-Στην συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Δήμου Καβάλας, την Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2024, επρόκειτο να συζητηθεί η εισήγηση της διευθύντριας πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, για ορισμένες αλλαγές στις σχολικές μονάδες. Συγκεκριμένα, η διευθύντρια εισηγείται: να γίνει συγχώνευση του 14ου δημοτικού σχολείου και μεταφορά του στο 11ο δημοτικό σχολείο. Επίσης, συγχώνευση του 10ου δημοτικού σχολείου και μεταφορά του στο 12ο δημοτικό σχολείο. Μεταβολή του νηπιαγωγείου Παληού από διθέσιο σε μονοθέσιο.
-Η συνδικαλιστική οργάνωση εκπαιδευτικών «Αγωνιστική Συσπείρωση» εξέφρασε την αντίθεση της στις μεταβολές, γιατί με την εισήγηση της διευθύντριας πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, θα «χαθούν» 11 οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών, ενώ θα δημιουργηθούν σχολεία με μεγάλο αριθμό μαθητών και μαθητριών (213 στο 11ο δημοτικό σχολείο και 258 στο 12ο δημοτικό σχολείο).
-Πριν από 15 με 20 χρόνια, τα δημοτικά σχολεία στην πόλη της Καβάλας ήταν περισσότερα. Το αντιλαμβανόμασταν στις παρελάσεις των εθνικών εορτών 25ης Μαρτίου 1821 και 28ης Οκτωβρίου 1940, αλλά και στα πρωταθλήματα καλαθοσφαίρισης (minibasket) και ποδοσφαίρου δημοτικών σχολείων, τα οποία διοργάνωνε η πρώην δημοτική κοινωφελής επιχείρηση «Δημωφέλεια»! Στις παρελάσεις εκτός από περισσότερα σχολεία, σε κάθε σχολείο τα τμήματα κοριτσιών και αγοριών ήταν «γεμάτα». Τα τελευταία χρόνια, τα τμήματα έχουν «αραιώσει» ενώ παρελαύνουν και μαθητές-τριες των μικρότερων τάξεων, για να σχηματιστεί ένα αξιοπρεπές τμήμα.
-Κι ενώ τα «αραιά» τμήματα μαθητών και μαθητριών στις παρελάσεις δεν είναι ευχάριστη εικόνα, οι συνδικαλιστές εκπαιδευτικοί θέλουν τα τμήματα διδασκαλίας να είναι «αραιωμένα», δηλαδή με λιγότερα από είκοσι παιδιά. Εγώ, καρντάσια, θα καταθέσω την εξής πρόταση. Να σχηματίζεται τμήμα με 30 μαθητές και μαθήτριες και με 2 εκπαιδευτικούς μέσα στην αίθουσα! Έτσι, θα αντιστοιχούν 15 μαθητές-τριες σε κάθε εκπαιδευτικό. Οι δύο εκπαιδευτικοί θα συνεργάζονται και θα μπορούν να «ελέγχουν» καλύτερα το τμήμα.
-Έτσι, θα διασφαλιστεί ότι δεν θα «περισσεύουν» εκπαιδευτικοί, οι οργανικές θέσεις θα παραμείνουν ίδιες και οι σχολικές μονάδες θα είναι βιώσιμες. Γιατί, παίζει ρόλο στην συντήρηση των σχολικών μονάδων ο αριθμός τους. Δεν είναι λογικό να συντηρούνται σχολικά κτήρια, τα οποία στεγάζουν 50 με 60 μαθητές.
-Ακόμα κι αν αυξηθεί η χρηματοδότηση από την κεντρική διοίκηση, προς τους Δήμους και για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, δεν είναι λογικό σε μία ακτίνα ούτε ενός χιλιομέτρου, για παράδειγμα, μέσα στην Καβάλα, να λειτουργούν σήμερα τρεις σχολικές μονάδες (στον Αη Γιάννη, απέναντι από το Δημαρχείο και στην οδό Ομονοίας).