-Όλο αυτό τον καιρό, ακούμε και διαβάζουμε μόνο αρνητικά σχόλια για την κατασκευή του κυκλικού κόμβου στην οδό Κουντουριώτου. Και ότι το καλοκαίρι, που θα αυξηθεί (κατακόρυφα) η κίνηση οχημάτων στο κέντρο της Καβάλας, το κυκλοφοριακό θα επιδεινωθεί. Ωστόσο, δεν ακούσαμε, ούτε διαβάσαμε, μία εναλλακτική πρόταση. Ακόμα και από τους επαγγελματίες οδηγούς των ΤΑΞΙ και των αστικών λεωφορείων. Αντί του κυκλικού κόμβου, τι προτείνουν για να ρυθμιστεί η κυκλοφορία σε μία ιδιαίτερα επικίνδυνη, ίσως την πιο επικίνδυνη, διασταύρωση μέσα στην πόλη, μεταξύ της πλατείας Νικοτσάρα, του παλιού Πρωτοδικείου και της παλιάς πόλης.
-Κάποτε ειπώθηκε να τοποθετηθούν φωτεινοί σηματοδότες, αλλά οι σηματοδότες σε μία τέτοια διασταύρωση θα προκαλούσαν κυκλοφοριακό έμφραγμα! Αν «φρακάρει» η συγκεκριμένη διασταύρωση, θα «νεκρώσει» η κυκλοφορία σε όλο το κέντρο της πόλης! Ο κυκλικός κόμβος, επομένως, θα δημιουργήσει συνεχή ροή των οχημάτων, αλλά το κυριότερο η κίνηση θα γίνεται με ασφάλεια. «Βάσει ερευνών, ο κυκλικός κόμβος μειώνει τα τροχαία ατυχήματα κατά 30% και συμβάλλει στην ομαλή κυκλοφορία των οχημάτων», αναφέρει δημοσίευμα και προσθέτει: «Η βελτίωση της κυκλοφοριακής ικανότητας και της οδικής ασφάλειας που παρέχουν (οι κυκλικοί κόμβοι) τους καθιστούν ως ένα αποτελεσματικό μέτρο βελτίωσης των κυκλοφοριακών συνθηκών τόσο νέων, όσο και υφιστάμενων διασταυρώσεων ρευμάτων κυκλοφορίας. Η μείωση των σημείων εμπλοκής και της σοβαρότητας των ατυχημάτων, καθώς και η διατήρηση χαμηλών ταχυτήτων, τους διακρίνουν από τις υπόλοιπες κατηγορίες ισόπεδων τυπικών διασταυρώσεων και αποτελούν τους κυριότερους, ίσως, λόγους επιλογής τους».
-Για να επιτελέσει την αποστολή του ο κυκλικός κόμβος, πρέπει να μην εμποδίζεται η συνεχής κίνηση των οχημάτων, είτε από τα παράνομα σταθμευμένα οχήματα, είτε από τις άλλες διασταυρώσεις. Πριν από μερικούς μήνες βρεθήκαμε στην πόλη της Λάρισας. Με το όχημα μας, ένα δίκυκλο, διασχίσαμε μία προαστιακή λεωφόρο με συνεχόμενους κυκλικούς κόμβους. Διανύσαμε μία απόσταση αρκετών χιλιομέτρων μέσα σε 15-20 λεπτά της ώρας. Αν στις διασταυρώσεις, αντί των κυκλικών κόμβων, υπήρχαν φωτεινοί σηματοδότες, θα χρειαζόμασταν πολλαπλάσιο χρόνο, σίγουρα, για να φτάσουμε μέχρι τον προορισμό μας. Και με λιγότερη ασφάλεια.
-Στην οδό Κουντουριώτου έπρεπε να μπει ένα τέλος στην κυκλοφοριακή αναρχία, με την παράνομη στάθμευση, την κίνηση πολλών οχημάτων σε διαφορετικές κατευθύνσεις και την δραστηριότητα των καταστημάτων. Ο κόσμος, οδηγοί, πεζοί και καταστηματάρχες, συνήθισαν στην αναρχία και μία μερίδα, δεν αντιλαμβάνεται τον σκοπό του έργου. Πριν ολοκληρωθεί η παρέμβαση, έκριναν, κατέκριναν και έβγαλαν (αρνητικό) συμπέρασμα. Ως έναν βαθμό, είναι αναμενόμενη η αντίδραση. Υπήρξε αντίδραση και για την πεζοδρόμηση των δρόμων μεταξύ της πλατείας Ελευθερίας και της πλατείας καπνεργάτη.
-Είναι λυπηρό, όμως, να λέει ένας επαγγελματίας οδηγός και πρόεδρος του ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών Καβάλας, ότι σκέφτηκε να καταθέσει ασφαλιστικά μέτρα, για να σταματήσει το έργο στην οδό Κουντουριώτου και ειδικότερα την κατασκευή του κυκλικού κόμβου. Ευτυχώς το ξανασκέφτηκε και είπε ότι, δεν θέλει να προκαλέσει πρόβλημα μέσα στην πόλη. Τόσο καιρό, το ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών και το σωματείο ιδιοκτητών ΤΑΞΙ, δεν κατέθεσαν δημόσια μία πρόταση. Για το πώς θα λειτουργήσει σωστά ο κυκλικός κόμβος. Πως πρέπει να ρυθμιστεί η κυκλοφορία στην συμβολή των οδών Ομονοίας και Γαλλικής Δημοκρατίας, για να μην ακινητοποιούνται τα οχήματα στον κυκλικό κόμβο, ή στην κάθοδο της οδού Γαλλικής Δημοκρατίας. Όπως προαναφέραμε, η ρύθμιση της κίνησης των οχημάτων στις άλλες κοντινές και πιο μακρινές διασταυρώσεις, θα παίξει μεγάλο ρόλο στην λειτουργία του κυκλικού κόμβου. Διότι, ο κόμβος δεν είναι ξεκομμένος από το υπόλοιπο οδικό δίκτυο της πόλης.


















Κυκλικοι κομβοι μονο σε επιπεδο εδαφος και ανοικτο απο ολες τις πλευρες. Θα γινει χαμος στην Κουντουριωτου οταν θα φτιαχτει.
Θέλουμε να ακούσουμε και μία εναλλακτική πρόταση. Η άρνηση και η κριτική δεν αρκούν.