• Αυτό που συμβαίνει στη θαλάσσια συγκοινωνία μεταξύ του ηπειρωτικού τμήματος του Νομού Καβάλας και της Θάσου, είναι μία κατάσταση που δεν έχει όμοια, απ’ όσο γνωρίζουμε, στην υπόλοιπη Ελλάδα. Μπορεί να υπάρχουν νησιά, τα οποία συνδέονται με δύο πορθμεία της ηπειρωτικής χώρας, αλλά πρέπει να είναι ελάχιστα εκείνα που εξυπηρετούνται από τρεις ναυτιλιακές εταιρείες. Η Θάσος, αν και απέχει μερικά ναυτικά μίλια από τη στεριά (18 από την Καβάλα και 6 από την Κεραμωτή), έχει την τύχη να συνδέεται με δύο πορθμεία (Καβάλα, Κεραμωτή) στα οποία εκτελούν, καθημερινά και σε όλη τη διάρκεια του έτους, δρομολόγια τα πλοία τριών εταιρειών.
  • Ωστόσο, εδώ και αρκετά έτη, η μία από τις δύο γραμμές υπολειτουργεί και απειλήθηκε με κατάργηση (από τις εταιρείες). Αναφερόμαστε στη γραμμή Καβάλας-Πρίνου, η οποία είναι συμπληρωματική της γραμμής Κεραμωτής-Λιμένα. Παρά τις διαμαρτυρίες των τοπικών φορέων και τα συνεχή αιτήματα προς τις ναυτιλιακές εταιρείες και την κεντρική διοίκηση, η σύνδεση της Καβάλας με τη Θάσο παραμένει προβληματική. Και θα εξακολουθεί να γίνεται συζήτηση για τον αριθμό των δρομολογίων, πιστεύουμε, όσο η εκάστοτε διοίκηση του κράτους αποφεύγει να πάρει μία απόφαση για σύγκρουση με τα συμφέροντα των πλοιοκτητών.
  • Από τότε που η αρμοδιότητα για την έγκριση των δρομολογίων μεταφέρθηκε από την αυτοδιοίκηση (σ.σ. πρώην νομαρχιακή) σ’ ένα συμβούλιο που εδρεύει στην Αθήνα, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, η γραμμή Καβάλας-Πρίνου γνώρισε περισσότερη υποβάθμιση. Οι ναυτιλιακές εταιρείες πρότειναν τον αριθμό των δρομολογίων που ήθελαν και το Σ.Α.Σ. τον ενέκρινε, χωρίς να λαμβάνει υπόψη τα αιτήματα των τοπικών κοινωνιών.
  • Εμείς θα καταθέσουμε μία τολμηρή πρόταση προς την κεντρική διοίκηση, η οποία είναι καιρός να αντιληφθεί ότι το κράτος δίνει την κατεύθυνση και οι ιδιώτες εφαρμόζουν τις αποφάσεις. Οι ναυτιλιακές εταιρείες είναι οι ανάδοχοι του έργου της θαλάσσιας συγκοινωνίας και όχι αυτές που χαράσσουν τη νησιωτική πολιτική. Η ευθύνη που έχουν, είναι να παρέχουν τις καλύτερες υπηρεσίες στο επιβατικό κοινό σε κάθε γραμμή που είναι «δημόσια περιουσία».
  • Για να επιλυθεί το ζήτημα της τοπικής θαλάσσιας συγκοινωνίας, λοιπόν, καλούμε τον σημερινό υπουργό ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, με νομοθετική ρύθμιση, να αναστείλει οριστικά τη λειτουργία της γραμμής Κεραμωτής-Λιμένα και να παραμείνει μόνο η γραμμή Καβάλας-Πρίνου. Το λιμάνι της Κεραμωτής κι εκείνο του Λιμένα, που έχει πρόβλημα με το βάθος του, λόγω της γειτνίασης με ρέματα, να μετατραπούν σε καταφύγια τουριστικών και αλιευτικών σκαφών.
  • Εκτός από την επιβατική κίνηση, ο εφοδιασμός της Θάσου θα γίνεται από το λιμάνι «Απόστολος Παύλος» της Καβάλας. Τα βαρέα οχήματα θα μετακινούνται με ειδικά δρομολόγια, τα οποία θα εκτελούνται σε ώρες που δεν θα προκαλούν κυκλοφοριακή συμφόρηση στην πόλη. Τότε θα δούμε ποιες ναυτιλιακές εταιρείες θα ανταποκριθούν, χωρίς τη σιγουριά των εσόδων της γραμμής Κεραμωτή-Λιμένα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.