-Είναι ευχάριστο ότι υπάρχει (σημαντικό) ενδιαφέρον από πλοιοκτήτριες εταιρείες, να δρομολογήσουν πλοίο στην γραμμή Σαμοθράκη-Θάσος-Καβάλα, όταν υπάρξει η έγκριση από το Υπουργείο ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής. Την είδηση για το ενδιαφέρον των πλοιοκτητών ανέφερε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας, Γιάννης Κλεγιώργης, μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό της Σαμοθράκης, με θέμα την επανασύνδεση του όμορφου νησιού στο Θρακικό πέλαγος, με το λιμάνι «απόστολος Παύλος» της Καβάλας. Ασφαλώς, το εγχείρημα αυτό στην αρχή, πρέπει να στηριχθεί από την κεντρική διοίκηση και η γραμμή να είναι επιδοτούμενη.

-Η θαλάσσια σύνδεση της Σαμοθράκης με την Καβάλα, είναι βέβαιο πως θα αυξήσει το τουριστικό ρεύμα προς το ακριτικό νησί, διότι θα θελήσουν πολλοί βαλκάνιοι επισκέπτες, που έρχονται οδικώς στην Καβάλα, εκτός από την Θάσο, να γνωρίσουν ένα ακόμα νησί του βόρειου Αιγαίου. Αμφιβάλλουμε εάν οι Ρουμάνοι, οι Σέρβοι και οι Βούλγαροι, που κατέρχονται κατά δεκάδες χιλιάδες στο παραλιακό μέτωπο της Καβάλας, να ταξιδέψουν οδικώς μέχρι την Αλεξανδρούπολη, για να πάρουν το πλοίο και να επισκεφτούν την Σαμοθράκη. Ενώ, πολλοί που επισκέπτονται κάθε καλοκαίρι την Θάσο, θα ταξιδέψουν από την Καβάλα ένα καλοκαίρι, για να γνωρίσουν και την Σαμοθράκη.

-Η επιθυμία για την επανασύνδεση υπάρχει από την πλευρά των Σαμοθρακιωτών, αλλά χρειάζονται έναν δυνατό σύμμαχο για να πετύχουν τον στόχο. Και ο σύμμαχος αυτός, είναι η Καβάλα και οι φορείς της. Δεν αρκεί ο Εμπορικός Σύλλογος, πρέπει να διευρυνθεί η «συμμαχία» και να δοθεί σαφές μήνυμα προς τους τοπικούς πολιτικούς παράγοντες, οι οποίοι, δυστυχώς, δεν αναλαμβάνουν μία τέτοια πρωτοβουλία. Θα αναγκαστούν να βοηθήσουν, μόνο αν πιεστούν από την κοινωνία. Όπως συμβαίνει, άλλωστε, με τα δρομολόγια στην πορθμειακή γραμμή Πρίνου-Καβάλας, με την πίεση που ασκείται από φορείς, συλλόγους και πολίτες των τοπικών κοινωνιών.

-Επομένως, πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι, η θαλάσσια επικοινωνία της Καβάλας με την Σαμοθράκη είναι επιβεβλημένη. Αφορά στην ενίσχυση της ενδοπεριφερειακής συνείδησης στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης. Πρέπει να συνδέονται τα δύο γεωγραφικά άκρα της Περιφέρειας και το λιμάνι της Καβάλας με όλα τα νησιά του βόρειου Αιγαίου. Το ζήτημα αυτό δεν απασχολεί τους κατοίκους της Κομοτηνής και της Ξάνθης, ούτε εκείνους της Αλεξανδρούπολης που μπορούν να ταξιδέψουν στην Σαμοθράκη. Μη περιμένουν στήριξη στο αίτημα από αυτούς, λοιπόν, οι Σαμοθρακιώτες. Θα έχουν βοήθεια, όμως, από τους Καβαλιώτες, τους Θάσιους και τους Δραμινούς.

-Η δρομολόγηση πλοίου προς την Σαμοθράκη, επίσης, θα αναβαθμίσει και το λιμάνι της Καβάλας. Κάθε προορισμός που προστίθεται αυξάνει την επιβατική κίνηση και την σημασία του λιμανιού στην θαλάσσια συγκοινωνία. Μπορούμε να αντιληφθούμε τι θα ήταν το λιμάνι της Καβάλας, χωρίς την σύνδεση με τα νησιά της Λήμνου, του Αγίου Ευστρατίου, της Μυτιλήνης, της Χίου, της Σάμου κ.λπ. και με τα περιορισμένα δρομολόγια προς την Θάσο. Τον χειμώνα θα ήταν ένα νεκρό λιμάνι! Και το καλοκαίρι, οι αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων θα ήταν περισσότερες από τα δρομολόγια προς τον Πρίνο!

-Αναμένουμε η «ζύμωση» που άρχισε, να φέρει σύντομα το επιθυμητό αποτέλεσμα. Να ετοιμαστεί μία καλή πρόταση και να κατατεθεί στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.) και το Υπουργείο ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής. Οι ενδιαφερόμενοι πλοιοκτήτες αναμένουν την προκήρυξη του διαγωνισμού για την νέα θαλάσσια γραμμή. Είμαστε αισιόδοξοι και σίγουροι πως οι συμμετέχοντες θα είναι περισσότεροι, από το χαμηλό έως ανύπαρκτο ενδιαφέρον για την γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνο. Παίζει μεγάλο ρόλο το λιμάνι αφετηρία!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ