-Ο προϋπολογισμός του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. (Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου) Καβάλας για το έτος 2021, που εγκρίθηκε από το διοικητικό συμβούλιο του Νομικού Προσώπου και την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Καβάλας, όπως είπε ο Σωκράτης Μποζούδης, είναι 400.000 ευρώ. Από αυτά, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. θα διαθέσει 95.000 ευρώ για τη διοργάνωση του φεστιβάλ Φιλίππων. Του θεσμού που έχει τοπική και πανελλαδική αίγλη, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του θεατρικού Οργανισμού του Δήμου.

-Είναι δυνατό, διερωτώμαι, ένας τέτοιος θεσμός, με ιστορία εξήντα και πλέον χρόνια, να γίνει με λιγότερα από εκατό χιλιάρικα; Ενώ, για τη διεξαγωγή του fake Cosmopolis το 2021, ο καλλιτεχνικός σύμβουλος, Άλκης Ζοπόγλου, θα έχει στη διάθεσή του, από τη «Δημωφέλεια», γύρω στις 200.000 ευρώ.

-Ο Σ. Μποζούδης δεν μίλησε για το πρόγραμμα του φεστιβάλ Φιλίππων, διότι βρίσκεται στο προπαρασκευαστικό στάδιο, αλλά η προετοιμασία άρχισε νωρίτερα. Ανεξαρτήτως των δράσεων, θεωρώ ευτελή τον προϋπολογισμό του 2021. Μπορεί οι συνθήκες να είναι δύσκολες και να επικρέμεται η απειλή των ακυρώσεων όλων, ή μερικών, δράσεων, ωστόσο ο προϋπολογισμός δείχνει την αντιμετώπιση του ιστορικού θεσμού από τη διοίκηση του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ., τον καλλιτεχνικό διευθυντή και τη δημοτική Αρχή.

-Πιστεύω ακράδαντα, καρντάσια, ότι ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ., Θοδωρής Γκόνης, καταβάλλει προσπάθεια, από τότε που τοποθετήθηκε στη θέση αυτή, για την υποβάθμιση του θεσμού. Ο στόχος του είναι, να αυτοπροβληθεί μέσα από τον θεσμό και τον χρησιμοποιεί ως μέσο για την ανάδειξη των προσωπικών καλλιτεχνικών επιλογών του.

-Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι τονίζει στις συνεντεύξεις του, πως ένα φεστιβάλ πρέπει να έχει το δικό του καλλιτεχνικό στίγμα και τις δικές του παραγωγές. Ωστόσο, αναδεικνύει συνειδητά τις επιλογές του και διαμορφώνει το πρόγραμμα του φεστιβάλ, έτσι ώστε οι εκδηλώσεις στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων, να είναι οι «παράλληλες» της διοργάνωσης.

-Με τις 95.000 ευρώ, σαφώς δεν θα μπορέσει να «κλείσει» συμφωνίες με σημαντικούς θεατρικούς και μουσικούς Οργανισμούς, για να έρθουν στους Φιλίππους διεθνούς κύρους παραγωγές, όπως σε άλλα μεγάλα φεστιβάλ.

-Για παράδειγμα, θα τολμήσει να συμφωνήσει με μία διάσημη ορχήστρα κλασικού ρεπερτορίου, για να δώσει συναυλία το καλοκαίρι στο αρχαίο θέατρο; Μπορεί να φέρει, επίσης, έναν δημοφιλή λυρικό καλλιτέχνη, Έλληνα, ή αλλοδαπό, τον οποίο απολαμβάνει το κοινό σε παραστάσεις σημαντικών φεστιβάλ του κόσμου;

-Δεν είναι επιτυχία του φεστιβάλ Φιλίππων, θεωρώ, να φέρει τον Γιώργο Νταλάρα, την Δήμητρα Γαλάνη, την Χαρούλα Αλεξίου, ή τον Σταύρο Ξαρχάκο. Ο καλλιτεχνικός πήχης πρέπει να τοποθετηθεί ψηλά, για να δοθεί η ευκαιρία στο κοινό της Καβάλας, της Δράμας και των άλλων περιοχών της βόρειας Ελλάδας, να δούνε ζωντανά υψηλού επιπέδου παραστάσεις.

-Δυστυχώς, το φεστιβάλ Φιλίππων έγινε προσωπική υπόθεση του καλλιτεχνικού διευθυντή και μ’ αυτή τη δημοτική Αρχή, θα απαξιωθεί περισσότερο.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ