άγιο Σίλα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ