-Αναμφίβολα,, το λιμάνι «Φίλιππος Β» προσφέρεται για τον ελλιμενισμό μεγάλων πολεμικών πλοίων, μεταγωγικών, ή και αεροπλανοφόρου(!), λόγω του μεγάλου βάθους που διαθέτει. Όμως, το λιμάνι «Φίλιππος Β» είναι (και πρέπει να παραμείνει) εμπορικό. Να μην διανοηθεί, επομένως, η κυβέρνηση, να δοθεί άδεια και για την προσέγγιση πολεμικών πλοίων. Δεν μπορεί να συνυπάρξουν οι χρήσεις του εμπορικού λιμένα και του ναύσταθμου (ναυτικής βάσης).

-Εκτός κι αν μεταφερθεί η εμπορική δραστηριότητα σε άλλο λιμάνι. Και γίνει το «Φίλιππος Β» ναυτική βάση, για τα πλοία του ελληνικού πολεμικού ναυτικού και των συμμάχων του ΝΑΤΟ. Κάτι που θα προκαλέσει την αντίδραση ορισμένων πολιτικών δυνάμεων της χώρας, όπως το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας, το οποίο υποστηρίζει ότι οι βάσεις του ΝΑΤΟ είναι στόχος των αντίπαλων στρατιωτικών δυνάμεων. Οι στρατιωτικές βάσεις, ωστόσο, δεν είναι έρμαιο στις τυχόν επιθέσεις. Διαθέτουν τα απαραίτητα αντίμετρα, για την αποτροπή οποιασδήποτε απειλής επίθεσης.

-Σε τελική ανάλυση, ποιος Τούρκος ψαράς θα τολμούσε να «αλωνίζει» στο Θρακικό πέλαγος, όταν στην θαλάσσια αυτή περιοχή κινούνται πολεμικά πλοία και τα μέτρα ασφάλειας είναι δρακόντεια; Ας ρωτήσουν οι «σύντροφοι» του Κ.Κ.Ε. τους κατοίκους της Κρήτης αν νιώθουν ανασφαλείς, λόγω της λειτουργίας της ναυτικής βάσης στην Σούδα. Επίσης, η παρουσία μόνιμης πολεμικής ναυτικής δύναμης στην περιοχή, θεωρούμε πως θα συνέβαλε στην περαιτέρω ανάπτυξη των εγκαταστάσεων εξόρυξης υδρογονανθράκων στον κόλπο της Καβάλας και στην υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου της Energean στον «Πρίνο». Όπως και στην αξιοποίηση του πεδίου «Νότια Καβάλα».

-Εξίσου σημαντικό, για την περιοχή και ευρύτερα την ανατολική Μακεδονία-Θράκη, είναι να γίνει η Καβάλα βάση για τα πυροσβεστικά ελικόπτερα Erickson. Στην περιοχή λειτουργούν δύο αεροδρόμια, τα οποία προσφέρονται για την φιλοξενία των ελικοπτέρων, που θα αντικαταστήσουν τα παλιά πυροσβεστικά αεροσκάφη PZL. Η μόνιμη παρουσία των ελικοπτέρων Erickson, θα αναβαθμίσει την πυροπροστασία στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης. Σ’ αυτό, νομίζουμε, δεν θα διαφωνήσει κάποιος. Η βάση των πυροσβεστικών ελικοπτέρων μπορεί να γίνει στο αεροδρόμιο Αμυγδαλεώνα, στο οποίο εξελίσσεται το επενδυτικό σχέδιο της εταιρείας Egnatia Aviation. Όταν ολοκληρωθεί η επένδυση, το αεροδρόμιο θα γίνει μία σύγχρονη υποδομή για την αεροπλοΐα όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στα Βαλκάνια!

-Τα παραπάνω είναι τμήματα του γεωπολιτικού σχεδιασμού και αντικείμενο συζητήσεων σε διπλωματικό επίπεδο, μεταξύ της Ελλάδας και των Η.Π.Α. Δεν είναι βέβαιο ότι θα πραγματοποιηθούν. Άλλωστε, πρέπει να συναινέσει και η τοπική κοινωνία. Αφού ενημερωθεί από τους τοπικούς άρχοντες. Είμαστε βέβαιοι πως έγινε επαφή μαζί τους. Κι αν δεν γνωρίζουν, είναι σίγουρο πως θα ενημερωθούν πριν να υλοποιηθεί οποιοδήποτε σχέδιο. Φαίνεται πως μέσα στο έτος που διανύουμε θα έχουμε εξέλιξη. Τον Φεβρουάριο θα επισκεφτεί την Αθήνα ο υπουργός εξωτερικών των Η.Π.Α., Άντονι Μπλίνκεν, για να συζητήσει με κυβερνητικούς παράγοντες και τα σχέδια που προαναφέρθηκαν.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ