-Θεωρούμε ότι, η αντίδραση των Επιμελητηρίων Ξάνθης και Ροδόπης, όσον αφορά ορισμένες ευνοϊκότερες διατάξεις του νέου αναπτυξιακού νόμου (4887/2022) για την Περιφερειακή Ενότητα Έβρου, δεν έχει «αντιπολιτευτική» διάθεση προς την κυβέρνηση, όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καβάλας, Μάρκος Δέμπας, ο οποίος είπε συγκεκριμένα: «Ξέρετε γιατί γκρινιάζει η Θράκη; Έχουν μιλήσει με τους άλλους προέδρους; Έχουν μιλήσει με την περιφερειακή αυτοδιοίκηση; Απλώς, πετάμε κάτι, γιατί ασπαζόμαστε τις αντιδράσεις βουλευτών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., που βγάλανε κάποια δελτία Τύπου και από και και πέρα συμπαρασύρθηκαν και κάποιοι άλλοι».

-Ωστόσο, παραδέχεται πως στον νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα στην Βουλή των Ελλήνων, υπάρχουν μερικές λεπτομέρειες, οι οποίες αφορούν στην αξιολόγηση των επενδυτικών σχεδίων και στο ποσοστό της φορολογικής απαλλαγής. Να σημειώσουμε ότι, σύμφωνα με την ρήση: «ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες», ή ότι: «Η λεπτομέρεια κάνει την διαφορά»! «Δύο είναι οι διαφορές. Στην Ξάνθη δίνει πέντε μόρια (σ.σ. επιπλέον) στην αξιολόγηση και στον Έβρο δίνει δέκα. Δηλαδή, η φασαρία που κάνει τώρα η Ξάνθη, γιατί έχω μιλήσει με τους προέδρους, είναι για τα πέντε μόρια (σ.σ. διαφορά) στην αξιολόγηση, όχι στα ποσοστά επιχορήγησης. Δεν παίρνει κανείς παραπάνω ποσοστό της επιχορήγησης», ανέφερε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καβάλας.

-Εμείς θα ρωτήσουμε, ποιο είναι το σκεπτικό (του νομοθέτη) για την διαφορετική μοριοδότηση των επενδυτικών σχεδίων; Γιατί δεν είναι ενιαίο το ποσοστό της μοριοδότησης στην αξιολόγηση των επενδυτικών προτάσεων σε όλη την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης; Προφανώς, ο νομοθέτης θέλει να δώσει ένα επιπλέον κίνητρο στους υποψήφιους επενδυτές, για να επιλέξουν την «μειονεκτική» και ακριτική Περιφερειακή Ενότητα Έβρου. Επειδή γειτνιάζει (συνορεύει) με την Τουρκία; Από τις πέντε Περιφερειακές Ενότητες της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, μόνο η Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας/Θάσου, δεν έχει εξωτερικά σύνορα με άλλο κράτος. Άρα, με το σκεπτικό του νομοθέτη, η επιπλέον μοριοδότηση πρέπει να δοθεί, ισότιμα, στις Περιφερειακές Ενότητες Δράμας, Ξάνθης, Ροδόπης, Έβρου.

-Επίσης, όταν το ποσοστό της επιχορήγησης του επενδυτικού σχεδίου είναι το ίδιο στον νόμο, για όλη την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, γιατί ο υποψήφιος επενδυτής να μην επιλέξει την Περιφερειακή Ενότητα που έχει υψηλότερη μοριοδότηση, δηλαδή μεγαλύτερη πιθανότητα θετικής αξιολόγησης του σχεδίου του; Αφού έχει εξασφαλίσει την ίδια επιχορήγηση, γιατί να ρισκάρει να απορριφθεί το σχέδιο του, λόγω χαμηλότερης μοριοδότησης;

-Και ακόμα, πολύ πιο σημαντικό, γιατί να μην επιλέξει μία Περιφερειακή Ενότητα, η οποία παρέχει υψηλότερο ποσοστό φορολογικής απαλλαγής για την επένδυσή του; Δεν καταλαβαίνουμε γιατί μέσα στην ίδια Περιφέρεια, οι υποψήφιοι επενδυτές έχουν διαφορετικά ποσοστά φορολογικής απαλλαγής; Ο παράγοντας αυτός, δεν επηρεάζει την επιλογή των επενδυτών;

-Τέλος, ένα είδος ενίσχυσης που προσφέρει ο αναπτυξιακός νόμος, είναι η λεγόμενη επιδότηση του κόστους της δημιουργούμενης απασχόλησης. Δηλαδή, το ελληνικό Δημόσιο καλύπτει μέρος του μισθολογικού κόστους των νέων θέσεων εργασίας που δημιουργούνται και συνδέονται με το επενδυτικό σχέδιο (και για τις οποίες δεν λαμβάνεται καμία άλλη κρατική ενίσχυση).

-Απ’ όσο γνωρίζουμε, το ελληνικό κράτος επιδοτεί τις επιχειρήσεις στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης με ποσοστό 4%, αν έχουν την έδρα τους στην ανατολική Μακεδονία (Περιφερειακές Ενότητες Δράμας, Καβάλας) και με ποσοστό 12% (τριπλάσιο), αν έχουν την έδρα τους στην Θράκη (Περιφερειακές Ενότητες Ξάνθης, Ροδόπης, Έβρου). Ισχύει το ίδιο για τις μελλοντικές επενδύσεις, που θα ενταχθούν στον νέο αναπτυξιακό νόμο; Κι αν ισχύει, δεν αποτελεί κάτι τέτοιο «προνόμιο» για τα επενδυτικά σχέδια που θα εγκριθούν στο τμήμα της Περιφέρειας στα ανατολικά του ποταμού Νέστου;

-Κατά την άποψη μας, ο αναπτυξιακός νόμος πρέπει να αντιμετωπίζει τις Περιφέρειες ως ενιαίες διοικητικές, οικονομικές και κοινωνικές οντότητες, όσον αφορά τα κίνητρα και τις ενισχύσεις. Ο υποψήφιος επενδυτής, για παράδειγμα, πρέπει να γνωρίζει ότι, αν υποβάλλει το σχέδιο του στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, θα έχει υψηλότερο ποσοστό μοριοδότησης, φορολογικής απαλλαγής, επιδότησης του κόστους μισθοδοσίας της δημιουργούμενης απασχόλησης και ενίσχυσης (επιχορήγησης), παρά αν το υποβάλλει στην Περιφέρεια Αττικής, ή την Περιφέρεια Θεσσαλίας. Αυτό σημαίνει δικαιοσύνη και πραγματικό ενδιαφέρον της κεντρικής διοίκησης, για την ανάπτυξη των μειονεκτικών και παραμεθόριων Περιφερειών της χώρας.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ