-Τον περασμένο Μάρτιο, ο Χριστόδουλος Τοψίδης, περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, συναντήθηκε στην Αλεξανδρούπολη με τον συνάδελφο του, Κώστα Μουτζούρη, περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου. Και συζήτησαν για την θαλάσσια σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου (Λήμνο, Μυτιλήνη, Χίο, Σάμο, Ικαρία). «Μία διασύνδεση ακτοπλοϊκή από την Αλεξανδρούπολη, θα ενισχύσει το τουριστικό ρεύμα στα νησιά Λήμνο, Μυτιλήνη, Χίο, Ικαρία και γενικά τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου. Ακόμα καλύτερα, αν υπάρχει και αεροπορική σύνδεση, αφού μπορεί να ενδυναμώσει το τουριστικό προϊόν», δήλωσε ο Χρ. Τοψίδης. Ο στόχος του Χρ. Τοψίδη είναι να ενισχύσει το τουριστικό προϊόν των νησιών του ανατολικού Αιγαίου, ή το τουριστικό ρεύμα προς την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, της οποίας ηγείται διοικητικά;

-Ο «καημός» του περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, είναι πως θα ενισχυθεί ο τουρισμός στα νησιά που υπάγονται στην Περιφέρεια Αιγαίου, ή πως θα προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες στα πανέμορφα νησιά της Θάσου και της Σαμοθράκης; Η Θάσος είναι η «ναυαρχίδα» του τουρισμού στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, ενώ η Σαμοθράκη μπορεί να γίνει ανερχόμενος τουριστικός προορισμός. Αντί, λοιπόν, ο Χρ. Τοψίδης να προτρέπει τους κατοίκους και τους επισκέπτες, να προτιμούν τα δύο νησιά της Περιφέρειας του, θέλει την ακτοπλοϊκή και αεροπορική σύνδεση (της Αλεξανδρούπολης) με τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου!

-Επίσης, αντί να διεκδικεί, με σθένος και επιμονή, την θαλάσσια σύνδεση των δύο νησιών μεταξύ τους και με τα δύο μεγάλα λιμάνια της Περιφέρειας, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, βάζει σε προτεραιότητα την σύνδεση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης με τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου. Έτσι αντιλαμβάνεται την ενδοπεριφερειακή συνείδηση ο νέος περιφερειάρχης; Λυπούμαστε για το σκεπτικό του.

-Οι τοπικοί άρχοντες της Σαμοθράκης, αλλά και οι επαγγελματίες του νησιού, εκφράζουν το παράπονο ότι, με την γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνος, οι Θρακιώτες προτιμούν να επισκέπτονται την Λήμνο τους θερινούς μήνες. Η Λήμνος, επίσης, κατακλύζεται κάθε καλοκαίρι από βορειοελλαδίτες, που ταξιδεύουν στο νησί από το λιμάνι της Καβάλας. Τι πετυχαίνουμε έτσι; Την υποβάθμιση της Σαμοθράκης. Έτσι θα συγκρατήσουμε τον πληθυσμό και ιδιαίτερα τους νέους ανθρώπους στο ακριτικό νησί;

-Η νέα διοίκηση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης πρέπει να αλλάξει… ρότα! Για να χρησιμοποιήσουμε έναν ναυτικό όρο, που αφορά την γραμμή πλεύσης του πλοίου. Βρισκόμαστε πολύ κοντά στην έναρξη της τουριστικής περιόδου και η διοίκηση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, δεν έστειλε στο Υπουργείο ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής ούτε μία επιστολή, για να ζητήσει την λειτουργία μιας θαλάσσιας γραμμής Καβάλα-Θάσος-Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη, με σκοπό την ενίσχυση του περιφερειακού τουριστικού προϊόντος. Εμείς θεωρούμε πως η συγκεκριμένη γραμμή θα είχε μεγαλύτερο ενδιαφέρον, από την γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Σάμος-Ικαρία. Το δείχνουν τα στοιχεία της επιβατικής κίνησης στην γραμμή Καβάλα-Λήμνος-Άγιος Ευστράτιος-Μυτιλήνη-Χίος-Σάμος κ.λπ. Η συντριπτική πλειοψηφία των ταξιδιωτών έχει προορισμό το νησί της Λήμνου. Τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου δέχονται μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών από το λιμάνι του Πειραιά, ενώ με την σύνδεση με την Θεσσαλονίκη έχουν πρόσβαση και στην «τουριστική αγορά» της βόρειας Ελλάδας.

-Ο Χρ. Τοψίδης, όπως και ο προκάτοχος του, Χρήστος Μέτιος, αποφεύγουν να ζητήσουν την λειτουργία της γραμμής Καβάλα-Θάσος-Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη. Γιατί κωφεύει στο αίτημα των Σαμοθρακιωτών, κυρίως, αλλά και των Καβαλιωτών;

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ