Από τις 3 έως 7 Νοεμβρίου 2025, πραγματοποιήθηκε στην Αττάλεια της Τουρκίας, η τρίτη διεθνική συνάντηση του ευρωπαϊκού έργου Erasmus+ KA220-SCH “Raising Interest and Excellence in STEAM Education/Non-Formal Based Video Games”, με συντονιστή το 1ο Εργαστηριακό Κέντρο Καβάλας. Το έργο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και έχει διάρκεια έως το 2026. Στόχος του είναι, η προώθηση της αριστείας και του ενδιαφέροντος για τα STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) αντικείμενα, μέσα από μη τυπικές μορφές μάθησης και εκπαιδευτικά βιντεοπαιχνίδια.
Όπως αναφέρει σχετικό δελτίο Τύπου, στην επιμόρφωση συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από την Ελλάδα, την Κροατία, την Λετονία και την Τουρκία, οι οποίοι παρακολούθησαν διαδραστικά εργαστήρια και παρουσιάσεις, με επίκεντρο την χρήση παιχνιδιών, προσομοιώσεων και δημιουργικών εργαλείων στην διδασκαλία. Οι συμμετέχοντες εκπαιδεύτηκαν σε καινοτόμα ψηφιακά εργαλεία και εφαρμογές, όπως:
-Minecraft Education Edition, για σχεδίαση προσομοιώσεων, πειραμάτων και συνεργατικών αποστολών STEAM
-Scratch, για την διδασκαλία προγραμματισμού και λογικής σκέψης μέσα από τη δημιουργία παιχνιδιών
-Algodoo, για την διδασκαλία φυσικής μέσα από προσομοιώσεις δυνάμεων, κινήσεων και μηχανισμών
-Tinkercad, για τρισδιάστατο σχεδιασμό και άλλα
Οι δραστηριότητες επικεντρώθηκαν στην σχεδίαση σεναρίων μάθησης με παιγνιώδη προσέγγιση, στην ενίσχυση της δημιουργικότητας και της συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών, καθώς και στην βελτίωση των ψηφιακών και παιδαγωγικών δεξιοτήτων. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην φιλοσοφία STEAM, όπου η επιστήμη, η τεχνολογία και η μηχανική, συνδέονται με την τέχνη και την δημιουργική σκέψη, προωθώντας δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, επικοινωνίας, πειραματισμού και καινοτομίας στους μαθητές.
Το 1ο Εργαστηριακό Κέντρο Καβάλας, ως συντονιστής εταίρος του έργου, είχε κεντρικό ρόλο στον σχεδιασμό των επιμορφωτικών δραστηριοτήτων, παρουσιάζοντας καλές πρακτικές από την ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα και παραδείγματα ενσωμάτωσης ψηφιακών εργαλείων και προσομοιώσεων στην διδασκαλία STEAM. Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με επιτυχία, προσφέροντας στους συμμετέχοντες πολύτιμες εμπειρίες, γνώσεις και καινοτόμες ιδέες, για την δημιουργία πιο ελκυστικών, βιωματικών και διαδραστικών μαθημάτων, που συνδυάζουν τον παιχνιδιώδη χαρακτήρα με την μάθηση μέσω πράξης. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το έργο, μπορείτε να επισκεφθείτε την επίσημη σελίδα του προγράμματος Erasmus+: https://erasmus.ek-kavalas.eu/.














