Είναι καθαρή μεθόδευση! Αλλά και μία έμμεση «βολιδοσκόπηση» της αντίδρασης των τοπικών κοινωνιών. Αναφερόμαστε στην απόφαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.) να δημιουργήσει μία νέα γραμμή στο βόρειο Αιγαίο πέλαγος! Την γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνο-Άγιο Ευστράτιο-Λαύριο. Με το «επιχείρημα» ότι, δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από καμία ναυτιλιακή εταιρεία για την υπάρχουσα γραμμή Καβάλα-Λήμνος-Άγιος Ευστράτιος-Λαύριο. Αλλά, έγινε αίτημα από ναυτιλιακή εταιρεία για την σύνδεση της Αλεξανδρούπολης και της Σαμοθράκης, με την Λήμνο, τον Άγιο Ευστράτιο και το Λαύριο. Απορούμε, πως βρέθηκε εταιρεία να κάνει δρομολόγια από την Αλεξανδρούπολη μέχρι το Λαύριο και δεν κατέθεσε, η ίδια εταιρεία, ενδιαφέρον για την υφιστάμενη γραμμή από την Καβάλα στο Λαύριο;
Η ανακοίνωση του Υπουργείου ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής αναφέρει τα εξής; «Το Υπουργείο ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, σε συνέχεια της ομόφωνης απόφασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, προκειμένου να καλυφθεί η έκτακτη ανάγκη της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου με τον λιμένα του Λαυρίου και την βόρεια Ελλάδα, προχωρά στην σύναψη σύμβασης απευθείας ανάθεσης, με την εταιρεία «ΣΕΡΙΦΟΣ ΦΑΣΤ ΦΕΡΙΣ Ν.Ε.», που δραστηριοποιείται ήδη στην γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη. Η συγκεκριμένη εταιρεία θα καλύπτει την γραμμή ΛΑΥΡΙΟ-ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ-ΛΗΜΝΟΣ-ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ, με επέκταση στην ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ, με δύο (2) δρομολόγια την εβδομάδα. Στην απόφασή του αυτή κατέληξε το Υπουργείο, εξαιτίας της διακοπής των δρομολογίων στις 07/02/2025 του Ε/Γ-Ο/Γ «ΠΡΕΒΕΛΗΣ», λόγω λήξης της σχετικής σύμβασης. Παρά τις επανειλημμένες προσκλήσεις του Υ.ΝΑ.Ν.Π. (σ.σ. αν δεν κάνουμε λάθος, οι προσκλήσεις ήταν δύο), για την κάλυψη έκτακτων δρομολογιακών αναγκών στην γραμμή ΛΑΥΡΙΟ-ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ-ΛΗΜΝΟΣ-ΚΑΒΑΛΑ, καμία εταιρεία δεν εξέφρασε ενδιαφέρον. Για τον λόγο αυτό, συγκλήθηκε έκτακτο Σ.Α.Σ. στις 06/02/2025, για τον καθορισμό εναλλακτικών δρομολογίων εξυπηρέτησης της γραμμής. Το αίτημα αυτό, ελλείψει άλλης προσφορότερης λύσης, έγινε αποδεκτό ομόφωνα από το Σ.Α.Σ. και μετά την συμπλήρωση φακέλου των απαιτούμενων δικαιολογητικών, το Υ.ΝΑ.Ν.Π. προχωρά αμέσως στην σύναψη της σχετικής σύμβασης».
Γιατί αναφέρει την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου με την βόρεια Ελλάδα γενικά και όχι με την Καβάλα, αφού υπάρχει η γραμμή; Επίσης, γιατί επιλέχθηκε η Αλεξανδρούπολη ως λιμάνι της βόρειας Ελλάδας και όχι η Θεσσαλονίκη; Δεν θα προσέλκυε τις ναυτιλιακές εταιρείες μία γραμμή Θεσσαλονίκη-Λήμνος-Άγιος Ευστράτιος-Λαύριο;