default

-Πως είναι δυνατό να θέλουν οι τοπικοί φορείς να αναπτύξουν τον τουρισμό κρουαζιέρας στην Καβάλα, ενώ χρειάζεται να κατασκευαστεί ένας σταθμός, για την υποδοχή των επιβατών των κρουαζιερόπλοιων στην χερσαία ζώνη του λιμανιού «απόστολος Παύλος»; Ή μήπως δεν χρειάζεται; Απ’ όσο γνωρίζουμε, στα άλλα λιμάνια που φιλοξενούν κρουαζιερόπλοια στην Ελλάδα λειτουργούν τέτοιοι σταθμοί. Στο λιμάνι του Ηρακλείου Κρήτης, για παράδειγμα, λειτουργούν τρεις οργανωμένοι σταθμοί, που μπορούν να εξυπηρετήσουν πάνω από 10.000 επιβάτες και μέλη των πληρωμάτων των κρουαζιερόπλοιων σε μία ημέρα! Επίσης, υπάρχουν ειδικά διαμορφωμένοι χώροι για την στάθμευση των λεωφορείων προπληρωμένων εκδρομών και την ασφαλή επιβίβαση των τουριστών.

-Η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας ματαίωσε το σημαντικό έργο της κατασκευής του εμπορικού κέντρου Kavala Port Center, εντός του οποίου θα λειτουργούσε ο επιβατικός σταθμός κρουαζιέρας. Ωστόσο, δεν έχει αρχίσει καν την κατασκευή ενός σταθμού επιβατών των κρουαζιερόπλοιων και του ειδικού χώρου για την στάθμευση των λεωφορείων προπληρωμένων εκδρομών, στο τμήμα της χερσαίας ζώνης του λιμανιού όπου κατεδαφίστηκαν οι παλιές αποθήκες. Τι περιμένει άραγε;

-Αλλά και οι τοπικοί φορείς, δεν φαίνεται να ενδιαφέρονται για την βελτίωση των υποδομών στο λιμάνι, που έχουν σχέση με την φιλοξενία των κρουαζιερόπλοιων. Το μόνο που τους ενδιαφέρει, είναι να προσελκύσουν περισσότερα κρουαζιερόπλοια στην Καβάλα. Είναι θετικό ότι βελτιώθηκε η κατάσταση στον προσήνεμο μόλο, όπου γίνεται ο ελλιμενισμός των κρουαζιερόπλοιων, με το έργο της ανάπλασης στο κρηπίδωμα και την τοποθέτηση προσκρουστήρων. Όμως, οι επιβάτες αποβιβάζονται στην προβλήτα και είτε τους παραλαμβάνουν τα λεωφορεία για την προγραμματισμένη εκδρομή, είτε περπατούν μέχρι την κεντρική είσοδο του λιμανιού, για να κατευθυνθούν προς το κέντρο της πόλης.

-Λογικά, θα έπρεπε να κατευθύνονται στον επιβατικό σταθμό και από εκεί στα λεωφορεία, που είναι σταθμευμένα στον ειδικό χώρο στο «οικόπεδο» των παλιών αποθηκών. Και όχι να κινούνται «χύμα» στην προβλήτα του λιμανιού. Η πρώτη εντύπωση για την εξυπηρέτηση των επιβατών των κρουαζιερόπλοιων δεν είναι, ασφαλώς, η καλύτερη.

-Ακόμα απορούμε γιατί ματαιώθηκε το έργο του Kavala Port Center, το οποίο θα ανέβαζε το επίπεδο των υπηρεσιών του λιμανιού «απόστολος Παύλος», όπως ισχύει στα λιμάνια που η κρουαζιέρα είναι ανεπτυγμένη όχι στα λόγια, αλλά στην πράξη. Η αύξηση των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων στην Καβάλα είναι αισιόδοξο μήνυμα, αλλά δεν συνδυάζεται με την αναβάθμιση των λιμενικών υπηρεσιών. Η διοίκηση του Ο.Λ.Κ. πρέπει να δώσει προτεραιότητα στην κατασκευή του σύγχρονου επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας.

-Και για το τέλος, θα καταθέσουμε μία ιδέα, που μπορεί να γίνει τροφή για σκέψη. Αναρωτιόμαστε εάν θα ήταν ωφέλιμο να μεταφερθεί όλη η κίνηση της ακτοπλοϊκής και της πορθμειακής γραμμής στο λιμάνι «Φίλιππος Β», ώστε το λιμάνι «απόστολος Παύλος» να γίνει καθαρά τουριστικό. Δηλαδή, στις θέσεις των πλοίων που εκτελούν τα δρομολόγια προς το βόρειο και ανατολικό Αιγαίο και την Θάσο, να ελλιμενίζονται μόνο κρουαζιερόπλοια και ακριβώς απέναντι, από την παλιά προβλήτα των φέρι μπόουτ μέχρι τον υπήνεμο μόλο, που θα επιμηκυνθεί και θα διαπλατυνθεί, να κατασκευαστεί η μαρίνα για τα τουριστικά σκάφη και το υδατοδρόμιο!

-Το σίγουρο είναι, ότι η Καβάλα θα απαλλαγεί από τον κυκλοφοριακό φόρτο των οχημάτων που ταξιδεύουν προς τα νησιά και θα μπορεί να υποδέχεται, ταυτόχρονα, ακόμα και δύο μεγάλα κρουαζιερόπλοια. Επίσης, το κτήριο του τελωνείου μπορεί να μετατραπεί σε γραφεία για τον Ο.Λ.Κ. και το Κεντρικό Λιμεναρχείο Καβάλας και η αποθήκη να γίνει ένας δεύτερος σταθμός επιβατών κρουαζιέρας, μαζί με εμπορικό κέντρο.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ