Ολοκληρώθηκε το έκτο βαρόμετρο οικονομικής συγκυρίας του Επιμελητηρίου Καβάλας, που αφορά τις επιχειρήσεις μέλη του και αποτελεί δίμηνη έρευνα, με ερωτήσεις επικαιρότητας και ερωτήσεις για την πορεία των επιχειρήσεων. Η έρευνα διεξήχθη σε δείγμα 345 επιχειρήσεων το διάστημα Μαρτίου-Απριλίου, από την εταιρεία δημοσκοπήσεων Interview, για λογαριασμό του Επιμελητηρίου.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, ικανοποιητική κρίνουν περίπου 5 στους 10 επιχειρηματίες την κατάσταση της επιχείρησης  τους, ενώ για το επόμενο εξάμηνο, 4 στους 10 εκτιμούν πως η επιχείρηση τους θα κινηθεί στο ίδιο επίπεδο και 3 στους 10, διαβλέπουν χειροτέρευση της πορείας της. Στην ερώτηση πως κρίνουν την κατάσταση της επιχείρησης, το 50,8 % δήλωσε πως είναι ικανοποιητική, το 19% κακή, ενώ το 30,2% καλή. Στασιμότητα βλέπει το 41,3%, το 12,7% πιστεύει πως η κατάσταση των επιχειρήσεων θα χειροτερεύσει, ενώ το 46% πως θα βελτιωθεί.

Δεν μεταβάλλεται το ισοζύγιο προσλήψεων-απολύσεων

Για το επόμενο δίμηνο, το 90,1% σχεδιάζει να διατηρήσει το προσωπικό που απασχολεί, το 2% θα προχωρήσει σε απολύσεις και το 7,9% θα κάνει προσλήψεις. Σε σχέση με το προηγούμενο δίμηνο, το ποσοστό των επιχειρήσεων που θα απολύσουν προσωπικό αυξήθηκε περίπου στο μισό, ενώ το ποσοστό των επιχειρήσεων που θα διατηρήσουν το προσωπικό μειώθηκε. Το ποσοστό των προσλήψεων αυξήθηκε. Το 20,6% των επιχειρηματιών δήλωσε πως ο τζίρος των επιχειρήσεων τους μειώθηκε, το 50,8% πως παρέμεινε ίδιος, ενώ το 28,6% πως αυξήθηκε.

Πως κινείται η οικονομία της χώρας;

Το αποτέλεσμα του βαρόμετρου, ύστερα από την ερώτηση για την κίνηση της οικονομίας, τείνει αρνητικό, καθώς το 62% απάντησε πως κινείται σε λάθος κατεύθυνση, εν αντιθέσει με το 34% που απάντησε ότι τείνει προς την σωστή κατεύθυνση, ενώ το 4% δεν απάντησε.

Πόσο αισιόδοξοι είστε για την θερινή περίοδο;

Με βάση τις απαντήσεις των επιχειρήσεων για την θερινή περίοδο, το 59% απάντησε πως έχουν θετικές βλέψεις, το 35% απάντησε με επιφύλαξη, ενώ το 6% δεν απάντησε.

Για την προώθηση, ή τις πωλήσεις των προϊόντων, ή των υπηρεσιών, χρησιμοποιείτε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Messenger, viber κ.λπ.) και τους νέους τρόπους επικοινωνίας (newsletter, sms κ.λπ.);

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν ενσωματωθεί στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων, καθώς η χρήση τους είναι αρκετά συχνή και πολύωρη, ενώ είναι κι ένα αρκετά καλό μέσο προώθησης των επιχειρήσεων. Το 51% κάνει συχνή χρήση, το 35% σπάνια, το 10% ποτέ και το 4% δεν ασχολείται.

Άνοδος του δείκτη πορείας της οικονομίας

Η οικονομία στον Νομό Καβάλας φαίνεται να έχει ανοδική πορεία, καθώς πλησιάζει η θερινή περίοδος, δίνοντας ψυχολογικό προβάδισμα στις επιχειρήσεις, οι οποίες ετοιμάζονται να υποδεχθούν την πιο εμπορική και κερδοφόρα περίοδο του Νομού, που ως γνωστόν ο τουρισμός είναι ισχυρή ενίσχυση για τα ταμεία των επιχειρήσεων.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ