-Η απάντηση που έδωσε ο δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, προς τους δημοτικούς συμβούλους και τους κατοίκους των περιοχών της Καβάλας, στις οποίες δεν διεξάγονται δρομολόγια της αστικής συγκοινωνίας το απόγευμα και τα Σαββατοκύριακα, ήταν επιεικώς άστοχη. «Τι θέλετε να κάνω, να πάρω ένα λεωφορείο, για να κάνω τον λεωφορειούχο;», ρώτησε ο δήμαρχος!

-Από την μία πλευρά, ο δήμαρχος απευθύνει κάλεσμα προς τους δημότες να χρησιμοποιούν την αστική συγκοινωνία, προκειμένου να μειωθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη. Και από την άλλη, απαξιώνει την δυνατότητα του Δήμου Καβάλας, να δημιουργήσει δημοτική αστική συγκοινωνία. Είναι προφανές, ότι ο δήμαρχος θέλει να αποφύγει την σύγκρουση με το ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών Καβάλας, γιατί η δημοτική αστική συγκοινωνία θα λειτουργήσει, όπως νομίζουν, ανταγωνιστικά. Εμείς θεωρούμε, ότι η δημοτική αστική συγκοινωνία θα είναι συμπληρωματική προς το έργο που παρέχει το ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών. Στον Δήμο Πειραιά, για παράδειγμα, υπάρχει η δημόσια αστική συγκοινωνία, αλλά ο Δήμος ενισχύει την προσπάθεια για την χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, με την λειτουργία δημοτικών γραμμών (σ.σ. είναι χωρισμένες σε τομείς και οι ώρες των δρομολογίων συγκεκριμένες).

-Το ΚΤΕΛ Αστικών Καβάλας, είναι μία Ανώνυμη Εταιρεία, με μετόχους, η οποία παρέχει ένα μεταφορικό έργο με κοινωνικό πρόσημο. Λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η Ανώνυμη Εταιρεία, αδυνατεί να εξυπηρετήσει το επιβατικό κοινό. Τι πρέπει να κάνουν οι «πελάτες», δηλαδή οι επιβάτες, όταν δεν είναι ικανοποιημένοι από την παρεχόμενη υπηρεσία; Στην Καβάλα, δυστυχώς, δεν υπάρχουν άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς, όπως στην Αθήνα και τον Πειραιά, για να έχουν οι πολίτες εναλλακτικές λύσεις (μετρό, τρόλεϊ, τραμ, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο). Επομένως, οι πολίτες είτε θα «αποκλειστούν», είτε θα αναγκαστούν να χρησιμοποιήσουν τα Ι.Χ. αυτοκίνητά τους.

-Είναι αδιανόητο, κατά την άποψη μας, το κράτος (κεντρική διοίκηση) και ο Δήμος, να επιδοτήσουν μία Ανώνυμη Εταιρεία, για να παρέχει μία υπηρεσία προς τους «πελάτες» της. Θα επιδοτήσει το κράτος, ή ο Δήμος Καβάλας, το ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών, για να επεκτείνει το ωράριο των δρομολογίων και να εισπράττει το αντίτιμο 1,10 ευρώ του εισιτηρίου στα δρομολόγια που οφείλει να κάνει; Μήπως το κράτος, ή ο Δήμος, είναι «μέτοχοι» και «συνεταίροι» του ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών;

-Εάν ο Θ. Μουριάδης δεν θέλει να «ανταγωνιστεί» το ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών, αντί να διαθέσει τις 50.000 ευρώ, από το υστέρημα του Δήμου Καβάλας, για να επιδοτήσει τα απογευματινά δρομολόγια, μπορεί να συμφωνήσει με το ΚΤΕΛ να «μοιραστούν» τις γραμμές και τα δρομολόγια. Δηλαδή, να αγοράσει ο Δήμος, με κάποια χρηματοδότηση από την Περιφέρεια Α.Μ.-Θ., ή την κεντρική διοίκηση, δύο-τρία λεωφορεία, σύγχρονα και ευέλικτα, ώστε να τα δρομολογήσει στις γραμμές τις οποίες δεν μπορεί να εξυπηρετήσει το ΚΤΕΛ. Και να εισπράττει ο Δήμος ένα χαμηλότερο εισιτήριο, τέτοιο που θα καλύπτει τα καύσιμα, τον μισθό των οδηγών και την συντήρηση των οχημάτων. Κοντολογίς, να επιδοτήσει ο Δήμος την δική του αστική συγκοινωνία, που θα εξυπηρετεί τους αποκλεισμένους δημότες.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ