«Μία Περιφέρεια που λειτουργεί χωρίς συνολικό σχέδιο, δεν μπορεί να κρατήσει τον ενεργό πληθυσμό της, ούτε να προσφέρει προοπτική στους νέους ανθρώπους», αναφέρει δελτίο Τύπου το οποίο εξέδωσε η παράταξη «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία», πριν από τις δύο προγραμματισμένες συνεδριάσεις (την 15η τακτική και την 6η ειδική λογοδοσίας) του περιφερειακού συμβουλίου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης.
Αναλυτικά το δελτίο Τύπου αναφέρει τα ακόλουθα: «Την ίδια ημέρα που συνεδριάζει το περιφερειακό συμβούλιο Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης τόσο στην 15η τακτική συνεδρίαση, όσο και στην 6η ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας, η «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία» καταθέτει τρεις διακριτές, αλλά απολύτως συνδεδεμένες, πολιτικές παρεμβάσεις, οι οποίες συγκροτούν ένα ενιαίο μήνυμα για το μέλλον της Περιφέρειας.
Στην 15η τακτική συνεδρίαση, η παράταξη καταθέτει δύο σχέδια ψηφίσματος:
-Το πρώτο αφορά την επανεκκίνηση και αναβάθμιση του σιδηροδρόμου στην Ανατολική Μακεδονία-Θράκη.
-Το δεύτερο αφορά την θεσμική συμπαράσταση στους γεωργούς και κτηνοτρόφους που κινητοποιούνται σε όλη την χώρα.
Στην 6η ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας, θέτει ως υποχρεωτικό θέμα συζήτησης το ζήτημα των τεναγών Φιλίππων, αναδεικνύοντας την περιφερειακή ευθύνη, την διοικητική πολυδιάσπαση και την απουσία ενεργού πολιτικού συντονισμού. Οι παρεμβάσεις αυτές δεν είναι αποσπασματικές. Συνδέονται από μία κοινή διαπίστωση: η Περιφέρεια αντιμετωπίζει κρίσιμα ζητήματα, χωρίς ενιαίο σχέδιο, χωρίς στρατηγική και χωρίς πολιτική διεκδίκηση.
Το θέμα των τεναγών Φιλίππων είναι ενδεικτικό. Ένα ενιαίο αγροτο-περιβαλλοντικό σύστημα, που εκτείνεται σε περισσότερες από μία Περιφερειακές Ενότητες και Περιφέρειες, παραμένει εγκλωβισμένο σε αρμοδιότητες που αλληλοεπικαλύπτονται και σε μία πρακτική μετακύλισης ευθυνών. Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι: η συνίζηση των εδαφών έχει ξεπεράσει τα 7 μέτρα, οι απώλειες αγροτικού εισοδήματος φτάνουν ήδη τα 2,5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, με εκτιμήσεις για έως 10 εκατομμύρια ευρώ μέσα στην επόμενη δεκαετία, ενώ χωρίς ουσιαστική παρέμβαση τίθεται ζήτημα βιωσιμότητας της καλλιέργειας έως το 2030.
Στην ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας, η «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία» θέτει ένα καθαρό πολιτικό ερώτημα: ποιος αναλαμβάνει τον ρόλο του συντονιστή και του διεκδικητή λύσεων, όταν το πρόβλημα ξεπερνά τα όρια ενός Δήμου, ή μιας Υπηρεσίας;
Την ίδια στιγμή, στην τακτική συνεδρίαση, η παράταξη ζητά με το ψήφισμα για τις αγροτικές κινητοποιήσεις, να αναγνωριστεί θεσμικά ότι, ο πρωτογενής τομέας βρίσκεται σε καθεστώς πίεσης: αυξημένο κόστος παραγωγής, καθυστερήσεις ενισχύσεων, ανεπάρκεια βασικών υποδομών. Για την Ανατολική Μακεδονία-Θράκη, ο αγροτικός κόσμος δεν είναι «ένας ακόμα κλάδος», είναι πυλώνας κοινωνικής συνοχής και παράγοντας συγκράτησης του πληθυσμού στην ύπαιθρο. Παράλληλα, με το ψήφισμα για τον σιδηρόδρομο αναδεικνύεται ότι, η πολυετής απουσία σιδηροδρομικών υπηρεσιών από την περιοχή δεν αποτελεί τεχνική εκκρεμότητα, αλλά πολιτική επιλογή με σοβαρές συνέπειες. Για πάνω από έξι χρόνια, η Περιφέρεια παραμένει αποκομμένη από ένα βασικό μέσο μετακίνησης, με άμεσες επιπτώσεις σε εργαζόμενους, φοιτητές, τουρισμό, διασυνδεσιμότητα και ποιότητα ζωής.
Νερό, αγροτική παραγωγή, μεταφορές και υποδομές δεν είναι ξεχωριστά κεφάλαια. Αποτελούν διαστάσεις της ίδιας κρίσης αναπτυξιακού προσανατολισμού. Μία Περιφέρεια που λειτουργεί χωρίς συνολικό σχέδιο, δεν μπορεί να κρατήσει τον ενεργό πληθυσμό της, ούτε να προσφέρει προοπτική στους νέους ανθρώπους.
Η «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία» δηλώνει ξεκάθαρα ότι, θα συνεχίσει να αξιοποιεί κάθε θεσμικό εργαλείο, ψηφίσματα, ερωτήσεις, παρεμβάσεις, για να φέρνει στο προσκήνιο μία ενιαία, τεκμηριωμένη και κοινωνικά προσανατολισμένη πολιτική ατζέντα. Γιατί, η Ανατολική Μακεδονία-Θράκη δεν χρειάζεται άλλες διαπιστώσεις. Χρειάζεται σχέδιο, συντονισμό και πολιτική ευθύνη».














