-Πόσο καιρό χρειάζεται να κατασκευαστούν έντεκα (11) ταχύπλοα σκάφη μήκους άνω των έντεκα μέτρων, για να παραδοθούν στο Λιμενικό Σώμα; Τον Ιούνιο του 2024, ο πρώην υπουργός ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, υπέγραψε την σύμβαση των 6,5 εκατομμυρίων ευρώ, για να προμηθευτεί το Λιμενικό Σώμα έντεκα σκάφη με ιατρικό εξοπλισμό, εκ των οποίων το ένα αναμένεται να έρθει στο νησί της Θάσου.
-Η προμήθεια ενός τέτοιου σκάφους, το οποίο θα εξυπηρετεί τα έκτακτα περιστατικά υγείας των κατοίκων της Θάσου, συζητήθηκε τον Νοέμβριο του 2021 στην συνάντηση του πρώην περιφερειάρχη, Χρήστου Μέτιου, με τον βουλευτή Καβάλας και νυν κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο της Νέας Δημοκρατίας, Μακάριο Λαζαρίδη, στην Κομοτηνή! Σ’ εκείνη την συνάντηση, ο Μ. Λαζαρίδης πρότεινε στον Χρ. Μέτιο, να εντάξει στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (Π.Ε.Π.) της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης την προμήθεια του σκάφους, με δαπάνη 500.000 ευρώ. Πέρασαν δυόμισι έτη, αλλά δεν έγινε η προμήθεια του σκάφους από το Π.Ε.Π. της Περιφέρειας. Τι άλλαξε και αντί για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, την προμήθεια του σκάφους υπέγραψε ο (πρώην) υπουργός ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής για το Λιμενικό Σώμα;
-Ο Μ. Λαζαρίδης είπε, σε πολύ πρόσφατη παρουσία του σε τοπικό τηλεοπτικό σταθμό, ότι το σκάφος θα βρίσκεται στην Θάσο την ερχόμενη τουριστική περίοδο, δηλαδή το καλοκαίρι του 2026. Προηγουμένως, θα χρειαστεί ένα χρονικό διάστημα τριών μηνών, για να γίνει η εκπαίδευση του πληρώματος του σκάφους. Θα ρωτήσουμε το εξής. Από την υπογραφή της σύμβασης, για την προμήθεια των σκαφών, πέρασε ενάμισι έτος. Γιατί μέσα στο διάστημα αυτό δεν εκπαιδεύτηκε το πλήρωμα, ώστε να είναι έτοιμο όταν παραληφθεί το σκάφος; Επίσης, γιατί θα χρειαστούν τρεις μήνες για την εκπαίδευση του πληρώματος ενός σκάφους έντεκα μέτρων; Το πλήρωμα της καινούργιας φρεγάτας Bellhara «Κίμων», την οποία θα παραλάβει εντός του 2025 το ελληνικό πολεμικό ναυτικό, λιγότερο χρόνο εκπαίδευσης θα κάνει στο υπερσύγχρονο πολεμικό πλοίο!
-Δεν κατανοούμε, ακόμα, γιατί τα ταχύπλοα σκάφη με τον ιατρικό εξοπλισμό θα παραδοθούν στο Λιμενικό Σώμα αντί στο Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας (Ε.Κ.Α.Β.). Έτσι, το Ε.Κ.Α.Β. θα ολοκλήρωνε την επιχειρησιακή δράση του, στην στεριά, τον αέρα και την θάλασσα. Με τα ασθενοφόρα, τα ελικόπτερα και τα ταχύπλοα σκάφη. Είναι δουλειά του Λιμενικού Σώματος και της Ακτοφυλακής, να κάνει και διακομιδές πολιτών με πρόβλημα υγείας; Θα εκπαιδευτεί ο λιμενικός αστυνομικός να προσφέρει πρώτες βοήθειες και να χειρίζεται ιατρικά μηχανήματα; Αυτές τις υπηρεσίες μπορούν να προσφέρουν οι διασώστες του Ε.Κ.Α.Β. Ας κάνει η κεντρική διοίκηση πρόσληψη διασωστών, για τα πληρώματα των έντεκα σκαφών με ιατρικό εξοπλισμό.
-Κλείνοντας, θέλουμε να εκφράσουμε τον έντονο προβληματισμό μας, για τον χρονικό ορίζοντα υλοποίησης του σχεδίου αυτού. Από το 2021, που συζητήθηκε μεταξύ του Μ. Λαζαρίδη και του Χρ. Μέτιου, θα κλείσουμε το έτος 2025 και το σκάφος με τον ιατρικό εξοπλισμό δεν έφτασε στην Θάσο! Ποιος ευθύνεται; Ο Μ. Λαζαρίδης, είναι η απάντηση. Ο οποίος ασχολείται με τα καθήκοντα του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της Νέας Δημοκρατίας και του ειδικού εισηγητή της πλειοψηφίας στην εξεταστική επιτροπή για την διερεύνηση του σκανδάλου στον ΟΠΕΚΕΠΕ, παρά με την παρακολούθηση των ζητημάτων της εκλογικής του περιφέρειας.
-Δεν είναι λογικό, φίλτατε βουλευτά, να περνάει μία πενταετία, για να έρθει ένα σκάφος έντεκα μέτρων με ιατρικό εξοπλισμό στο νησί της Θάσου. Είπε κι άλλα «χαριτωμένα» ο βουλευτής στην τηλεοπτική συνέντευξη που έδωσε, τα οποία θα σχολιάσουμε σε άλλη ευκαιρία.

















