-Η Ελλάδα και η Κροατία, είναι οι δύο χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίες δεν κατέθεσαν τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό (Θ.Χ.Σ.) στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Το έπραξαν άλλες χώρες, με πολύ μικρότερη έκταση θαλασσίων ζωνών από την Ελλάδα. Το έπραξε και η Κυπριακή Δημοκρατία, της οποίας είναι κατεχόμενο ένα σημαντικό ποσοστό του εδάφους της από την Τουρκία.
-Θα αναρωτηθείτε, καρντάσια, πως τόλμησε να καταθέσει Θ.Χ.Σ. η κατεχόμενη Κύπρος, με εύρος χωρικών υδάτων στα 12 ναυτικά μίλια, ενώ η Ελλάδα υποχρεώθηκε να στείλει «άρον άρον» έναν «κουτσουρεμένο» χάρτη. Το ίδιο ερώτημα έκανε και η Στέλλα Κυβέλου-Χιωτίνη, καθηγήτρια στο Τμήμα Οικονομικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης, της Σχολής Επιστημών Οικονομίας και Δημόσιας Διοίκησης, του Παντείου Πανεπιστημίου, αρχιτέκτων μηχανικός, με μεταπτυχιακό τίτλο και διδακτορικό δίπλωμα στον χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό, εξειδικευμένη σε ζητήματα τοπικής ανάπτυξης και αυτοδιοίκησης και ευρωπαϊκής πολιτικής περιβάλλοντος. «Η Κύπρος γιατί δεν έχει φοβικό σύνδρομο;», αναρωτήθηκε η καθηγήτρια, η οποία είναι πραγματογνώμονας της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε ζητήματα Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού.
-Η καθηγήτρια θεωρεί τον Θ.Χ.Σ. ένα μεγάλο εργαλείο, ώστε η Ελλάδα να αναπτύξει την «γαλάζια οικονομία». Θα ρωτήσω την καθηγήτρια, με όλο τον σεβασμό προς την επιστημονική γνώση της, αν η ελληνική κυβέρνηση θέλει να υλοποιήσει το έργο του υπεράκτιου αιολικού πάρκου μεταξύ της Σαμοθράκης και της Αλεξανδρούπολης, θα έχει την δυνατότητα να αδειοδοτήσει το έργο έξω από τα 6 ναυτικά μίλια; Στο μέσο της απόστασης μεταξύ των λιμανιών της Αλεξανδρούπολης και της Σαμοθράκης, που είναι 71 ναυτικά μίλια. Η καθηγήτρια είπε, ότι τα αιολικά πάρκα δεν πρέπει να χωροθετούνται εντός των 6 ναυτικών μιλίων, γιατί ενοχλούν άλλες δραστηριότητες, όπως η αλιεία, η ναυσιπλοΐα, ο τουρισμός. Τα θαλάσσια αιολικά πάρκα, σημείωσε, πρέπει να κατασκευάζονται έως τα 12 ναυτικά μίλια. Ρωτώ, πάλι, μπορεί η ελληνική κυβέρνηση να αδειοδοτήσει το υπεράκτιο αιολικό πάρκο στα 10 ναυτικά μίλια από το νησί της Σαμοθράκης (προς την Αλεξανδρούπολη); Διότι, στον Θ.Χ.Σ. που έστειλε η Ελλάδα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τα νησιά του Αιγαίου πελάγους και η ακτογραμμή της ηπειρωτικής χώρας, έχουν αιγιαλίτιδα ζώνη (χωρικά ύδατα) έως τα 6 ναυτικά μίλια.
-Ο σκοπός που ανακοινώθηκε τώρα ο Θ.Χ.Σ. από την ελληνική κυβέρνηση και δεν υιοθετήθηκε η πρόταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από το 2022, με τα 12 ναυτικά μίλια χωρικά ύδατα παντού και την πραγματική έκταση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (Α.Ο.Ζ.) της Ελλάδας, είναι γιατί τώρα αποφάσισε η ελληνική κυβέρνηση να πάει σε δικαστική επίλυση με την Τουρκία στην Χάγη! «Εάν αυτή την στιγμή έχουμε δύο διαφορετικές εκδοχές, την ελληνική εκδοχή και την τουρκική εκδοχή, υπάρχει μία οδός, η οποία θα μπορούσε να το επιλύσει, εφόσον θεωρούμε ότι και οι δύο αγόμεθα κυρίως από το διεθνές δίκαιο. Και αυτός είναι ο δρόμος του συνυποσχετικού, να επιλυθεί η διαφορά αυτή για τον καθορισμό της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης», δήλωσε ο Γιώργος Γεραπετρίτης, υπουργός εξωτερικών της Ελλάδας.
-Ο Θ.Χ.Σ., επομένως, είναι η «ευκαιρία» που έψαχνε η ελληνική κυβέρνηση, για να πάει στο διεθνές δικαστήριο της Χάγης (και όχι στο διεθνές δικαστήριο του Αμβούργου για το Δίκαιο της θάλασσας), για να πετύχει, με την δικαστική βούλα, την συνεκμετάλλευση με την Τουρκία στο Αιγαίο πέλαγος! Η Ελλάδα θα αναπτύξει την «γαλάζια οικονομία» έως τα 6 ναυτικά μίλια. Και πέρα από αυτά, θα «συνεργάζεται» για οποιαδήποτε δραστηριότητα, με την Τουρκία. Μία «πρόγευση» πήραμε με το καλώδιο για το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ και το «επεισόδιο» στην Κάσο!
Υ.Γ. Έτσι εξηγείται, επίσης, γιατί το Υπουργείο περιβάλλοντος της Ελλάδας δεν έδινε τα στοιχεία που ζητούσε επίμονα η Ευρωπαϊκή Ένωση για τον Θ.Χ.Σ. Και απαντούσε ότι, αναμένει να πάρει το «πράσινο φως» από το Υπουργείο εξωτερικών!
Υ.Γ. 2 Το αρμόδιο Υπουργείο περιβάλλοντος, ούτε έδινε τα στοιχεία, ούτε υιοθέτησε τον χάρτη που ανήρτησε η Ευρωπαϊκή Ένωση για τις θαλάσσιες ζώνες της Ελλάδας, τον οποίο παρέδωσε εξωτερικός συνεργάτης από την Ισπανία και βασίστηκε πάνω στο διεθνές Δίκαιο της θάλασσας. «Ραντεβού», λοιπόν, στην Χάγη!
Υ.Γ. 3 Στην φωτογραφία είναι ο χάρτης (του Θ.Χ.Σ.) της Ε.Ε., με τον οποίο συμφωνεί απολύτως η καθηγήτρια, Στ. Κυβέλου-Χιωτίνη και ο ελληνικός λαός σύσσωμος.

















