-Η κοινοπραξία «ΣΑΡΙΣΑ ΥΠΟ-ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΛΙΜΕΝΑ ΚΑΒΑΛΑΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ Β ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», είναι και επίσημα η επενδύτρια στο λιμάνι «Φίλιππος Β», για τα επόμενα σαράντα (40) έτη. Η κοινοπραξία έδωσε 34 εκατομμύρια ευρώ, για να εξασφαλίσει την υπο-παραχώρηση (σ.σ. στον διαγωνισμό που έκανε το ΤΑΙΠΕΔ) και θα δώσει ακόμα 36 εκατομμύρια ευρώ (σ.σ. σύνολο 70 εκατομμύρια ευρώ) τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες, για να κάνει το λιμάνι «Φίλιππος Β» ένα σύγχρονο εμπορικό λιμάνι και «πύλη» για την βαλκανική ενδοχώρα. Στην συμβατική υποχρέωση της κοινοπραξίας είναι, μεταξύ άλλων, να κατασκευάσει τις (κτηριακές) υποδομές, για την στέγαση της Λιμενικής Υπηρεσίας, της Πλοηγικής Υπηρεσίας και του Τελωνείου, το οποίο πρέπει να βρίσκεται στον «φυσικό» χώρο του, δηλαδή στο εμπορικό λιμάνι. Τα πράγματα στο λιμάνι «Φίλιππος Β», λοιπόν, θα αλλάξουν (προς το καλύτερο) τα επόμενα έτη και ευχόμαστε να επιτευχθεί ο στόχος. Να αυξηθεί η εμπορευματική κίνηση κατακόρυφα!

-Στην υπογραφή της σύμβασης, με την κοινοπραξία, ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης, έκανε δήλωση και για το λιμάνι «απόστολος Παύλος», λέγοντας ότι: «Το ΤΑΙΠΕΔ έχει ήδη εκκινήσει την διαδικασία εκπόνησης του master plan για τον κεντρικό λιμένα «απόστολος Παύλος», ώστε με τον τρόπο αυτό, να επιτευχθεί η συνολική ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών της Καβάλας. Ο στόχος είναι, να αποκτήσει η Καβάλα σύγχρονες λιμενικές υποδομές, οι οποίες θα ενισχύσουν την αναπτυξιακή και τουριστική προοπτική της πόλης και της βόρειας Ελλάδας». Το βέβαιο είναι, ότι δεν αρκεί η ανάπλαση που έγινε στον προσήνεμο μόλο, για να αποκτήσει τουριστική προοπτική το λιμάνι «απόστολος Παύλος» και η Καβάλα. Ευελπιστούμε πως στο master plan, θα περιλαμβάνονται και τα εξής έργα: η κατασκευή του σταθμού επιβατών κρουαζιέρας, η κατασκευή της μαρίνας τουριστικών σκαφών και το υδατοδρόμιο. Δεν καταλαβαίνουμε, ωστόσο, γιατί το ΤΑΙΠΕΔ εκκίνησε την διαδικασία για την εκπόνηση του master plan και όχι ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας. Ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας πρέπει να χαράξει την αναπτυξιακή στρατηγική του λιμανιού και αυτή να εγκριθεί από τον μέτοχο, που είναι το ΤΑΙΠΕΔ. Αφού λάβει την έγκριση το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης του λιμανιού, το ΤΑΙΠΕΔ θα αναλάβει την διαδικασία εύρεσης του επενδυτή. Υποθέτουμε πως, η κατασκευή του σταθμού επιβατών κρουαζιέρας, της μαρίνας και του υδατοδρόμιου, δεν θα γίνουν με χρήματα του ελληνικού δημοσίου. Και ότι, θα εφαρμοστεί το μοντέλο του λιμένα «Φίλιππος Β», δηλαδή θα αναδειχτεί κάποιος ιδιώτης που θα κατασκευάσει τον σταθμό επιβατών, ή την μαρίνα και θα εκμεταλλεύεται την υποδομή για 20, 30, ή 40 έτη.

-Η εμπλοκή του ΤΑΙΠΕΔ στην διαδικασία, επίσης, μας βάζει σε σκέψη, για την ακύρωση της σύμβασης με τον ανάδοχο του έργου του επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας, την εταιρεία «Γεωργούλια», με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του Ο.Λ.Κ. Μήπως έγινε για να «ανοίξει ο δρόμος» ώστε να αναδειχθεί νέος ανάδοχος, που είναι της «αρεσκείας» του ΤΑΙΠΕΔ; Μήπως τοποθετήθηκε διευθύνων σύμβουλος στον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας ο Άγγελος Βλάχος, που διετέλεσε μέλος του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ (έως και τον Ιούνιο του 2021), για να υλοποιήσει τον σχεδιασμό αυτό; Θα το δείξει η πράξη. Δεν το αποκλείουμε στον διαγωνισμό που θα κάνει το ΤΑΙΠΕΔ, για τον σταθμό επιβατών κρουαζιέρας, να αναδειχθεί μία άλλη κοινοπραξία εταιρειών, στην οποία θα συμμετέχει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που βρίσκεται μέσα σε όλα τα μεγάλα τεχνικά έργα που υλοποιούνται στην Ελλάδα. Δεν αποκλείουμε, ακόμα, η κοινοπραξία των εταιρειών να πάρει «πακέτο» τις λιμενικές υποδομές στο λιμάνι «απόστολος Παύλος» (σταθμό επιβατών κρουαζιέρας, μαρίνα, υδατοδρόμιο). Ίσως υπάρχουν σχέδια, για τα λιμάνια της Καβάλας, τα οποία δεν γνωρίζουμε σήμερα και θα «αποκαλυφθούν» στο προσεχές μέλλον.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ