-Όταν κάποιος είναι προκατειλημμένος, είναι δύσκολο να δεχτεί άλλο επιχείρημα πλην της άποψης που έχει διαμορφώσει. Ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών Καβάλας, Στράτος Μακρογιαννίδης, ήταν εξαρχής προκατειλημμένος απέναντι στο έργο της οδού Κουντουριώτου. Αρχικώς, σχολίαζε αρνητικά το πλάτος των πεζοδρομίων και την κατασκευή της διαχωριστικής νησίδας. Θα προκαλείται κυκλοφοριακή συμφόρηση, έλεγε, στον δρόμο και σε όλο το κέντρο της πόλης. Πριν διαπλατυνθούν τα πεζοδρόμια και κατασκευαστεί η (διαχωριστική) νησίδα, δηλαδή, στην οδό Κουντουριώτου και στο κέντρο της πόλης δεν υπήρχε κυκλοφοριακή συμφόρηση;

-Τώρα, ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ έχει «ζόρι» με τον κυκλικό κόμβο! «Περιμέναμε ο νέος κυκλικός κόμβος να είναι μικρότερος, ώστε να μπορούν τα λεωφορεία να έχουν μεγαλύτερη ευελιξία, για να λειτουργήσουμε κι εμείς κανονικά, χωρίς προβλήματα. Δεν ξέρουμε εάν θα μπορέσουν τα λεωφορεία να στρίβουν με ευκολία. Θα κάνουμε κάποια δοκιμή; Θα μας ρωτήσουν;», δήλωσε σε συνέντευξη που έδωσε. Εσύ τι λες πρόεδρε, ο ειδικός που σχεδίασε τον κυκλικό κόμβο, δεν έλαβε υπόψη πως στην οδό Κουντουριώτου κινούνται και λεωφορεία, τα οποία θα «στρίβουν» και προς την οδό Ομονοίας; Δεν γνωρίζει, επίσης, ότι στον στόλο του ΚΤΕΛ υπάρχουν λεωφορεία με 12 μέτρα μήκος; Εμείς θα πούμε ότι, ο ειδικός που σχεδίασε συνολικά το έργο στην οδό Κουντουριώτου, έλαβε υπόψη την λειτουργία των καταστημάτων, τους επαγγελματίες των μεταφορών, τους οδηγούς των οχημάτων, τους πεζούς και πάνω απ’ όλους την ασφάλεια του έργου. Το ερώτημά μας είναι, αν οι χρήστες του έργου έχουν την διάθεση να προσαρμοστούν στην αλλαγή.

-Αυτό που για τον πρόεδρο του ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών (υποτίθεται ότι) θα είναι «πονοκέφαλος», δηλαδή πως θα στρίβουν με ευκολία τα λεωφορεία μήκους 12 μέτρων από την οδό Κουντουριώτου προς την οδό Ομονοίας, για τους οδηγούς των αυτοκινήτων και των μοτοσυκλετών δεν είναι καθόλου πρόβλημα. Ωστόσο, ο ειδικός δεν σχεδίασε τον κυκλικό κόμβο μόνο για τα αυτοκίνητα, ή μόνο για τις μοτοσυκλέτες, ή μόνο για τα φορτηγά, ή μόνο για τα λεωφορεία. Ο ειδικός σχεδίασε έναν κυκλικό κόμβο που θα επιλύσει την δύσκολη εξίσωση, η οποία έχει στο ένα σκέλος την υψηλή δυσκολία του σημείου και στο άλλο σκέλος την ασφάλεια. Ο κόμβος κατασκευάζεται σε μία δύσκολη διασταύρωση, με σκοπό να ρυθμίσει την ομαλή κυκλοφορία των οχημάτων και συγχρόνως να δημιουργήσει ασφάλεια σε όλους όσοι διασχίζουν την διασταύρωση (οδηγούς και πεζούς).

-Ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών κάνει το ίδιο λάθος με τα πεζοδρόμια και την διαχωριστική νησίδα. Αντιμετωπίζει τον κυκλικό κόμβο σαν ένα μεμονωμένο κομμάτι. Ο κυκλικός κόμβος είναι η «καρδιά», αλλά στην οδό Κουντουριώτου γίνεται ένα συνολικό κυκλοφοριακό έργο. Ο κυκλικός κόμβος δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς τις άλλες παρεμβάσεις, δηλαδή την διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και την διαχωριστική νησίδα. Επίσης, η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και η διαχωριστική νησίδα είναι άχρηστες χωρίς τον κυκλικό κόμβο.

-Όσο προχωράει η κατασκευή του κόμβου και παίρνει μορφή η σχεδίασή του, θα φανεί εάν υπάρχει επαρκές πλάτος οδοστρώματος για να κινούνται με ευκολία τα λεωφορεία (αστικά, υπεραστικά, τουριστικά). Ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών και οι οδηγοί των λεωφορείων είδαν την διάμετρο του σκάμματος και νόμισαν ότι θα είναι η διάμετρος του κόμβου. Αλλά, κάθε κυκλικός κόμβος έχει δύο «ζώνες», μία εξωτερική και μία εσωτερική. Η εξωτερική ζώνη είναι ισόπεδη και στρώνεται με πλακίδια, ή κυβόλιθους. Η εσωτερική ζώνη, είναι ο «πυρήνας» του κόμβου. Πρόκειται για το υπερυψωμένο κυκλικό τμήμα, με μικρότερη διάμετρο από την εξωτερική ζώνη. Παραθέτουμε φωτογραφία, από τον τελειωμένο κυκλικό κόμβο στην συνοικία της Νεάπολης. Από το σημείο εκείνο διέρχονται και αστικά λεωφορεία. Είναι κι αυτός έκτρωμα, πρόεδρε του ΚΤΕΛ;

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ