• Η εσπευσμένη εισαγωγή του θέματος στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, δείχνει ότι η νέα δημοτική αρχή αντιμετωπίζει τα ευρωπαϊκά προγράμματα όχι με γνώμονα τις πραγματικές ανάγκες του Δήμου Καβάλας, αλλά με τη λογική πως «ότι κινείται το πυροβολούμε»!
  • Αναφερόμαστε στην κατάθεση πρότασης σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα 5 εκατομμυρίων ευρώ, με αντικείμενο την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς, στο οποίο συμμετέχουν, εκτός από τον Δήμο Καβάλας κι άλλοι δέκα εταίροι! Στη σύντομη παρουσίαση που έγινε στο δημοτικό συμβούλιο, από τις ειδικές συμβούλους του δημάρχου, δεν ειπώθηκε, αλλά ούτε υποβλήθηκε ερώτηση, αν υπάρχει άλλος εταίρος που θα καταβάλλει την ίδια χρηματική συμμετοχή, για την υλοποίηση του έργου, με αυτή του Δήμου Καβάλας, η οποία ανέρχεται στις 500.000 ευρώ.
  • Ο δήμαρχος, Θόδωρος Μουριάδης, είπε στους δημοτικούς συμβούλους που αντέδρασαν για το ύψος της οικονομικής συμμετοχής του Δήμου, ότι: «Θέλετε να χάσουμε ένα πρόγραμμα πέντε εκατομμυρίων ευρώ, γιατί δεν δίνουμε πεντακόσιες χιλιάδες ευρώ;».
  • Τα χρηματοδοτούμενα έργα από την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι εργαλεία για τους Δήμους και τους άλλους φορείς, που συμμετέχουν στα εταιρικά σχήματα, αν και έχουμε μία σοβαρή επιφύλαξη για της μη κυβερνητικές οργανώσεις, οι οποίες βρίσκονται, συμπτωματικά, μέσα σε κάθε δράση που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ωστόσο, πρέπει να χρησιμοποιούνται με φειδώ και για ένα σοβαρό σκοπό.
  • Κατά την άποψη μας, η εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης για την παλιά πόλη, η ανακαίνιση του παλιού δημοτικού σχολείου του φρουρίου και η ανάδειξη του περιμετρικού μονοπατιού της συνοικίας της Παναγίας, δεν δικαιολογούν την καταβολή 500.000 ευρώ από τον Δήμο Καβάλας, για να γίνει εταίρος σ’ ένα πρόγραμμα 5 εκατομμυρίων ευρώ. Με τις πεντακόσιες χιλιάδες ευρώ, ο Δήμος Καβάλας μπορεί να πραγματοποιήσει τις προαναφερθείσες δράσεις, χωρίς να συμμετέχει στο πρόγραμμα!
  • Κατά την άποψη μας, ο δήμαρχος πρέπει να αξιολογεί τις προτάσεις των συμβούλων του και όχι να φέρνει προς έγκριση στο δημοτικό συμβούλιο οποιαδήποτε χρηματοδοτική «ευκαιρία» του λένε οι συνεργάτες του. Διότι, εάν οι ειδικοί σύμβουλοι εισηγηθούν να συμμετέχει ο Δήμος Καβάλας σε άλλα δύο έργα μέσα στην τετραετία, καταβάλλοντας το ίδιο περίπου ποσό, αντιλαμβάνεστε ότι θα υπερβεί το 1,5 εκατομμύριο ευρώ.
  • Και τότε, η εξήγηση που θα δώσει προς τους δημότες, ότι δαπάνησε 1,5 εκατομμύριο ευρώ, για να κάνει μία κυκλοφοριακή μελέτη, μία ανακαίνιση παλιού σχολείου για άλλη χρήση, μία ανάπλαση μονοπατιού κ.λπ., αντί για φαντασμαγορικές φιέστες και πανηγυράκια με σουβλάκια, δεν θα γίνει πιστευτή.
  • Επίσης, πρέπει να αντιληφθεί ο δήμαρχος, ότι την πολιτική κατεύθυνση, τη φιλοσοφία, το στίγμα, ή όπως αλλιώς θέλετε να το χαρακτηρίσετε, τη δίνει η διοίκηση και οι υπάλληλοι, μεταξύ αυτών και οι καλά αμειβόμενοι ειδικοί σύμβουλοι, εκτελούν τις εντολές. Δεν νοείται, για παράδειγμα, ο διευθυντής της οικονομικής Υπηρεσίας, να αποφασίζει για τα ποσοστά των αυξήσεων στα ανταποδοτικά τέλη. Διότι, αυτό που ενδιαφέρει τον υπηρεσιακό παράγοντα είναι, να έχει κάνει σωστά τη δουλειά του. Στην προκειμένη περίπτωση, ο διευθυντής θέλει να δείξει έναν ισοσκελισμένο προϋπολογισμό προς την κεντρική διοίκηση και δεν τον ενδιαφέρει εάν ο χαμηλοσυνταξιούχος στην Τοπική Κοινότητα της Λεύκης, θα πληρώσει αύξηση 0,70 ή 1,2 ευρώ ανταποδοτικό τέλος στην καθαριότητα. Εδώ οφείλουν να παρέμβουν ο δήμαρχος και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος και να δώσουν εντολή στον προϊστάμενο της Υπηρεσίας, να βρει τρόπο να ισοσκελίσει τον προϋπολογισμό και συγχρόνως να επιβαρύνει με το ελάχιστο ποσοστό αύξησης τους δημότες. Αυτό σημαίνει: «ασκώ διοίκηση».

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ