-Η αξιοποίηση του παλιού νοσοκομείου της Καβάλας, είναι καθαρά πολιτική απόφαση. Δηλαδή, ο Δήμος πρέπει να αποφασίσει εάν θα εκμισθώσει, ή θα πουλήσει, το ακίνητο. Κατά την άποψη μας, το παλιό νοσοκομείο πρέπει να πωληθεί και όχι να εκμισθωθεί. Με τα χρήματα που θα εισπράξει, από την πώληση του ακινήτου, ο Δήμος Καβάλας μπορεί να αγοράσει ένα άλλο ακίνητο, όπως το κτήριο που λειτούργησε παλιότερα η μουσική σκηνή «Παλιό Ωδείο» στην οδό Εθνάρχου Μακαρίου, η μία παλιά καπναποθήκη στην πλατεία Μακέδου, ή ακόμα και το νεοκλασικό σπίτι Κραντονέλλη στην οδό Ελευθερίου Βενιζέλου.

-Είναι δύσκολο, θεωρούμε, να προσελκύσει ιδιώτη, ο οποίος θα δεσμεύεται για την χρήση του κτηρίου. Την (νέα) χρήση του κτηρίου, θα την επιλέξει ο αγοραστής και όχι ο δήμαρχος, το δημοτικό συμβούλιο και η κτηματομεσιτική εταιρεία, στην οποία ανέθεσε, με αμοιβή, ο Θόδωρος Μουριάδης, να ερευνήσει τους τρόπους αξιοποίησης του ακινήτου και να βρει ενδιαφερόμενο μισθωτή. Επίσης, θα πάψει ο Δήμος Καβάλας να ταλαιπωρείται με την συνιδιοκτησία και την συνεκμετάλλευση του ακινήτου με το ελληνικό Δημόσιο και συγκεκριμένα με το Υπουργείο υγείας, το οποίο «κατέχει» το 18% του ακινήτου.

-Αυτό που πρέπει να κάνει ο δήμαρχος, επομένως, είναι να ζητήσει την έγκριση του δημοτικού συμβουλίου να πουλήσει το παλιό νοσοκομείο. Η συζήτηση για την χρήση, είναι ατέρμονη και ανώφελη. Αφού εξασφαλίσει την έγκριση του δημοτικού συμβουλίου, θα αναθέσει στην κτηματομεσιτική εταιρεία να βρει τον αγοραστή. Η κτηματομεσιτική εταιρεία θα πληρωθεί με ποσοστό από την πώληση του ακινήτου (προμήθεια), το οποίο θα εγκρίνει, επίσης, το δημοτικό συμβούλιο, αφού οριστεί η εμπορική αξία του ακινήτου. Δηλαδή, το δημοτικό συμβούλιο θα αποφασίσει την τιμή πώλησης του παλιού νοσοκομείου και το ποσοστό που θα πάρει προμήθεια το κτηματομεσιτικό γραφείο.

-Θα ρωτήσουν μερικοί, γιατί το παλιό νοσοκομείο να πουληθεί μέσω κτηματομεσίτη και να μην γίνει ανοικτός διαγωνισμός, για την κατάθεση οικονομικών προσφορών από τους ενδιαφερόμενους. Ο διαγωνισμός είναι μία γραφειοκρατική διαδικασία, η οποία υπόκειται σε κανόνες και έλεγχο. Δηλαδή, χρειάζεται χρόνος για να ολοκληρωθεί, ενώ ο Δήμος Καβάλας, είναι υποχρεωμένος να δεχτεί την καλύτερη από τις οικονομικές προσφορές και όχι αυτή που επιθυμεί και θα ορίσει στον κτηματομεσίτη ως «τιμή εκκίνησης». Δεν εννοούμε, βεβαίως, ότι ο Δήμος θα κάνει μία αδιαφανή αγοραπωλησία, αλλά νομίζουμε ότι θα έχει περισσότερη «ευελιξία» με τον κτηματομεσίτη.

-Δεν γνωρίζουμε, ακόμα, εάν στον διαγωνισμό θα εμπλακεί ο «συνιδιοκτήτης» του ακινήτου, που είναι το Υπουργείο υγείας, κάτι που θα δυσκολέψει την διαδικασία. Ενώ, με την ανάθεση του ζητήματος στον κτηματομεσίτη, ο Δήμος Καβάλας έχει το δικαίωμα να μεταβιβάσει το μερίδιο του (σ.σ. ο Δήμος κατέχει το 82% του ακινήτου) στον αγοραστή. Όσον αφορά την επιλογή του κτηματομεσίτη, αν είναι Καβαλιώτης, ή όχι, την θεωρούμε ήσσονος σημασίας. Ένα μεγάλο κτηματομεσιτικό γραφείο στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη, πιστεύουμε ότι θα έχει μεγαλύτερο «πελατολόγιο», άρα και περισσότερες πιθανότητες εξεύρεσης αγοραστή. Δεν τίθεται ζήτημα έλλειψης εμπιστοσύνης, ή επαγγελματικής ανεπάρκειας, των Καβαλιωτών κτηματομεσιτών.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ