H επιστημονική ομάδα «Οψόμεθα εις Φιλίππους», με δελτίο Τύπου, ανακοινώνει ότι βρίσκεται στην δύσκολη θέση, να καταθέσει ενώπιον της τοπικής κοινωνίας την ανησυχία της, για τον εκτροχιασμό του οράματος του «Πάρκου Φιλίππων», τον σχεδιασμό και την υλοποίησή του οποίου άρχισε πριν από 10 έτη. «Πρόκειται για μία ολιστική πρόταση, η οποία εκμεταλλεύεται τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του πολιτιστικού τοπίου Αμφίπολης-Φιλίππων, των 8 Δήμων του «Πάρκου Φιλίππων» και του επιστημονικού δυναμικού της περιοχής. 9 χρόνια και 143 δράσεις μετά, 2 βραβεύσεις σε πανελλήνιους διαγωνισμούς (τουρισμού και αρχιτεκτονικής τοπίου), 670 διαβουλεύσεις, 18.000 πολιτών να αλληλεπιδρούν, ένα master plan, οι «Οψόμεθα», η επιστημονική ομάδα που εργάστηκε και μόχθησε περισσότερο από τον καθένα για την υλοποίηση του σχεδίου, έχει αποκλειστεί από τις Αναπτυξιακές Καβάλας, Δράμας, Σερρών, ακριβώς την στιγμή της ωρίμανσης της ιδέας του «Πάρκου». Θεωρούμε υποχρέωσή μας απέναντι στις τοπικές κοινωνίες, οι οποίες, κατόπιν διαρκούς και επίπονης ζύμωσης, πίστεψαν στο όραμα και εμπιστεύτηκαν την ομάδα, να καταστήσουμε σαφές ότι, η όποια εξέλιξη του έργου, δεν θα ήταν δυνατή χωρίς τους «Οψόμεθα» και την συλλογική εργασία, την κοινωνική συμμετοχή, το ισχυρό master plan και την αναγνώριση αυτής της προσπάθειας. Καμία χρηματοδοτική ενίσχυση δεν θα κατευθυνόταν προς την περιοχή μας, αν δεν είχαν προηγηθεί οι αμέτρητες ώρες εργασίας των μελών της ομάδας, με την στήριξη και την συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών.

Στην πρόσφατη (25 Απριλίου 2024) ενημερωτική εκδήλωση του έργου διατοπικής συνεργασίας «ΠΑΡΚΟ ΦΙΛΙΠΠΩΝ», η οποία πραγματοποιήθηκε από τις εν λόγω Αναπτυξιακές εταιρείες στην αίθουσα «Κέντρο διερμηνείας του Δήμου Αμφίπολης», εκπρόσωπος των «ΟΨΟΜΕΘΑ» έθεσε επί τάπητος τα παραπάνω ζητήματα και καίριες ερωτήσεις, τις οποίες καλούνται να απαντήσουν οι εκπρόσωποι των Αναπτυξιακών στους πολίτες της περιοχής:

-Πώς επελέγη το νέο brand «Πεδιάδα πολιτισμού» και ποια μελέτη τεκμηριώνει αυτή την επιλογή;

-Γιατί απορρίφθηκε το «Πάρκο Φιλίππων», το οποίο αναπτύχθηκε από τους «Οψόμεθα» και υιοθετήθηκε από τις Αναπτυξιακές μέσω του διατοπικού σχεδίου;

-Γιατί ανακοινώθηκε το νέο brand, χωρίς την συγκατάθεση και διαβούλευση με την κοινωνία των πολιτών και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, όπως ορίζει η διεθνής μεθοδολογία ανάπτυξης brand νέων τουριστικών προορισμών;

-Γιατί δημιουργήθηκε λογότυπο και ιστότοπος, χωρίς μελέτη branding, τεκμηρίωση και χωρίς να ληφθεί υπόψη η άποψη των τοπικών εμπλεκόμενων φορέων, ενώ η βέλτιστη διαδικασία προβλέπει μία δυναμική συμμετοχική διαδικασία;

Οι «Οψόμεθα», αισθανόμενοι το βάρος της ευθύνης απέναντι στους ανθρώπους της περιοχής και στις μελλοντικές γενιές, προτείνουν στις τρεις Αναπτυξιακές, να προχωρήσουν από κοινού με την επιστημονική μας ομάδα σε συμπληρωματικές κινήσεις, ώστε να υλοποιηθεί μία ολοκληρωμένη διαδικασία branding με επιλογή ταυτότητας και λογοτύπων ευρείας αποδοχής και την μεγαλύτερη δυνατή συμφωνία όλων των ενδιαφερόμενων πλευρών. Ας γίνει σαφές, ότι καμία προσπάθεια «από τα πάνω», δεν θα ενισχύσει την κοινωνική συνοχή και την διαδημοτική συνεργασία, δεν θα επαναφέρει την εμπιστοσύνη των πολιτών στις δυνάμεις τους, δεν θα ενεργοποιήσει τον τοπικό παράγοντα και το έμψυχο δυναμικό. Πιστεύουμε ότι, μόνο με την συμμετοχή των νέων καταρτισμένων επαγγελματιών του τόπου, θα μπορέσει να προχωρήσει και να υλοποιηθεί το διατοπικό έργο συνεργασίας «Πάρκο Φιλίππων». Η επιστημονική ομάδα, ταυτισμένη με τα όνειρα και τις ελπίδες των τοπικών κοινωνιών, θα συνεχίσουν απαρέγκλιτα την υλοποίηση του σχεδιασμού τους, βασιζόμενη στην στρατηγική μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του «Πάρκου Φιλίππων» (Master Plan)», αναφέρει το δελτίο Τύπου.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ