-Ο νέος υπουργός ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, ο οποίος έγινε «γυρολόγος» των Υπουργείων σε κάθε ανασχηματισμό της κυβέρνησης, ανακοίνωσε ότι κατατέθηκε νομοθετική τροπολογία, για την μείωση του λιμενικού τέλους κατά 50% για ένα έτος. «Με αυτή την τροπολογία, η κυβέρνηση περιορίζει για έναν χρόνο τα λιμενικά τέλη κατά πενήντα τοις εκατό προς όφελος των επιβατών, διότι παρέχει μία πρόσθετη δυνατότητα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες να συγκρατήσουν την τιμολογιακή πολιτική τους, σε μία περίοδο δυσχερών οικονομικών συνθηκών», δήλωσε ο υπουργός.

-Καταρχάς, οι Έλληνες και οι Ελληνίδες βιώνουν μία μακρόχρονη περίοδο οικονομικής δυσχέρειας. Αίφνης, η κυβέρνηση αισθάνθηκε την ανάγκη, να «ελαφρύνει» το οικονομικό βάρος από τους πολίτες που είδαν να καταβαραθρώνεται η αγοραστική ικανότητα τους! Λέμε αίφνης, διότι η ανακοίνωση γίνεται ενώ βρισκόμαστε στο Πάσχα και επίκειται η τουριστική περίοδος. Πρέπει να στηριχθούν οι ναυτιλιακές εταιρείες και τα πλοία να έχουν ικανοποιητικές πληρότητες τους επόμενους μήνες.

-Η μείωση 50% στο λιμενικό τέλος, δεν είναι οικονομική απώλεια για τις ναυτιλιακές εταιρείες. Οι πλοιοκτήτες θα συνεχίσουν να εισπράττουν το ποσοστό που τους αναλογεί στην τιμή του εισιτηρίου που πληρώνει ο επιβάτης. Σύμφωνα με τον νόμο (2399/96, άρθρο 6), σε κάθε επιβάτη που επιβιβάζεται σε, ή αποβιβάζεται από πλοίο, επιβάλλεται ειδικό ανταποδοτικό τέλος χρήσεως λιμένα υπέρ των φορέων διοίκησης και εκμετάλλευσης των λιμένων επιβίβασης και αποβίβασης, για την κατασκευή, συντήρηση και εκσυγχρονισμό των λιμενικών εγκαταστάσεων. Δηλαδή, το λιμενικό τέλος είναι ανταποδοτικό τέλος. Τα χρήματα από το λιμενικό τέλος εισπράττονται με ευθύνη αυτών που εκδίδουν τα εισιτήρια, δηλαδή τα ναυτικά πρακτορεία, τα τουριστικά γραφεία και οι συναφείς επιχειρήσεις. Το εισπραττόμενο για κάθε ημερολογιακό μήνα ποσό, πρέπει να κατατίθεται από τους υπεύθυνους για την είσπραξη έως το τέλος του επόμενου μήνα στον λογαριασμό για τον δικαιούχο δημόσιο φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα, που τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος. Τα έσοδα από το λιμενικό τέλος κατατίθενται στην Τράπεζα της Ελλάδας και ο Οργανισμός Λιμένα, ή το Λιμενικό Ταμείο, χρησιμοποιεί τα χρήματα, όπως προαναφέρθηκε, για την κατασκευή, συντήρηση και βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων.

-Με την μείωση (κατά 50%) του λιμενικού τέλους, θα μειωθούν τα χρήματα που λαμβάνουν οι φορείς διοίκησης και διαχείρισης των λιμανιών, για να κάνουν παρεμβάσεις στις λιμενικές εγκαταστάσεις. Ποιος, επομένως, θα καλύψει τα μειωμένα έσοδα για τα λιμενικά έργα, ιδιαίτερα σε λιμάνια που οι εγκαταστάσεις έχουν προβλήματα; Η κυβέρνηση «προνόησε» να δοθεί ισόποση ενίσχυση στους φορείς διοίκησης και διαχείρισης των λιμανιών από το «Πράσινο Ταμείο», για να γίνουν παρεμβάσεις για την περιβαλλοντική αναβάθμιση των εγκαταστάσεων! Αν θέλει ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας, φερ’ ειπείν, να υλοποιήσει ένα έργο περιβαλλοντικού χαρακτήρα σε κάποιο λιμάνι που διαχειρίζεται, της Κεραμωτής για παράδειγμα, δεν μπορεί να απευθυνθεί στο «Πράσινο Ταμείο»; Τον Μάιο του 2022, ο Οργανισμός Λιμένα Ελευσίνας υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με το «Γαλάζιο Ταμείο» (σ.σ. πρόγραμμα του «Πράσινου Ταμείου»), με στόχο την αναζήτηση συνεργειών για την απομάκρυνση ναυαγίων, για δράσεις γαλάζιας καινοτομίας, ανάπτυξης ψηφιακών πρωτοβουλιών και για συνεργασίας με διεθνείς Οργανισμούς, για την άμεση αντιμετώπιση φαινομένων θαλάσσιας ρύπανσης.

-Η μείωση 50% ακούγεται εντυπωσιακή. Στην πράξη, ωστόσο, πρόκειται για μείωση 2,5%! Διότι, το λιμενικό τέλος συνίσταται σε συνολική ποσοστιαία προσαύξηση 5% στην τιμή του εισιτηρίου, ή του ναύλου, για τους επιβάτες των πάσης φύσεως επιβατηγών, επιβατηγών-οχηματαγωγών και υδροπτερύγων πλοίων γραμμών εσωτερικού και εξωτερικού και αναγράφεται στα εισιτήρια αναλυτικά ως 2,5% υπέρ του φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα επιβίβασης και 2,5% υπέρ του φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα αποβίβασης. Με την μείωση 50%, επομένως, η προσαύξηση του 5% στην τιμή του εισιτηρίου, θα γίνει 2,5% (1,25% υπέρ του φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα επιβίβασης και 1,25% υπέρ του φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα αποβίβασης).

-Και τέλος, γιατί η κυβέρνηση αποφάσισε η τροπολογία να έχει ισχύ για ένα έτος και όχι έως την λήξη της θητείας της, δηλαδή έως το έτος 2027; Μήπως σε ένα έτος, θα εκλείψει η οικονομική δυσχέρεια των Ελλήνων και των Ελληνίδων; Ή, μήπως, θα σταματήσει η χρηματοδότηση από το «Πράσινο Ταμείο»; Αχ, αυτές οι κουτοπονηριές των κυβερνώντων, για να υφαρπάξουν ψήφους από τους ανυποψίαστους πολίτες!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ