-Αλήθεια, πόσες φορές θα υπογραφεί η σύμβαση για την υπο-παραχώρηση του λιμένα «Φίλιππος Β», από το ελληνικό Δημόσιο και την κοινοπραξία των εταιρειών με την ονομασία «ΣΑΡΙΣΑ Α.Ε.»; Τον Νοέμβριο του 2023, υπογράφηκε σύμβαση υπο-παραχώρησης για το δικαίωμα χρήσης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων σε τμήμα του λιμένα «Φίλιππος Β», για χρονικό διάστημα 40 ετών, με αντισυμβαλλόμενους το ελληνικό Δημόσιο, το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ Α.Ε.) και την «Οργανισμός Λιμένος Καβάλας Α.Ε.». Την Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2024, υπογράφηκε νέα σύμβαση υπο-παραχώρησης μεταξύ του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας, της κοινοπραξίας «ΣΑΡΙΣΑ Α.Ε.» και του Υπερταμείου/Growthfund. Θα υπάρξει και τρίτη ανακοίνωση για την υπογραφή της σύμβασης υπο-παραχώρησης;
-Ωστόσο, το καίριο ερώτημα είναι, αν θα συνεχιστεί η σύμπραξη του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας, του Δήμου Καβάλας και του Επιμελητηρίου Καβάλας, για την ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας στο λιμάνι «απόστολος Παύλος». Το ερώτημα απευθύνεται στον διευθύνοντα σύμβουλο του Ο.Λ.Κ., Άγγελο Βλάχο, τον δήμαρχο Καβάλας, Θόδωρο Μουριάδη και τον (νέο) πρόεδρο του Επιμελητηρίου Καβάλας, Γιάννη Παναγιωτίδη. Ρωτάμε, γιατί πρόσφατα εκκίνησε ο διεθνής διαγωνισμός, για την υπο-παραχώρηση της δραστηριότητας της κρουαζιέρας εντός του λιμένα «απόστολος Παύλος» σε ιδιώτη επενδυτή. Αντιλαμβάνεστε πως μετά από την ανάδειξη του ιδιώτη (σ.σ. και την υπογραφή της σχετικής σύμβασης, για να μη ξεχνιόμαστε), θα πάψουν ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας, ο Δήμος και το Επιμελητήριο, να «τρέχουν» το ζήτημα της κρουαζιέρας στο λιμάνι «απόστολος Παύλος». Θα είναι φρόνιμο να δοθεί ένα σημαντικό κομμάτι του τουριστικού προϊόντος της Καβάλας (και της γύρω περιοχής) σε έναν ιδιώτη, χωρίς να υπάρχει η συμμετοχή των τοπικών Αρχών και φορέων;
-Εμείς θεωρούμε ότι πρέπει να συμμετέχουν οι τοπικοί παράγοντες στην ανάπτυξη του προϊόντος που λέγεται τουρισμός κρουαζιέρας. Γιατί, όπως αναφέρει ο Οργανισμός Λιμένα Πειραιώς (Ο.Λ.Π.), η προσέλκυση μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς στον χώρο της κρουαζιέρας, είναι πολλαπλώς επωφελής για την εθνική οικονομία, δημιουργώντας παράπλευρες θέσεις εργασίας και ενισχύοντας το τουριστικό συνάλλαγμα. Το Υπερταμείο/Growthfund θα πάρει ένα οικονομικό αντάλλαγμα από τον ιδιώτη για την υπο-παραχώρηση της δραστηριότητας της κρουαζιέρας, όπως θα πάρει για την υπο-παραχώρηση της δραστηριότητας στο λιμάνι «Φίλιππος Β». Επίσης, ο ιδιώτης θα δαπανήσει μερικά εκατομμύρια ευρώ, για τις απαραίτητες υποδομές στο λιμάνι. Πρωτίστως, για την κατασκευή του τερματικού σταθμού υποδοχής των επιβατών των κρουαζιερόπλοιων. Εννοείται πως από την δραστηριότητα αυτή, ο ιδιώτης θα κάνει απόσβεση της «επένδυσης» και θα προσδοκά να έχει κέρδος. Γιατί επί μία 20ετία, 30ετία, ή 40ετία, όσο θα έχει διάρκεια η σύμβαση μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και του ιδιώτη, τους σημαντικούς πόρους που προαναφέραμε, για την εθνική οικονομία, το τουριστικό συνάλλαγμα και τις θέσεις εργασίας, θα τους καρπώνεται ο υπο-παραχωρησιούχος;
-Θα ακολουθήσει η μαρίνα και η ιχθυόσκαλα, αφού γίνει το νέο «επιχειρησιακό σχέδιο» (master plan) του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας, που «προχωράει» το Υπερταμείο/Growthfund. Οδεύουμε, μήπως, προς την άλωση των δύο μεγάλων λιμανιών της Καβάλας, από τον φορέα που είναι κατάλοιπο της επαίσχυντης περιόδου των μνημονίων στην Ελλάδα; Θα αντιδράσουν οι τοπικοί φορείς στο σχέδιο αυτό; Γιατί, μετά από την υπο-παραχώρηση δραστηριότητας στο λιμάνι «Φίλιππος Β» σε ιδιώτη, πρέπει να ξεχάσουν οι Καβαλιώτες και οι Καβαλιώτισσες το εμπορικό λιμάνι. Θα γίνει «φέουδο» για σαράντα έτη! Με την υπογραφή του Υπερταμείου/Growthfund.

















