-Είναι οξύμωρο το λιμάνι της Νέας Περάμου, ή Ελευθερών όπως αποκαλείται αλλιώς, να έχει επιλεγεί στο παρελθόν, για να λειτουργήσει ως ναυτική βάση για πλοία των στόλων της συμμαχίας του ΝΑΤΟ και να είναι ασύμφορη (οικονομικά) η κατασκευή προβλήτας για τον ελλιμενισμό τουριστικών σκαφών. Θεωρούμε ότι, όσο το λιμάνι της Νέας Περάμου παραμένει στην διαχείριση του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας, δεν πρόκειται να αναπτυχθεί. Έχει μεγάλη ευθύνη ο δήμαρχος, Φίλιππος Αναστασιάδης, γιατί δεν «κυνήγησε» να ιδρύσει δημοτικό λιμενικό γραφείο, το οποίο θα αναλάβει την διαχείριση όλων των λιμανιών και λιμενίσκων, που βρίσκονται στην πολλών χιλιομέτρων ακτογραμμή του Δήμου Παγγαίου. Με «ναυαρχίδα» το λιμάνι της Νέας Περάμου!

-Πραγματικά, δημιουργεί απορία ότι η Άννα Θυσιάδου, τέως διευθύνουσα σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας, δεν απάντησε στην πρόταση των επαγγελματιών της Νέας Περάμου, να κατασκευαστεί η μαρίνα με Σ.Δ.Ι.Τ. (Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα). Μόνο ένας ιδιώτης μπορεί να μεταμορφώσει σε υπερσύγχρονη μαρίνα την προβλήτα Softex, όπως λέγεται η προβλήτα που βρίσκεται η παλιά αποθήκη της μεγάλης χαρτοβιομηχανίας. Αν το λιμάνι της Νέας Περάμου είναι η «ναυαρχίδα» του λιμενικού συστήματος του Δήμου Παγγαίου, η προβλήτα της Softex είναι το «φιλέτο» του λιμανιού. Το «φιλέτο» αυτό πρέπει να αξιοποιηθεί μόνο για τουριστικό σκοπό. Κι αν δεν μπορεί ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας να υλοποιήσει την Σ.Δ.Ι.Τ., να την υλοποιήσει ο Δήμος Παγγαίου, αφού ιδρύσει το δημοτικό λιμενικό γραφείο και πάρει το λιμάνι.

-Όσον αφορά την δυτική προβλήτα, που χρησιμοποιείται για την μεταφορά των βυτιοφόρων προς το νησί της Θάσου και για ακινησία των φέρι μπόουτ, μπορεί να γίνει ένα εξαιρετικό καταφύγιο για τα αλιευτικά σκάφη (επαγγελματικά και μη). Η μεταφορά των βυτιοφόρων προς την Θάσο, μπορεί να γίνεται από το λιμάνι «Φίλιππος Β», ενώ τα φέρι μπόουτ που δεν εκτελούν δρομολόγια στις τοπικές πορθμειακές γραμμές, θα φιλοξενούνται στα λιμάνια της Καβάλας, της Κεραμωτής, του Λιμένα και του Πρίνου Θάσου. Κατά την άποψη μας, ακόμα, είναι πλεονασμός να λειτουργήσει τρίτη πορθμειακή γραμμή, από την Νέα Πέραμο προς την Θάσο. Οι ναυτιλιακές εταιρείες επέλεξαν το πορθμείο της Κεραμωτής. Η Καβάλα συνδέεται ακόμα με την Θάσο, επειδή είναι η πρωτεύουσα του Νομού. Κι αν σταματήσει η σύνδεση, οι ναυτιλιακές εταιρείες θα έχουν την κατακραυγή της τοπικής κοινωνίας.

-Ο δήμαρχος Νέστου, Σάββας Μιχαηλίδης, «έβαλε πλώρη» να κατασκευάσει καινούργια προβλήτα έξω από την Κεραμωτή, για να εξυπηρετείται η επιβατική κίνηση προς την Θάσο. Έτσι, θα «ανοίξει ο δρόμος» για την ίδρυση του δημοτικού λιμενικού γραφείου Δήμου Νέστου. Θεωρούμε πως πρέπει να κάνουν τις ενέργειες για να ιδρύσουν δημοτικά λιμενικά γραφεία και οι Δήμοι Παγγαίου και Καβάλας. Η Θάσος είναι νησί και την «γλίτωσε» από τον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας, αφού έχει δημοτικό λιμενικό ταμείο. Ο πρόεδρος, με τον δήμαρχο, Λευτέρη Κυριακίδη, πρέπει να πιέσουν, για την ολοκλήρωση των λιμενικών υποδομών στο λιμάνι της πρωτεύουσας.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ