Δεν υπάρχει δεύτερη άποψη σχετικά με την ανάγκη σύνταξης και εφαρμογής ενός κανονισμού για την λειτουργία ενός καταφυγίου αδέσποτων ζώων συντροφιάς. Οι αντιρρήσεις μας εστιάζονται στην βάση πάνω στην οποία διαμορφώνεται ο συγκεκριμένος κανονισμός, που είναι ο αντιδραστικός νόμος 4830/2021, που ορίζει ότι αρμόδιες Αρχές για την φροντίδα, την περισυλλογή και την διαχείριση των αδέσποτων ζώων συντροφιάς, είναι οι Δήμοι. Στον συγκεκριμένο νόμο, μεταξύ άλλων, για την χρηματοδότηση των Δήμων από τον κρατικό προϋπολογισμό, με πρόγραμμα ονόματι «ΑΡΓΟΣ», ορίζεται: «Στόχος του προγράμματος είναι η χρηματοδότηση των Δήμων, για την προμήθεια του απαραίτητου εξοπλισμού και οχημάτων, την χρηματοδότηση προγραμμάτων καταγραφής, στείρωσης και εμβολιασμού, της δημιουργίας καταφυγίων, κτηνιατρείων, αποτεφρωτηρίων και περιφραγμένων πάρκων σκύλων, την κάλυψη του κόστους συμβάσεων με κτηνιάτρους και με το πάσης φύσης λοιπό προσωπικό, που είναι αναγκαίο για την εφαρμογή του παρόντος».

Τίποτε από όλα αυτά δεν συμβαίνει, ωστόσο η διοίκηση δέχεται την αρμοδιότητα αυτή αδιαμαρτύρητα, αμάσητη. Την δέχεται, γιατί γνωρίζει την περπατησιά της αντιλαϊκής πολιτικής, της λειτουργίας του Δήμου ως το μακρύ χέρι του κράτους, της λειτουργίας του ως Ανώνυμη Εταιρεία. Έτσι, από τα πρώτα άρθρα (άρθρο 3) του κανονισμού ορίζεται: «… ενώ με διαδικασίες που προβλέπονται στον ν.4412/2016 γίνεται ανάθεση σε ιδιώτη για την φροντίδα και την περισυλλογή…». Σε αυτή την απαράδεκτη πραγματικότητα την οποία «πληρώνουν» τα αδέσποτα από την μία, αλλά και οι συνδημότες μας που τους φορτώνει ο Δήμος τα οικονομικά βάρη από την άλλη, βρίσκεται και η ουσία του προβλήματος. Αρμοδιότητες του κράτους μεταβιβάζονται χωρίς τα απαραίτητα κονδύλια στους Δήμους. Έτσι, λόγω της ελλιπούς χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό, οι Δήμοι, όπως και ο δικός μας, φορτώνουν τα βάρη στις πλάτες των λαϊκών στρωμάτων μέσα από τα δημοτικά τέλη.

Ως «Λαϊκή Συσπείρωση» θεωρούμε ότι, η διαχείριση του προβλήματος των αδέσποτων ζώων, πρέπει να γίνεται με αποκλειστική ευθύνη κρατικών δομών, με ενιαίο τρόπο πανελλαδικά και με εξασφάλιση από το κράτος όλων των απαιτούμενων πόρων, ανθρώπινων και οικονομικών, για την διαμόρφωση χώρων, την στέγαση και λειτουργία καταφυγίων προσωρινής διαμονής αδέσποτων ζώων, με το αντίστοιχο κτηνιατρείο με υποδομές κλινικής για αδέσποτα (εξεταστήριο, χειρουργείο, νοσηλευτήριο, μικροβιολογικό εργαστήριο, μόνιμους κτηνιάτρους βάρδιας, μόνιμους νοσηλευτές, ζωοκόμους εκπαιδευμένους, εκπαιδευτές, αυτοκίνητα περισυλλογής κ.λπ.) σε επίπεδο Δήμου, ή ομάδας όμορων Δήμων.

Σημείωση: Στον κανονισμό στο τέλος του ορίζεται: «Η λήψη φωτογραφιών και η βιντεοσκόπηση από τους επισκέπτες, ή μέλη των φιλοζωικών σωματείων Καβάλας, ή άλλων φιλοζωικών Οργανώσεων, επιτρέπεται μόνο κατόπιν έγγραφης συγκατάθεσης από τον συντονιστή του προγράμματος». Κατανοούμε απόλυτα την αδικαιολόγητη, κατά την άποψή μας, ουσιαστικά απαγόρευση. Γνωρίζουμε τους «κανόνες» της άσφαιρης αντιπαράθεσης ανάμεσα στην διοίκηση και στην εύκολη αντιπολιτευόμενη συμπολίτευση. Χρειάζεται πεδίο και «σοβαρός» λόγος για αυτή την κοκορομαχία, που ξεδιπλώνουν για όλα τα σοβαρά ζητήματα κάθε φορά η μπάλα στην εξέδρα!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ