-Αν μη τι άλλο, η κατασκευή του κυκλικού κόμβου στο σημείο που συναντιούνται οι οδοί Κουντουριώτου, Ομονοίας, Λάμπρου Κατσώνη και Παλιού Υδραγωγείου, θα βάλει μία «τάξη» στην άναρχη, σήμερα, κίνηση των οχημάτων. Αρκεί να δείτε τι συμβαίνει αυτές τις ημέρες στην συγκεκριμένη διασταύρωση, που προστέθηκαν τα αυτοκίνητα (και τα τουριστικά λεωφορεία) των ξένων επισκεπτών, κυρίως Τούρκων, στην πόλη. Είναι ευτύχημα πως δεν προκλήθηκε ένα τροχαίο ατύχημα! Οι ξένοι οδηγοί κάνουν όποιον ελιγμό τους είναι «βολικός» εντελώς απροειδοποίητα! Συνιστούμε στους Καβαλιώτες και τις Καβαλιώτισσες οδηγούς, να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή και υπομονή. Είναι η προετοιμασία για την κατάσταση που θα ζήσουν το ερχόμενο καλοκαίρι, όταν η επισκεψιμότητα θα κορυφωθεί! Να μη θεωρούν τίποτα δεδομένο στους δρόμους και να κινούνται με χαμηλή ταχύτητα.

-Τα έργα που γίνονται στην πλατεία Νικοτσάρα και την οδό Κουντουριώτου, δημιουργούν μεγαλύτερη αναστάτωση στο κυκλοφοριακό και «αγχώνουν» τους ξένους οδηγούς. Ο κυκλικός κόμβος πρέπει να έχει προτεραιότητα, μετά από την κατασκευή των πεζοδρομίων, ώστε να τελειώσει πριν έρθει το μεγάλο «κύμα» τουριστών όταν περάσει το Πάσχα. Χωρίς τον κόμβο, η Καβάλα θα ζήσει ένα πολύ δύσκολο καλοκαίρι κυκλοφοριακά!

-Βλέποντας την κίνηση αυτών των ημερών, στο «τρίγωνο του διαβόλου», έγινε αντιληπτό σ’ εμάς ότι, η τοποθέτηση φωτεινών σηματοδοτών στην διασταύρωση δεν είναι η καλύτερη λύση. Ακόμα κι όταν οι οδηγοί σταματούν στην διάβαση πεζών, όπως οφείλουν να κάνουν, η ακινητοποίηση των οχημάτων για μερικά δευτερόλεπτα προκαλεί το λεγόμενο «μποτιλιάρισμα»! Επομένως, στην δύσκολη αυτή διασταύρωση, η ροή των οχημάτων πρέπει να είναι συνεχής, να μη διακόπτεται ούτε για να περάσουν οι πεζοί! Διότι, αν «μπλοκάρει» η ροή στο σημείο αυτό, το πρόβλημα θα μεταφερθεί και στις υπόλοιπες διασταυρώσεις στο κέντρο της πόλης. Έτσι, θα παραλύσει η κυκλοφορία των οχημάτων.

-Ο κυκλικός κόμβος θα εξασφαλίσει την ομαλή ροή και συγχρόνως την ασφάλεια στην οδήγηση, που γίνεται σήμερα με υψηλό ρίσκο. Αρκεί να δείτε την εικόνα, όταν αυτοκίνητα θέλουν να εξέλθουν από την οδό Λάμπρου Κατσώνη και ταυτόχρονα άλλα αυτοκίνητα θέλουν να εισέλθουν στην οδό Παλιού Υδραγωγείου από το άνω τμήμα της οδού Κουντουριώτου, ενώ τα υπόλοιπα οχήματα κινούνται επί της ίδιας οδού. Τα σταματημένα αυτοκίνητα «νεκρώνουν» την διασταύρωση!

-Χωρίς υπερβολή, η κατασκευή του κυκλικού κόμβου είναι το «κλειδί» για την επιτυχία όλου του κυκλοφοριακού έργου που γίνεται στην οδό Κουντουριώτου. Ούτε η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, ούτε η διαχωριστική νησίδα, θα βελτίωναν την κατάσταση στον δρόμο, αν παραμείνει η «χύμα κατάσταση» στην διασταύρωση. Θεωρούμε ότι η παρέμβαση στην οδό Κουντουριώτου, συνολικά, ήταν αναγκαία. Μαζί με την οδό Ερυθρού Σταυρού, αποτελούν την βασική οδική αρτηρία της Καβάλας. Κι όπως η απόφραξη μιας αρτηρίας, δηλαδή η διακοπή στην ροή του αίματος, προκαλεί δυσλειτουργία στον ανθρώπινο οργανισμό, έτσι και αν είναι προβληματική η κυκλοφορία των οχημάτων σε όλο το μήκος των οδών Ερυθρού Σταυρού και Κουντουριώτου, η «ανωμαλία» θα επεκταθεί σε όλο το κέντρο της πόλης!

-Με το έργο ανάπλασης στην οδό Κουντουριώτου, θα ολοκληρωθεί ο κεντρικός οδικός άξονας. Η μεγαλύτερη παρέμβαση, στην δεκαετία του 1960, ήταν η διάνοιξη της οδού Κουντουριώτου. Ακολούθησε η μετακίνηση των οπωροπωλείων στην δημοτική λαχαναγορά και σήμερα διαμορφώνεται μία σύγχρονη μορφή του δρόμου. Με τα πλατιά πεζοδρόμια, την διαχωριστική νησίδα και κυρίως τον κυκλικό κόμβο. Αν υπάρξει και σωστή αστυνόμευση, σε όλο το μήκος της βασικής οδικής αρτηρίας, θα φανεί η χρησιμότητα του έργου που γίνεται.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ