-Αντί να ασχοληθεί με την μελέτη της κυκλοφορίας των οχημάτων στο τμήμα της οδού Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού μπροστά από το παλιό νοσοκομείο, προκειμένου να «αποδείξει» ότι η γέφυρα μπορεί να φανεί χρήσιμη στο μέλλον, καλούμε τον δήμαρχο Καβάλας, Θόδωρο Μουριάδη, να δώσει μεγάλη σημασία και προτεραιότητα στην λήψη μέτρων, τα οποία θα αποτρέψουν το βέβαιο κυκλοφοριακό «έμφραγμα» στο κέντρο της πόλης το ερχόμενο καλοκαίρι! Βρισκόμαστε στην αρχή του Απριλίου, πλησιάζει το Πάσχα και το «πρώτο καμπανάκι χτύπησε»! Οι ευνοϊκές καιρικές συνθήκες προσέλκυσαν αρκετούς επισκέπτες, κυρίως εξ ανατολών, που έρχονται με τα Ι.Χ. αυτοκίνητα, για να απολαύσουν τον ήλιο, την κουζίνα και γενικότερα την τοπική φιλοξενία. Η αύξηση στην κίνηση των αυτοκινήτων, σε συνδυασμό με τα εξελισσόμενα έργα (στην πλατεία καπνεργάτη, στην αγορά αγίου Νικολάου, στην πλατεία Νικοτσάρα), ανέδειξαν τα πρώτα ανησυχητικά σημάδια με το κυκλοφοριακό. Μετά από το Πάσχα, που οι ροές τουριστών θα πληθαίνουν, δεν αποκλείεται να δούμε ασφυκτικές συνθήκες στους δρόμους.

-Τις προηγούμενες δεκαετίες έγιναν σημαντικές παρεμβάσεις στο κέντρο της Καβάλας, με κυριότερη την δημιουργία των πεζόδρομων. Οι παρεμβάσεις αυτές άλλαξαν τα κυκλοφοριακά δεδομένα, στα οποία προσαρμόστηκαν οι Καβαλιώτες και οι Καβαλιώτισσες, ιδιαίτερα οι οδηγοί αυτοκινήτων, φορτηγών, λεωφορείων και μοτοσυκλετών. Εκτός από την πεζοδρόμηση δρόμων στο εμπορικό κέντρο, αποφασίστηκαν και άλλες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, όπως η μονοδρόμηση της οδού Ελευθερίου Βενιζέλου, στο τμήμα από την οδό Δαγκλή μέχρι τον κόμβο Φαλήρου. Οι πεζοδρομήσεις, οι μονοδρομήσεις και λοιπές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, όπως ήταν αναμενόμενο, έφεραν αναστάτωση.

-Τα τελευταία έτη γίνονται, πάλι, σημαντικές παρεμβάσεις στο κέντρο της πόλης, που έχουν αντίκτυπο στην κυκλοφορία των οχημάτων, αλλά και των πεζών. Αναφερόμαστε στα μεγάλα έργα των αναπλάσεων στην πλατεία καπνεργάτη, στην αγορά αγίου Νικολάου, στην πλατεία Νικοτσάρα (σ.σ. μπροστά από το παλιό υδραγωγείο) και την οδό Κουντουριώτου. Κι αυτή την φορά, δυστυχώς, τα έργα γίνονται, χωρίς καμία πρόβλεψη για την επίπτωση που θα έχουν στο κυκλοφοριακό. Για παράδειγμα, ελήφθη η απόφαση να κλείσει η οδός Αβέρωφ, στο τμήμα από την οδό Ελευθερίου Βενιζέλου μέχρι την οδό Ομονοίας, με αποτέλεσμα να διοχετεύεται όλη η κίνηση των αυτοκινήτων, από τις οδούς Ελευθερίου Βενιζέλου και Ερυθρού Σταυρού, προς την πλατεία Ελευθερίας, προκειμένου να έχουν πρόσβαση τα οχήματα στην οδό Ομονοίας.

-Το αρνητικό όλων των παρεμβάσεων που έγιναν, κατά την άποψη μας, είναι ότι συγκεντρώνουν όλη την κυκλοφορία των οχημάτων μέσα σε μία «στενή λωρίδα» από το Φάληρο μέχρι το παλιό υδραγωγείο. Στην λωρίδα αυτή, χρησιμοποιούνται τέσσερις κεντρικοί δρόμοι. Οι οδοί Ερυθρού Σταυρού, Ελευθερίου Βενιζέλου, Ομονοίας και Κουντουριώτου. Από αυτές, μόνο οι δύο, Ερυθρού Σταυρού και Κουντουριώτου, είναι διπλής κατεύθυνσης, διότι αποτελούν τμήματα του δευτερεύοντος εθνικού οδικού δικτύου. Στις άλλες δύο οδούς, Ομονοίας και Ελευθερίου Βενιζέλου, ο Δήμος Καβάλας έκανε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Μετέτρεψε την οδό Ομονοίας από διπλής κυκλοφορίας σε μονόδρομο, ενώ στην οδό Ελευθερίου Βενιζέλου μονοδρόμησε το τμήμα από την οδό Δαγκλή μέχρι το Φάληρο.

-Εμείς θεωρούμε ότι, λόγω των έργων που δημιουργούν νέα κατάσταση στο κέντρο της Καβάλας, πρέπει να επανεξεταστούν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στις δύο οδούς που μπορεί να αποφασίσει ο Δήμος, τις οδούς Ομονοίας και Ελευθερίου Βενιζέλου. Είναι επείγον, επομένως, ο δήμαρχος να καλέσει έναν έμπειρο συγκοινωνιολόγο και μαζί με τους εκπροσώπους των επαγγελματιών οδηγών, των αστικών λεωφορείων και των ταξί, να μελετήσουν σοβαρά την νέα (κυκλοφοριακή) κατάσταση.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ