-Προ μερικών ημερών έγινε η «πανηγυρική» τελετή για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του τμήματος Χανιά-Ηράκλειο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.), παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, στην Κρήτη. Το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο, είναι το μεγαλύτερο από τα τρία τμήματα της ενιαίας χάραξης του Β.Ο.Α.Κ. Θα έχει μήκος περίπου 157 χιλιομέτρων, με συνοδό παράπλευρο οδικό δίκτυο. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε βάθος πενταετίας.

-Ο Β.Ο.Α.Κ. είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής στην Ελλάδα, με συνολικό προϋπολογισμό 1,75 δισεκατομμύρια ευρώ. Το έργο χρηματοδοτείται με 200 εκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και 592 εκατομμύρια ευρώ από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (Ε.Π.Α.), προκειμένου να ενταχθεί στο Ε.Σ.Π.Α. 2021-2027. Το υπόλοιπο ποσό, σχεδόν 1 δισεκατομμύριο ευρώ, είναι ίδια κεφάλαια και δάνεια.

-Αναφερόμαστε στο εμβληματικό έργο για το νησί της Κρήτης, που είναι της ίδιας σημασίας με την Εγνατία οδό για την βόρεια Ελλάδα, γιατί υπάρχουν εξίσου σημαντικά οδικά έργα σε εκκρεμότητα στην περιοχή μας. Κυριότερο είναι ο (κλειστός) αυτοκινητόδρομος Ε61, ο οποίος θα συνδέσει την Καβάλα, την Δράμα, τις Σέρρες και τον μεθοριακό σταθμό του Προμαχώνα. Μάλιστα, ο αυτοκινητόδρομος είναι τμήμα του διευρωπαϊκού δικτύου οδικών αξόνων, με μεγάλη τουριστική και εμπορική σημασία.

-Για την πόλη της Καβάλας έχει μεγάλο ενδιαφέρον η ολοκλήρωση της περιμετρικής οδού της πόλης. Από τον Β.Ο.Α.Κ. προκύπτει ότι τα χρήματα υπάρχουν, για να γίνουν τέτοια εμβληματικά έργα, τα οποία εκσυγχρονίζουν την Ελλάδα και αυξάνουν την οδική ασφάλεια. Επομένως, είναι ζήτημα προτεραιοτήτων του πολιτικού προσωπικού ποια έργα θα χρηματοδοτηθούν. Και ζήτημα, βεβαίως, επιλογής του παραχωρησιούχου του έργου! Το τμήμα Χανίων-Ηρακλείου του Β.Ο.Α.Κ., για παράδειγμα, θα κατασκευάσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που είναι ο «εθνικός εργολάβος»! Τα μεγάλα οδικά έργα στην βόρεια Ελλάδα, αντίστοιχα, αναλαμβάνει η «Εγνατία Οδός Α.Ε.».

-Για εμάς, την ευθύνη για να υλοποιηθούν τα μεγάλα οδικά έργα στην περιοχή έχουν οι τοπικοί άρχοντες. Οι βουλευτές και πρωτίστως οι δήμαρχοι, ο περιφερειάρχης και οι αντιπεριφερειάρχες. Αφού μπορεί να κατασκευαστεί στην Κρήτη ένας αυτοκινητόδρομος με 43 κόμβους, 23 σήραγγες και 89 γέφυρες, γιατί δεν μπορεί να κατασκευαστεί μία περιμετρική οδός μήκους 8 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 2,5 χιλιόμετρα είναι κατασκευασμένα, με έξι ισόπεδους κόμβους και μία σήραγγα; Είναι χρήσιμα τα έργα των ασφαλτοστρώσεων και των κυκλικών κόμβων που σχεδιάζει και πραγματοποιεί η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, αλλά χρειάζονται και τα εμβληματικά έργα. Καθώς φαίνεται, ο περιφερειάρχης, Χριστόδουλος Τοψίδης, θα ζητήσει δεύτερη συνεχόμενη θητεία για να κατασκευάσει το υπόλοιπο τμήμα της περιμετρικής οδού της Καβάλας και τον αυτοκινητόδρομο Καβάλα-Δράμα.

-Δεν προκαλεί έκπληξη, γιατί στην Ελλάδα έχουμε χαμηλή απορροφητικότητα στα χρήματα που παρέχει η Ευρωπαϊκή Ένωση για τα έργα των υποδομών. Για να «ωριμάσει» ένα έργο στην Ελλάδα, πρέπει να περάσουν δύο-τρεις κυβερνητικές θητείες και άλλες τόσες διοικήσεις στις Περιφέρειες και του Δήμους!

-Μήπως να περιμένουμε να έρθει ο πρωθυπουργός στην Περιφέρεια μας, για να ανακοινώσει ότι θα γίνουν ο αυτοκινητόδρομος Καβάλα-Δράμα και η περιμετρική οδός της Καβάλας από την «Εγνατία Οδός Α.Ε.»; Με χρήματα από το υπερπλεόνασμα, που δημιουργήθηκε από το υστέρημα του ελληνικού λαού. Δεν χρειάζεται να «μπλέξουμε» με τους ευρωπαϊκούς πόρους και τα διάφορα «Ταμεία» των Βρυξελλών.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ