-Από την μία πλευρά, ο Μακάριος Λαζαρίδης, βουλευτής Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, ζήτησε να γίνει νέα χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής από το λιμάνι «Φίλιππος Β» μέχρι τους Τοξότες Νομού Ξάνθης. Και από την άλλη πλευρά, ο Δημήτρης Κυριαζίδης, βουλευτής Δράμας του ίδιου κόμματος, είπε ότι πρέπει να γίνει επανασχεδιασμός της λεγόμενης σιδηροδρομικής Εγνατίας, ώστε να περιληφθούν οι πόλεις των Σερρών και της Δράμας. Και το πιο παράλογο είναι, ότι ο υπουργός υποδομών και μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, συμφώνησε ότι θα ληφθούν υπόψη οι «εύστοχες παρατηρήσεις» των ομιλητών στον διάλογο για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, που έγινε στην επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής των Ελλήνων!

-Αυτό που αντιλαμβανόμαστε είναι, ότι με νέο «πολιτικό δάκτυλο», ένα ακόμα πολύ σημαντικό έργο για την πρόοδο της Καβάλας αναβάλλεται επ’ αόριστο! «Με το που θα βρεθεί χρηματοδότηση τα επόμενα έτη, θα επιδιώξουμε να φτιάξουμε την σιδηροδρομική Εγνατία, αφού αντιμετωπίσουμε μία σειρά από άλλα προβλήματα που ακούσαμε στον διάλογο και είναι εύστοχες παρατηρήσεις της αντιπολίτευσης», είπε ο Χρ. Σταϊκούρας στην επιτροπή.

-Η σιδηροδρομική Εγνατία σχεδιάστηκε, με σκοπό να συνδέσει τα τρία μεγάλα λιμάνια της βόρειας Ελλάδας, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης. Από αυτά, μόνο το λιμάνι «Φίλιππος Β» δεν συνδέεται με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Είναι λογικό ένα έργο που έχει συγκεκριμένη στόχευση, να συνδέσει τρία λιμάνια μεταξύ τους και μελλοντικά με άλλα λιμάνια στον Εύξεινο Πόντο, να επανασχεδιαστεί για να περιληφθούν και πόλεις του ηπειρωτικού τμήματος της χώρας; Κατά την κρίση του υπουργού υποδομών και μεταφορών, είναι «εύστοχη παρατήρηση» η αλλαγή στην χάραξη της σιδηροδρομικής Εγνατίας, για να διέρχονται τα εμπορικά φορτία από τις Σέρρες και την Δράμα; Πιο σύντομα θα μετακινούνται από τον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας οδού με φορτηγά οχήματα, παρά την αύξηση του κόστους μεταφοράς λόγω των διοδίων.

-Θα τοποθετηθεί ο λαλίστατος Μ. Λαζαρίδης στο αίτημα του συναδέλφου του, Δημ. Κυριαζίδη, για επανασχεδιασμό της σιδηροδρομικής Εγνατίας; Η πρόταση που υπέβαλε η κυβέρνηση (της Νέας Δημοκρατίας) τον Ιανουάριο 2023, ήταν για χρηματοδότηση 1,7 δις ευρώ για το έργο. Με τον επανασχεδιασμό της αρχικής χάραξης, θα αλλάξει το ποσό της χρηματοδότησης. Είναι σίγουρος ο υπουργός, ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα δεχτεί να χρηματοδοτήσει την αλλαγή στην χάραξη; Στην επιτροπή της Βουλής των Ελλήνων ανέφερε ότι: «Δυστυχώς, αξιολογήθηκε και μετά από το δυστύχημα των Τεμπών, από την συνολική πρόταση των 2,8 δισεκατομμυρίων ευρώ, μπορέσαμε να πάρουμε 212 εκατομμύρια ευρώ για το τμήμα λιμάνι Καβάλας-Τοξότες».

-Επειδή ο Μ. Λαζαρίδης είναι «ειδικός» επί του θέματος της χάραξης μιας σιδηροδρομικής γραμμής, αναμένουμε να τοποθετηθεί και για το ζήτημα της επαναχάραξης της σιδηροδρομικής Εγνατίας, ώστε να περιληφθούν οι πόλεις των Σερρών και της Δράμας. Αν επαναχαραχθεί η γραμμή, θα γίνουν νέες προμελέτες, νέες μελέτες και θα χρειαστεί νέα έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του έργου. Θα γίνει, δηλαδή, η γραφειοκρατική διαδικασία από την αρχή! Γίνεται αντιληπτό τι σημαίνει κάτι τέτοιο, για τον χρονικό ορίζοντα υλοποίησης του έργου.

-Την τελευταία φορά που μίλησε ένας βουλευτής εκτός Καβάλας, ο Ευριπίδης Στυλιανίδης, βουλευτής Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας, τα πανεπιστημιακά τμήματα της Καβάλας και της Δράμας μετακινήθηκαν από το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης! Στο πλαίσιο, βεβαίως, της «επαναχάραξης» στον χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που έγινε με τις «ευλογίες» των τοπικών αρχόντων!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ