-Η Καβάλα είναι ένας από τους επτά προορισμούς στην Ελλάδα της αεροπορικής εταιρείας Marabu Airlines, η οποία πραγματοποίησε την πρώτη πτήση από την Νυρεμβέργη προς τον αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος». Σημειωτέον πως είναι ο μοναδικός προορισμός της εταιρείας στην βόρεια Ελλάδα. Οι άλλοι έξι προορισμοί είναι: οι πόλεις του Ηρακλείου, των Χανίων στην Κρήτη, η Ρόδος, η Κέρκυρα, η Ζάκυνθος και η Κως. Δηλαδή, η Καβάλα συναγωνίζεται με κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς στην Ελλάδα.

-Στην σύνδεση της Νυρεμβέργης με την Καβάλα έπαιξε ρόλο η σχέση αδελφοποίησης των δύο πόλεων. Την σχέση αυτή εκμεταλλεύτηκαν οι δύο Δήμοι και η Marabu Airlines, για να αποκτήσει έναν προορισμό στην βόρεια Ελλάδα. Η Marabu Airlines είναι νεοσύστατη εταιρεία. Ιδρύθηκε το έτος 2022 και έχει έδρα στο Ταλίν της Εσθονίας. Οι συνδέσεις με την Ελλάδα γίνονται όλες από αεροδρόμια της Γερμανίας (Αμβούργο, Λειψία, κ.α.). Θεωρούμε πως πρέπει να γίνει μία συζήτηση με την διοίκηση της εταιρείας, ώστε η Καβάλα να συνδεθεί με ένα-δύο πόλεις, ακόμα, της Γερμανίας, για να αυξηθεί το «τουριστικό ρεύμα».

-Επίσης, ο Δήμος Καβάλας, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, πρέπει να διευρύνουν τις συνδέσεις του αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος» με πόλεις του εξωτερικού που έχουν εταιρείες χαμηλού κόστους. Ακόμα και με χώρες που η Καβάλα προσελκύει επισκέπτες με αυτοκίνητο, όπως η Ρουμανία και η Τουρκία. Η Κωνσταντινούπολη απέχει 460 χιλιόμετρα οδικώς, αλλά θα μπορούσε να υπάρχει μία αεροπορική σύνδεση με την Καβάλα κάθε τουριστική περίοδο δύο φορές την εβδομάδα. Πιστεύουμε πως ο αριθμός των Τούρκων επισκεπτών θα αυξανόταν κατακόρυφα με την σύνδεση αυτή. Όπως και με την σύνδεση της Καβάλας με την Σμύρνη, για τους επισκέπτες από την Μικρά Ασία και την Ανατολία. Ακόμα, είναι επιβεβλημένη η αεροπορική σύνδεση της Καβάλας με την Κύπρο. Είναι πολλοί οι Κύπριοι που θέλουν να έρθουν στην περιοχή. Έρχονται στην Θεσσαλονίκη με αεροπλάνο και στην συνέχεια οδικώς.

-Αν γίνει μία οργανωμένη προσπάθεια, ανάλογη με εκείνη για την ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας, στα επόμενα έτη θα αποδώσει καρπό. Δυστυχώς, ο αερολιμένας «Μέγας Αλέξανδρος» δεν μπορεί να στηριχθεί στην επιβατική κίνηση του εσωτερικού. Με μία πτήση καθημερινά προς την Αθήνα, ο αερολιμένας υπολειτουργεί. Επομένως, πρέπει να αξιοποιηθεί ως εργαλείο για την ενίσχυση του τουρισμού. Ακόμα και την χειμερινή περίοδο, για «τριήμερα» και γιορτές (Χριστούγεννα, Πάσχα). Επαναλαμβάνουμε ότι, η συνεργασία για τον τουρισμό κρουαζιέρας είναι το παράδειγμα.

-Κι επειδή αναφέραμε τον τουρισμό κρουαζιέρας, υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσης της κρουαζιέρας με τον αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος». Οι τοπικοί παράγοντες δεν πρέπει να αρκεστούν στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων. Να συζητήσουν σοβαρά πως θα κάνουν την Καβάλα «αφετηρία» για κρουαζιέρες στο Αιγαίο πέλαγος. Δηλαδή, να επιβιβάζονται οι τουρίστες στο κρουαζιερόπλοιο στην Καβάλα και να ταξιδεύουν σε προορισμούς στην Ελλάδα (βόρειες Σποράδες, Βόλο, Εύβοια, νησιά ανατολικού Αιγαίου). Οι τουρίστες θα έρχονται, είτε οδικώς, είτε με πτήσεις στον αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος». Θα γίνει συμφωνία με μία εταιρεία, να «σταθμεύει» το κρουαζιερόπλοιο στο λιμάνι «απόστολος Παύλος», ώστε να παραλαμβάνει τους επιβάτες και να τους φέρνει πίσω στο τέλος της κρουαζιέρας.

-Το σχέδιο αυτό «συζητιέται» πολλά έτη, αλλά δεν τόλμησε κανείς να το υλοποιήσει. Ακούγονται μεγάλα λόγια και γράφονται εντυπωσιακά άρθρα περί τουριστικής ανάπτυξης, ωστόσο το αποτέλεσμα είναι κατώτερο της προσδοκίας. Αν η αεροπορική σύνδεση της Καβάλας με την Νυρεμβέργη δεν έχει ανταπόκριση, θα σταματήσει. Και ο αερολιμένας «Μέγας Αλέξανδρος», θα περιέλθει στην κατάσταση υπολειτουργίας.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ