-Αυτό μας έλλειπε τώρα! Είναι φορές, που ενώ νομίζουμε ότι δεν υπάρχει κάτι ακόμα για να εκπλαγούμε αρνητικά, προκύπτει μία είδηση και ένα περιστατικό που μας προσγειώνει στην πραγματικότητα! Ο βουλευτής Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, Μακάριος Λαζαρίδης, φέρεται να δήλωσε σε τοπικό μέσο ενημέρωσης (ραδιοσταθμό), ότι δεν συμφωνεί με την χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής, που θα συνδέσει το λιμάνι «Φίλιππος Β» με το υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο στην περιοχή των Τοξοτών της Περιφερειακής Ενότητας Ξάνθης. Είπε πως είναι κάθετα αντίθετος με την χάραξη που έκανε η ΕΡΓΟΣΕ, γιατί εγκυμονεί πολλούς κινδύνους και δεν μπορούν οι επόμενες γενιές Καβαλιωτών, να ζήσουν με το άγχος ενός σιδηροδρομικού ατυχήματος.

-Εάν επρόκειτο για ένα νέο έργο, που «σήμερα» παρουσιάστηκε η χάραξη, θα λέγαμε ότι είναι λογικό να διατυπωθούν «ενστάσεις», προβληματισμοί, ακόμα και διαφωνίες από κάποιους. Το έργο της σύνδεσης του εμπορικού λιμένα της Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, μάς απασχολεί δεκαετίες! Ποτέ, έως σήμερα, δεν ακούσαμε και δεν διαβάσαμε οποιαδήποτε διαφωνία για την χάραξη της μονής σιδηροδρομικής γραμμής από τοπικούς παράγοντες και τις τοπικές κοινωνίες. Τι συνέβη, λοιπόν και ένας βουλευτής θεωρεί ότι η χάραξη εγκυμονεί κινδύνους;

-Μπορεί η ΕΡΓΟΣΕ να μελέτησε ένα έργο, χωρίς να μεριμνήσει για το μείζον ζήτημα της ασφάλειας; Πως θα κατασκευαστεί ένα έργο επικίνδυνο για τους χρήστες και την περιοχή; Υπάρχουν τα ελεγκτικά όργανα, τα οποία όταν διαπιστώσουν οποιαδήποτε «ατασθαλία», θα επιβάλλουν τις προβλεπόμενες κυρώσεις στον κατασκευαστή, ή και την ακύρωση του έργου. Απ’ όσο γνωρίζουμε, ο σχεδιασμός για την σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα «Φίλιππος Β» δεν έχει αλλάξει. Βεβαίως, το έργο αυτό έχει «μελετηθεί» υπερβολικά, αν και θα κατασκευαστεί μία απλή σιδηροδρομική γραμμή μήκους 32 χιλιομέτρων!

-Ποιο είναι, επομένως, το σημείο εκείνο που θα προκαλεί άγχος τυχόν ατυχήματος; Αν ισχύει αυτό που φέρεται να σχολίασε ο Μ. Λαζαρίδης, δηλαδή η γειτνίαση της γραμμής με την βιομηχανία χημικών λιπασμάτων και συγκεκριμένα ότι το τραίνο θα κινείται δίπλα στην μονάδα αμμωνίας του εργοστασίου, έχουμε να πούμε το εξής. Καταρχάς, ο τοπικός προσδιορισμός «δίπλα», μπορεί να σημαίνει σε απόσταση πενήντα, πεντακοσίων μέτρων, ή κι ενός χιλιομέτρου. Δεν είναι δυνατό ο μελετητής του έργου, να έκανε την χάραξη της γραμμής σε απόσταση πενήντα, εκατό, ή εκατόν πενήντα μέτρων από τις εγκαταστάσεις της χημικής βιομηχανίας και ειδικά τις μονάδες παραγωγής. Δεν θα εγκρινόταν η χάραξη αυτή.

-Εμείς γνωρίζουμε ότι, η γραμμή διέρχεται νοτίως του Βιοτεχνικού Πάρκου και σε απόσταση ασφαλείας από το εργοστάσιο των λιπασμάτων. Επίσης, από το λιμάνι «Φίλιππος Β» αρχίζει ένας κλάδος (παρακλάδι) της γραμμής μέχρι την προβλήτα του εργοστασίου, που είναι απαραίτητος για την εξυπηρέτηση της βιομηχανίας. Πρόκειται για έναν κλάδο που διασχίζει το καινούργιο κρηπίδωμα του λιμανιού μέχρι την προβλήτα της βιομηχανίας, με μήκος μερικές δεκάδες μέτρα. Το τμήμα αυτό, δεν εμπνέει καμία ανησυχία για πρόκληση ατυχήματος.

-Μετά το Βιοτεχνικό Πάρκο, η κύρια γραμμή αλλάζει κατεύθυνση προς βορρά και αφού διασταυρωθεί με την παλιά εθνική οδό Καβάλας-Ξάνθης, «συναντάει» τον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας οδού και στην νότια πλευρά του. Η γραμμή διέρχεται σε αρκετή απόσταση μακριά από τον οικισμό της Νέας Καρβάλης, όπου θα κατασκευαστεί σταθμός μετεπιβίβασης. Η γραμμή συνεχίζει παράλληλα προς την Εγνατία οδό και μέχρι την Βιομηχανική Περιοχή Καβάλας.

-Η ημερομηνία έναρξης του έργου έχει κουράσει πολύ την τοπική κοινωνία. Θα είναι, πώς να το χαρακτηρίσουμε, «τραγελαφικό» να ανοίξουμε νέο κύκλο συζήτησης για την χάραξη της γραμμής, ενώ έπρεπε το τραίνο να κινείται από το εμπορικό λιμάνι προς τους Τοξότες (και αντίστροφα)!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ