-Είναι «φλέγον ζήτημα» η χορήγηση «βίζας εξπρές» στους Τούρκους, για να επισκέπτονται την Σαμοθράκη. Αυτό τόνισε ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Χριστόδουλος Τοψίδης, στον υφυπουργό ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, Στέφανο Γκίκα, όταν συναντήθηκαν στην Κομοτηνή τον περασμένο Απρίλιο. Κι εδώ θα αναρωτηθεί κάποιος, εύλογα θεωρούμε, ο περιφερειάρχης ποια συμφέροντα πρεσβεύει;

-Σε μία επίσκεψη του Χρ. Τοψίδη στην Καβάλα, μερικές εβδομάδες μετά από την εκλογή του, του θέσαμε το ζήτημα της επανασύνδεσης της Καβάλας με την Σαμοθράκη. Είναι ένα αίτημα κυρίως της κοινωνίας της Σαμοθράκης, το οποίο στηρίζουμε και κρίνουμε δίκαιο. Όμως, φαίνεται ότι δεν συμμερίζεται ο περιφερειάρχης, ο οποίος επιλέγει να συνδεθεί η Σαμοθράκη με ένα τουρκικό λιμάνι! Δεν είναι τυχαίο, ότι δεν έχει μιλήσει ποτέ για την επαναλειτουργία της γραμμής Καβάλα-Σαμοθράκη, ενώ πρόσφατα δήλωσε χαρούμενος γιατί το Υπουργείο ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής ενέκρινε δρομολόγια σε μία γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνος-Άγιος Ευστράτιος-Λαύριο!

-Ο Χρ. Τοψίδης πρέπει να συνειδητοποιήσει, έπειτα από δύο έτη από τις περιφερειακές εκλογές, ότι είναι ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και όχι ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Έβρου. Μόνο ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Έβρου θα ζητούσε από τον υφυπουργό ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, να συνδεθεί η Σαμοθράκη με ένα τουρκικό λιμάνι. Ο περιφερειάρχης θα έβαζε αίτημα, να λειτουργήσει πάλι η γραμμή Καβάλα-Σαμοθράκη. Γιατί αυτό επιτάσσει η ενίσχυση της ενδοπεριφερειακής συνείδησης. Στην προκειμένη περίπτωση, η Σαμοθράκη θα ωφεληθεί από την σύνδεση αυτή. Και στο τουριστικό κομμάτι. Κάθε καλοκαίρι, χιλιάδες τουρίστες επισκέπτονται την Καβάλα και πολλοί από αυτούς έχουν προορισμό το κοντινό νησί της Θάσου. Γιατί να μην έχουν μία ακόμα επιλογή, να γνωρίσουν και το όμορφο νησί της Σαμοθράκης;

-Δεν καταλαβαίνουμε γιατί να μη ταξιδεύουν στην Σαμοθράκη οι Τούρκοι χρησιμοποιώντας τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας, αλλά να περνούν απευθείας από ένα τουρκικό λιμάνι με την «βίζα εξπρές». Η βίζα μπορεί να χορηγείται στους μεθοριακούς σταθμούς των ελληνοτουρκικών συνόρων στον ποταμό Έβρο. Και εν συνεχεία, οι Τούρκοι ταξιδιώτες θα πηγαίνουν στα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας, για να πάρουν το πλοίο προς την Σαμοθράκη. Το πλοίο αυτό θα είναι ελληνικής εταιρείας και όχι κάποιου Τούρκου πλοιοκτήτη, όπως συμβαίνει με τις συνδέσεις στα άλλα ελληνικά νησιά, στα οποία εφαρμόζεται το καθεστώς της «βίζας εξπρές». Έχει κι αυτό σημασία, γιατί τα χρήματα θα πηγαίνουν στην ελληνική ναυτιλία.

-Εμείς θα προτείναμε, επίσης, στην γραμμή Καβάλα-Σαμοθράκη να υπάρχει ενδιάμεσος σταθμός η Θάσος, ώστε η κίνηση να είναι μεγαλύτερη. Να προσθέσουμε πως την Θάσο επισκέπτονται πολλοί Ρουμάνοι, Βούλγαροι, Σέρβοι και άλλες εθνικότητες, που θα ήθελαν να γνωρίσουν και την Σαμοθράκη. Αλλά, δεν θέλουν να πάνε μέχρι την Αλεξανδρούπολη, για να πάρουν το τοπικό πλοίο. Γιατί, φίλτατε Χρ. Τοψίδη, να μη δημιουργήσουμε την θαλάσσια Εγνατία οδό, Καβάλα-Θάσος-Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη, στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης; Αλλά, ψάχνεις να συνδέσεις την Αλεξανδρούπολη και την Σαμοθράκη, με τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου πελάγους, το Λαύριο και την Τουρκία;

-Δοκίμασε να συνδέσεις την Σαμοθράκη με την Καβάλα. Και μετά, ζήτησε την επέκταση των συνδέσεων με τουρκικό λιμάνι, ή με την Μυτιλήνη και το Λαύριο. Έχεις δύο ακόμα έτη, να υλοποιήσεις το αίτημα των συμπολιτών σου στην Σαμοθράκη και την Καβάλα. Αν το αγνοήσεις, θα σε αγνοήσουμε στις εκλογές το 2028. Είμαστε ξεκάθαροι από τώρα. Τα γραπτά μένουν.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ