-«Η τουριστική περίοδος των τριών-τεσσάρων μηνών, μπορεί να δίνει μία αίσθηση πλούτου στο νησί, αλλά, δυστυχώς, είναι ψευδαίσθηση», δήλωσε ο πρόεδρος του συλλόγου φοροτεχνικών-λογιστών Καβάλας, Δημήτρης Καρατσιόρας, σχολιάζοντας την εξαίρεση της Θάσου από το μέτρο του μειωμένου Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.). Ο σύλλογος φοροτεχνικών-λογιστών θεωρεί αναγκαία την ένταξη της Θάσου στο μέτρο, γιατί η τουριστική περίοδος είναι μικρή και η επιβάρυνση, λόγω του μεταφορικού κόστους, αφορά όλο το έτος.

-Αναφέραμε την δήλωση του προέδρου των φοροτεχνικών-λογιστών Νομού Καβάλας, γιατί θέλουμε να προσγειώσουμε τους κατοίκους της Θάσου στην πραγματικότητα και κυρίως, να εκφράσουμε τον προβληματισμό που έχουμε, για το παρόν και το μέλλον του νησιού. Ο δήμαρχος, Λευτέρης Κυριακίδης, θέλει να ζει πάνω στο «ροζ σύννεφο» της τουριστικής ανάπτυξης. Διαβάζει τα στοιχεία για την επιβατική κίνηση στις πορθμειακές γραμμές (Καβάλα-Πρίνος, Κεραμωτή-Θάσος) και δεν κρύβει την ικανοποίηση του. «Φέτος, οι αριθμοί δείχνουν ότι έχουμε περισσότερους επισκέπτες από πέρσι, έχουμε επισκέπτες που ξόδεψαν περισσότερα χρήματα και επισκέπτες που θα μας προτιμήσουν πάλι ως τουριστικό προορισμό», είπε σε τηλεοπτική συνέντευξη.

-Εμείς δεν συμμεριζόμαστε την ικανοποίηση του δημάρχου για το «τουριστικό ρεύμα». Ήδη, η υψηλή επισκεψιμότητα έχει δημιουργήσει σημαντικό πρόβλημα στις υποδομές του νησιού. Οι υποδομές αυτές κατασκευάστηκαν, για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες του μόνιμου πληθυσμού των 13.000 κατοίκων. Πως θα εξυπηρετήσουν τους ενάμισι εκατομμύριο επισκέπτες; Για παράδειγμα, το κεντρικό λιμάνι (στον Λιμένα) έχει ζημιές λόγω της συχνής χρήσης, από τα μεγάλα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία της πορθμειακής γραμμής της Κεραμωτής. Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θάσου αναζητεί χρηματοδότηση 2,2 εκατομμύρια ευρώ, για να αποκαταστήσει τις ζημιές.

-Το ίδιο ισχύει με τον Δήμο Παγγαίου, όπου ο δήμαρχος, Φίλιππος Αναστασιάδης, θεωρεί παράγοντα της οικονομικής άνθισης, ότι αυξάνεται, κάθε περίοδο, ο αριθμός των καταλυμάτων βραχύβιας εκμίσθωσης (airbnb)! «Άρα, υπάρχει μία ιδιαίτερη οικονομική άνθιση και κίνηση, η οποία ανταποκρίνεται και στο εισόδημα των συμπολιτών μας. Γι’ αυτό δεν υπάρχουν άνεργοι στην περιοχή του Δήμου Παγγαίου», δήλωσε.

-Οι δήμαρχοι Θάσου και Παγγαίου, δυστυχώς, έχουν επαναπαυτεί στον τουρισμό, που όσο θα μεγαλώνει, θα αυξάνει τον κίνδυνο βιωσιμότητας των δύο περιοχών. Οι δύο Δήμοι είναι οργανωτικά, πληθυσμιακά, οικονομικά, αδύναμοι να ανταπεξέλθουν στο τουριστικό ρεύμα που δέχονται, για την μικρή τουριστική περίοδο που έχουν. Δεν έχουν τις καλά στελεχωμένες Υπηρεσίες, για να διεκδικήσουν και να υλοποιήσουν μεγάλα έργα, τα οποία θα αναβαθμίσουν τις περιορισμένες υποδομές τους. Αναφέραμε παραπάνω το παράδειγμα του λιμανιού στην Θάσο. Επειδή στο νησί δεν υπάρχει αεροδρόμιο, το λιμάνι δέχεται πολύ μεγαλύτερο φόρτο στην μετακίνηση επιβατών και οχημάτων μέσα στο τρίμηνο της τουριστικής περιόδου. Είναι ανάγκη, επομένως, να κατασκευαστεί ένα μεγάλο και σύγχρονο λιμάνι, αφού οι ναυτιλιακές εταιρείες αγόρασαν μεγαλύτερα πλοία και επέλεξαν να ενισχύσουν την πορθμειακή γραμμή της Κεραμωτής. Ούτε ο Δήμος, ούτε το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, έχουν την τεχνογνωσία και την οικονομική δυνατότητα να υλοποιήσουν το έργο.

-Εν κατακλείδι, αν οι δημοτικές Αρχές στους Δήμους Θάσου, Παγγαίου, συνεχίσουν να επενδύουν μόνο στην τουριστική άνθιση, το αναπτυξιακό μοντέλο που επέλεξαν, τα επόμενα έτη θα είναι μη βιώσιμο. Ο ρυθμός βελτίωσης των υποδομών, δεν μπορεί να ακολουθήσει τον ρυθμό αύξησης των επισκεπτών. Και σύντομα, οι δύο Δήμοι θα πάψουν να είναι ελκυστικοί τουριστικοί προορισμοί.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ