-Για να είμαστε ειλικρινείς, δεν ενδιαφερόμαστε καθόλου για τα οικονομικά στοιχεία του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας. Δεν μας ενδιαφέρει εάν τα καθαρά έσοδα μιας Ανώνυμης Εταιρείας αυξήθηκαν κι αν την τελευταία τριετία καταρρίπτουν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Τα οικονομικά του Ο.Λ.Κ. αφορούν τον μέτοχο της εταιρείας, που είναι το Υπερταμείο.

-Εμάς ενδιαφέρει η βελτίωση των υποδομών στα λιμάνια που διαχειρίζεται ο Ο.Λ.Κ. και είναι: το λιμάνι «απόστολος Παύλος», το λιμάνι Κεραμωτής και το λιμάνι Νέας Περάμου. Για το λιμάνι «Φίλιππος Β» δεν είμαστε αισιόδοξοι, μετά την «ταφόπλακα» που μπήκε στο έργο της σύνδεσής του με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Η διοίκηση του Ο.Λ.Κ. δεν έκανε κανένα σχόλιο, αφού το λιμάνι υπο-παραχωρήθηκε σε κοινοπραξία εταιρειών και είναι άγνωστο εάν και πότε θα αρχίσει η αξιοποίηση του.

-Η διοίκηση του Ο.Λ.Κ., όπως αναφέρει σε άρθρο του ο διευθύνων σύμβουλος, Άγγελος Βλάχος, έχει δύο μεγάλες προτεραιότητες. Η πρώτη είναι, να γίνει η Καβάλα προορισμός για τον τουρισμό κρουαζιέρας. Αλήθεια, πως θα αναπτυχθεί ο τουρισμός κρουαζιέρας χωρίς την ύπαρξη του σταθμού υποδοχής επιβατών στο λιμάνι «απόστολος Παύλος», που αναγκάζει τα κρουαζιερόπλοια να «σταθμεύουν» έξω από το λιμάνι και να αποβιβάζουν τους επιβάτες (και τα μέλη του προσωπικού τους) με λέμβους στην προβλήτα; Θα κατασκευάσει τον σταθμό ο ιδιώτης, που θα κερδίσει τον διεθνή διαγωνισμό για την παραχώρηση της δραστηριότητας της κρουαζιέρας; Αυτός ήταν ο στόχος του Ο.Λ.Κ. και τον Υπερταμείου, όταν κατήγγειλαν την σύμβαση με τον συντοπίτη επιχειρηματία, για την κατασκευή του Kavala Port Center στις παλιές αποθήκες του λιμανιού;

-Ο δεύτερος άξονας αφορά στην ολοκλήρωση των έργων για τις υποδομές των λιμανιών. Πως θα τοποθετηθούν νέες πλωτές εξέδρες στο λιμάνι «απόστολος Παύλος», αν δεν μετακινηθούν τα μεγάλα επαγγελματικά αλιευτικά σκάφη; Η κατασκευή της μαρίνας για τα τουριστικά σκάφη, από ιδιώτη επίσης, πίσω από τον υπήνεμο μώλο του λιμανιού, είναι ένα έργο «κομμένο και ραμμένο» για τον ανάδοχο. Κατά την άποψη μας, η μαρίνα μπορεί να κατασκευαστεί από τον υπήνεμο μώλο, που θα επιμηκυνθεί και θα διαπλατυνθεί, μέχρι την παλιά προβλήτα των πλοίων της πορθμειακής γραμμής Καβάλα-Πρίνος. Ο χώρος που καταλαμβάνεται σήμερα από τα σταθμευμένα αυτοκίνητα, μπορεί να γίνει ο χώρος στάθμευσης της μαρίνας. Και στο σημερινό «πάρκινγκ του Ν.Ο.Κ.», να προστεθούν κτηριακές εγκαταστάσεις για τις ανάγκες των πληρωμάτων των τουριστικών σκαφών.

-Τα λιμάνια της Κεραμωτής και της Νέας Περάμου θέλουν περισσότερη προσοχή από την διοίκηση του Ο.Λ.Κ. Βεβαίως να γίνει παρέμβαση στην λιμενολεκάνη της Κεραμωτής, αλλά πρέπει να κατασκευαστεί, επιτέλους, ένας σύγχρονος σταθμός, για το ενάμισι εκατομμύριο των επιβατών που ταξιδεύουν προς το νησί της Θάσου. Ακόμα καλύτερα, πρέπει να κατασκευαστεί μία καινούργια προβλήτα έξω από την κατοικημένη περιοχή και η σημερινή προβλήτα να εξυπηρετεί μόνο τα τουριστικά σκάφη. Η παλιά Σκάλα, επίσης, δεν αποκαταστάθηκε, για να «δένουν» με ασφάλεια τα επαγγελματικά αλιευτικά σκάφη.

-Θα τολμήσουμε να κάνουμε μία πρόταση για το λιμάνι της Νέας Περάμου. Να γίνει μία παρέμβαση στην λεγόμενη προβλήτα της Softex, ώστε να πηγαίνουν εκεί τα κρουαζιερόπλοια. Να αποβιβάζουν τους επιβάτες στο παλιό εργοστάσιο, που θα γίνει σύγχρονος επιβατικός σταθμός και από εκεί να τους παραλαμβάνουν λεωφορεία, για να τους πάνε όπου είναι προγραμματισμένο στην κρουαζιέρα. Στην Καβάλα, στους Φιλίππους, στην Αμφίπολη, σε οινοποιεία του Δήμου Παγγαίου και της Δράμας και αλλού. Η Νέα Πέραμος θα εξυπηρετήσει καλύτερα θα θηριώδη κρουαζιερόπλοια, τα οποία δεν μπορούν να μπούνε στο λιμάνι της Καβάλας.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ