-Από την μία πλευρά, η Θάσος εξαιρείται από το μέτρο της μείωσης του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) γιατί δεν είναι ακριτικό νησί. Και από την άλλη, περιλαμβάνονται 141 οικισμοί (χωριά) του Νομού Καβάλας στο μέτρο της μείωσης του ΕΝΦΙΑ κατά 50% το έτος 2026 και κατάργησής του από το έτος 2027. Στην πρώτη περίπτωση, είναι κριτήριο η γεωγραφική θέση (σ.σ. γειτνίαση με τα σύνορα της χώρας), ενώ στην δεύτερη περίπτωση είναι κριτήριο ο πληθυσμός (σ.σ. κάτω των 1.500 μόνιμων κατοίκων) του τόπου.
-Θεωρούμε πως και στις δύο περιπτώσεις, τα κριτήρια έχουν «φωτογραφικό» χαρακτήρα. Δηλαδή, στοχεύουν να περιλάβουν συγκεκριμένες περιοχές και συγκεκριμένες ομάδες πολιτών. Προφανώς, μεταξύ των 141 οικισμών με απαλλαγή του ΕΝΦΙΑ από το 2027 περιλαμβάνονται και οικισμοί της Θάσου. Είναι λογικό κάποιος που θέλει να μετακομίσει στην Θάσο το 2026, να έχει μείωση 50% στον ΕΝΦΙΑ, αλλά καμία μείωση στον Φ.Π.Α.; Πως θα γίνει ελκυστική η Θάσος, η οποία μπορεί να μην είναι «ακριτικό» νησί, όπως λέει ο βουλευτής Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, Μακάριος Λαζαρίδης, αλλά έχει πληθυσμό 13.000 κατοίκους και αρκετά χωριά.
-Κι αν το μέτρο του μειωμένου Φ.Π.Α. αφορά μόνο τα ακριτικά νησιά, γιατί δεν περιλήφθηκαν οι Οθωνοί, οι Παξοί, οι Αντίπαξοι στο Ιόνιο πέλαγος; Γιατί δεν περιλήφθηκαν τα Επτάνησα, όπως τα Δωδεκάνησα. Γιατί αποκλείστηκε η Γαύδος, το νοτιότερο νησί της Ελλάδας, με τους 208 μόνιμους κατοίκους;
-Ο Μ. Λαζαρίδης δήλωσε ότι είναι δύσκολο, αν όχι αδύνατο, να περιληφθεί η Θάσος στο καθεστώς μειωμένου Φ.Π.Α., γιατί δεν είναι ακριτικό νησί. Περιλαμβάνονται, ωστόσο, όλα τα νησιά του βόρειου και ανατολικού Αιγαίου πελάγους, όπως η Σάμος, η Χίος, η Λέσβος, η Λήμνος, ο Άγιος Ευστράτιος, η Σαμοθράκη. «Λείπει» μόνο η Θάσος! Γιατί απέχει μερικά ναυτικά μίλια από την Καβάλα και την Κεραμωτή. Και γιατί δεν δέχτηκε ροές λαθρομεταναστών τα προηγούμενα έτη. Οι Καβαλιώτες, οι Καβαλιώτισσες, οι Θάσιοι και οι Θάσιες, ας βγάλουν συμπέρασμα.
-Αλλά και στην ματαίωση του έργου της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού «Φίλιππος Β» με τους Τοξότες Νομού Ξάνθης «έβαλε το χέρι του» ο βουλευτής Καβάλας. «Σ’ εκείνη την σύσκεψη στο Υπουργείο υποδομών και μεταφορών, υπό τον τότε υπουργό κύριο Σταϊκούρα, είχα αισθανθεί πολύ μόνος, δεδομένου ότι ήμουν αυτός ο οποίος έβαλε στο τραπέζι το ζήτημα ασφάλειας, το οποίο και το Συμβούλιο της Επικρατείας επισημαίνει», δήλωσε σε συνέντευξη.
-Εύγε βουλευτά! Πέτυχες να μπλοκάρεις ένα έργο, για το οποίο η τοπική κοινωνία αγωνίζεται δεκαετίες και αγωνιά να αναβαθμιστεί το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας. Είσαι βουλευτής από το 2019, αλλά θυμήθηκες πως υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος, επειδή η μονή γραμμή του τραίνου θα διέρχεται «κοντά» από την πρώην Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων και από την Νέα Καρβάλη, στην σύσκεψη με τον Χρήστο Σταϊκούρα το 2024!
-Οι Καβαλιώτες γνωρίζουν, πλέον, ποιος ευθύνεται πολιτικά για την ματαίωση του έργου. Η ELFE (βιομηχανία χημικών λιπασμάτων» και η «Βιοτεχνικό Πάρκο Καβάλας Ανώνυμη Εταιρεία», έκαναν την προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας, αλλά μπορούσες να την αποτρέψεις. Ο Χρ. Σταϊκούρας αντέδρασε στην σύσκεψη, γιατί κατάλαβε το επακόλουθο μιας νέας χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής. Η αλλαγή στην χάραξη σημαίνει ότι το έργο θα αρχίσει από το μηδέν! Αν υπάρχει, πλέον, η πολιτική βούληση της κεντρικής διοίκησης να ασχοληθεί με το έργο αυτό. Όπως χάθηκε η ευκαιρία της σιδηροδρομικής Εγνατίας οδού, που θα ένωνε τα λιμάνια Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Αλεξανδρούπολης και πάλι δεν ειπώθηκε τίποτα από τον Μ. Λαζαρίδη και τους λοιπούς τοπικούς άρχοντες.

















