Θεωρούμε ότι δεν αρκεί η υιοθέτηση ενός ψηφίσματος (διαμαρτυρίας) από τα δημοτικά συμβούλια των Δήμων Καβάλας-Λήμνου, για την κατάργηση της γραμμής Καβάλα-Λήμνος-Άγιος Ευστράτιος-Λαύριο. Στο κείμενο των ψηφισμάτων πρέπει να περιληφθεί και μία (εναλλακτική) πρόταση. Μία «αντιπρόταση» στην απόφαση του Υπουργείου ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, να υπογράψει σύμβαση, με τον χαρακτήρα της απευθείας ανάθεσης, για να εκτελεστούν δρομολόγια στην νέα γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνος-Άγιος Ευστράτιος-Λαύριο, με χρονικό ορίζοντα τριών μηνών.
Καταρχάς, οι αιρετοί της Καβάλας, της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου, πρέπει να αποτρέψουν την υπογραφή της σύμβασης την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2025. Η αντιπρόταση που θα καταθέσουν στον αρμόδιο υπουργό, είναι αυτή που αναφέρθηκε στην έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Δήμου Καβάλας, την Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2025, από τους δημάρχους Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου. Η δήμαρχος Λήμνου, Ελεονώρα Γεώργα, ανέφερε πως από τον Οκτώβριο του 2023, η γραμμή Καβάλα-Λήμνος-Άγιος Ευστράτιος-Λαύριο εξυπηρετείται με την διαδικασία της απευθείας ανάθεσης του μεταφορικού έργου. Μάλιστα, για τρεις μήνες είχε αποκλειστεί το νησί του Αγίου Ευστρατίου από την Καβάλα. Με την κατάργηση της βασικής γραμμής, από Λαύριο μέχρι την Καβάλα (και αντίστροφα), τα δύο νησιά, Λήμνος-Άγιος Ευστράτιος, θα συνδέονται με το λιμάνι της Καβάλας με ένα δρομολόγιο την εβδομάδα (κάθε Τετάρτη), μέσω της Μυτιλήνης, το οποίο εκτελεί πλοίο της εταιρείας Blue Star Ferries. Ο δήμαρχος Αγίου Ευστρατίου, Κωνσταντίνος Σινάνης, ανέφερε πως καταβάλλει προσπάθεια, ώστε τα δρομολόγια να γίνουν δύο την εβδομάδα.
Κατά την άποψη μας, αυτή μπορεί και πρέπει να είναι η εναλλακτική πρόταση για το διάστημα των τριών μηνών, έως ότου βγει η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) στο οποίο προσέφυγαν οι πλοιοκτήτριες εταιρείες και διεξαχθεί ο νέος διαγωνισμός για την γραμμή Καβάλα-Λήμνος-Άγιος Ευστράτιος-Λαύριο. Δηλαδή, το Υπουργείο ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής να υπογράψει σύμβαση απευθείας ανάθεσης με την εταιρεία Blue Star Ferries, για να εκτελεί δύο δρομολόγια την εβδομάδα από Μυτιλήνη προς Άγιο Ευστράτιο, Λήμνο, Καβάλα (και αντιστρόφως), με επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο που βρίσκεται στο λιμάνι της Μυτιλήνης.
Η δήμαρχος Λήμνου αναφέρθηκε, ακόμα, στην αύξηση του μεταφορικού κόστους των εμπορευμάτων προς το νησί μέσω του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης. Για παράδειγμα, μία εταιρεία από την Θεσσαλονίκη πρέπει να πληρώσει την μεταφορά των προϊόντων της μέχρι την Αλεξανδρούπολη οδικώς και εν συνεχεία με πλοίο από την Αλεξανδρούπολη στην Λήμνο, μέσω της Σαμοθράκης! «Την Αλεξανδρούπολη την θέλουμε μόνο για την περίοδο από Μάιο έως Οκτώβριο. Αλλά, η βασική γραμμή είναι από την Καβάλα», πρόσθεσε η δήμαρχος.
Στην συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Δήμου Καβάλας τοποθετήθηκαν επικεφαλής και δημοτικοί σύμβουλοι των παρατάξεων, αιρετοί της περιφερειακής Αρχής, καθώς και εκπρόσωποι τοπικών συλλόγων και φορέων. Όλοι συντάχθηκαν με το ψήφισμα που συνέταξαν, πλην του επικεφαλής της παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση», Χρήστου Ποτόλια, ο οποίος κατέθεσε δικό του ψήφισμα. Τέλος, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας, Γιάννης Κελγιώργης, απευθυνόμενος προς τον βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννη Πασχαλίδη, τον αντιπεριφερειάρχη Καβάλας, Θόδωρο Μαρκόπουλο και τον δήμαρχο Καβάλας, Θόδωρο Μουριάδη, είπε ότι πρέπει να συζητηθεί σοβαρά και το ζήτημα της επανασύνδεσης της Καβάλας με την Σαμοθράκη. Να προσθέσουμε πως, η δημοτική Αρχή, οι επαγγελματίες και οι κάτοικοι της Σαμοθράκης, δεν βλέπουν θετικά την γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνος-Άγιος Ευστράτιος-Λαύριο, διότι η σύνδεση της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη θα γίνεται, αφενός, δύο ημέρες την εβδομάδα, αντί καθημερινά που είναι σήμερα και αφετέρου, με πλοίο μικρής χωρητικότητας.














