-«Το Ε.Σ.Π.Α. της Περιφέρειας για την περίοδο 2014-2020 έχει ολοκληρωθεί με ασφάλεια, απορροφώντας πλήρως τους διαθέσιμους πόρους, αλλά και αποδίδοντας στους πολίτες της Περιφέρειας μας χρήσιμα έργα. Αφήνουμε, λοιπόν, μία σημαντική παρακαταθήκη στην νέα διοίκηση», δήλωσε ο (απερχόμενος) περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Χρήστος Μέτιος, κάνοντας τον τελικό απολογισμό της διοικητικής περιόδου που έβαλε την «σφραγίδα» του. Η Περιφέρεια Α.Μ.-Θ., σημείωσε, ήταν μέσα στην «τετράδα» των Περιφερειών της Ελλάδας, όσον αφορά την απορρόφηση πόρων από το Ε.Σ.Π.Α. 2014-2020.

-Για το Ε.Σ.Π.Α. 2021-2027, ο Χρ. Μέτιος είπε: «Ενεργοποιήσαμε προσκλήσεις, σε ποσοστό που πλησιάζει το εξήντα τοις εκατό, περίπου τετρακόσια εκατομμύρια ευρώ. Έχουν ενταχθεί εβδομήντα ένα έργα προϋπολογισμού εκατόν δεκαπέντε εκατομμυρίων ευρώ, ενώ αναμένεται μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου η πλήρης τακτοποίηση όλων των μεταφερόμενων έργων, που θα φέρουν πρόσθετες συμβάσεις διακοσίων σαράντα εκατομμυρίων ευρώ». Δεν είναι λυπηρό μέσα στην τελευταία δεκαετία, που «διακινήθηκαν» εκατομμύρια ευρώ, να μην έχει ολοκληρωθεί το πιο ουσιώδες έργο για την πόλη της Καβάλας; Που είναι, κατά την άποψη μας, η ολοκλήρωση της περιμετρικής οδού. Βρισκόμαστε στα μέσα του Ε.Σ.Π.Α. 2021-2027 και ακόμα συζητάμε για τις μελέτες του συγκεκριμένου έργου!

-Ο Χρ. Μέτιος ανέθεσε τις μελέτες της περιμετρικής οδού της Καβάλας στην «Εγνατία Οδό Α.Ε.». Απ’ όσο γνωρίζουμε, δεν έγινε πρόσκληση ενδιαφέροντος, για να συμμετέχουν άλλες εταιρείες. Ο (απερχόμενος) περιφερειάρχης γνώριζε το πρόβλημα της υπο-στελέχωσης της συγκεκριμένης εταιρείας, που χρησιμοποιείται ως βασικό επιχείρημα για την κωλυσιεργία στην παράδοση των μελετών. Επομένως, ο Χρ. Μέτιος έχει την πολιτική ευθύνη για την επιλογή που έκανε. Με αποτέλεσμα, η πόλη της Καβάλας να στερείται τον δρόμο που θα προσφέρει σημαντική λύση στην μείωση των οχημάτων που διέρχονται μέσα από το κέντρο της.

-Μήπως κατασκευάστηκε η σιδηροδρομική γραμμή από το λιμάνι «Φίλιππος Β» μέχρι τον σταθμό των Τοξοτών; Τελικά, μήπως θα έπρεπε να αναλάβει η Περιφέρεια Α.Μ.-Θ. το συγκεκριμένο έργο και όχι η ΕΡΓΟΣΕ; Πάνε δέκα έτη από την παρουσίαση της μελέτης του έργου, που έγινε στην αίθουσα «Νικόλαος Μάρτης» του Διοικητηρίου Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, παρουσία του τότε περιφερειάρχη, Άρη Γιαννακίδη, του τότε αντιπεριφερειάρχη Καβάλας, Αρχέλαου Γρανά, του τότε δημάρχου Καβάλας, Κωστή Σιμιτσή και εκπροσώπων τοπικών φορέων. Όπως ειπώθηκε στην παρουσίαση εκείνη, είχαν τελειώσει η α΄ και η β΄ φάση των μελετών και απέμενε η γ΄ φάση, που βρισκόταν σε φάση αξιολόγησης, για να ακολουθήσουν τα τεύχη δημοπράτησης του έργου! Πόσα προγράμματα Ε.Σ.Π.Α. πέρασαν από τότε; Πόσα εκατομμύρια ευρώ πήρε η Περιφέρεια Α.Μ.-Θ. για έργα υποδομών; Σίγουρα πολλά περισσότερα, από αυτά που χρειάζονται για την κατασκευή μιας σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 32 χιλιομέτρων!

-Τι έγινε, ακόμα, με τις λιμενικές υποδομές και το Ε.Σ.Π.Α. της Περιφέρειας; Στην πορθμειακή γραμμή Κεραμωτής-Θάσου, κάθε καλοκαίρι, καταγράφεται ρεκόρ επιβατικής κίνησης, αλλά οι επιβάτες και τα οχήματα ταξιδεύουν από δύο λιμάνια, που ελάχιστα έχουν αλλάξει από την δεκαετία του 2000! Στην Κεραμωτή, κυρίως, αλλά και στον Λιμένα Θάσου, χρειάζονται καινούργιες λιμενικές εγκαταστάσεις, για την σωστή εξυπηρέτηση των δεκάδων χιλιάδων ταξιδιωτών. Από το 2014, που άρχισε το προηγούμενο Ε.Σ.Π.Α., έως σήμερα, δεν έγινε ούτε μία μελέτη για την κατασκευή καινούργιων λιμενικών υποδομών, ή την αναβάθμιση των υπαρχόντων λιμανιών. Κι ας πρόκειται για την περιοχή, με την υψηλότερη τουριστική κίνηση σε όλη την Περιφέρεια! Επομένως, ποια είναι η «παρακαταθήκη» που άφησε ο Χρ. Μέτιος;

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ