-Όσοι και όσες ασχολούνται με τις πανελλαδικές εξετάσεις, αντιλαμβάνονται την συνεχή κατρακύλα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Οι πανελλαδικές εξετάσεις, είναι ο «καθρέφτης» του εκπαιδευτικού συστήματος στην Ελλάδα. Η ποιότητα των υποψηφίων αντικατοπτρίζει την επιτυχία, στην πράξη την αποτυχία, της δεύτερης βαθμίδας και την προοπτική που έχει η τριτοβάθμια εκπαίδευση, δηλαδή το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο.
-Συγκεκριμένα, πως είναι δυνατό να σπουδάσει ένας έφηβος και μία έφηβη, που στις πανελλαδικές εξετάσεις είχε μεγάλη δυσκολία σε βασικά μαθήματα, όπως η Γλώσσα και τα Μαθηματικά; Τα δύο αυτά μαθήματα είναι, κατά την άποψη μας, το «θεμέλιο» του εκπαιδευτικού συστήματος. Δυστυχώς, οι συνεχείς «μεταρρυθμίσεις» στο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας, οδήγησαν στην απόλυτη απορρύθμισή του! Σταδιακά, καταστράφηκαν οι δύο πρώτες βαθμίδες εκπαίδευσης, δηλαδή η βάση του οικοδομήματος. Με συνέπεια την μεγάλη κρίση στα πανεπιστήμια. Εδώ και δεκαετίες, μετά την παλινόρθωση του δημοκρατικού πολιτεύματος, τα πανεπιστήμια έγιναν «κομματικά στέκια». Βεβαίως στο πανεπιστήμιο πρέπει να γίνεται ελεύθερη διακίνηση ιδεών, αλλά όχι των πολιτικών ιδεολογιών. Αν ένας φοιτητής, ή μία φοιτήτρια, θέλει να ασχοληθεί με την πολιτική, πρέπει να τελειώσει τις σπουδές, να πάρει το πτυχίο και μετά να ενταχθεί στον πολιτικό φορέα που θέλει. Όσο καιρό θα σπουδάζει, πρέπει να είναι αφοσιωμένος-η αποκλειστικά στις σπουδές του.
-Το θλιβερό είναι, ότι εκείνοι και εκείνες που εμπλέκονται με το εκπαιδευτικό σύστημα, δεν ενδιαφέρονται για την κατάπτωση του εκπαιδευτικού συστήματος. Αντί να σχολιάζουν τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων, τις βαθμολογίες που έγραψαν οι υποψήφιοι, πρέπει να ασχοληθούν με την ανασυγκρότηση όλου του εκπαιδευτικού συστήματος. «Το σίγουρο είναι, ότι η έκθεση δυσκόλεψε περισσότερο τα παιδιά απ’ ότι πέρυσι. Οι επιδόσεις στο μάθημα αυτό, είναι χαμηλότερες σε όλα τα επιστημονικά πεδία», σχολίασε ο Αργύρης Μυστακίδης, ιδιοκτήτης φροντιστηρίου μέσης εκπαίδευσης στην Καβάλα. Αυτή είναι μία διαπίστωση. Ποιο είναι το αίτιο; Δεν είναι, κατά την άποψη μας, το «δυσνόητο» θέμα, όπως θα απαντούσε κάποιος. Το αίτιο είναι η αδυναμία του υποψήφιου να καταλάβει ορισμένες έννοιες και λέξεις. Δηλαδή, το σοβαρό έλλειμμα στην κατανόηση της ελληνικής γλώσσας!
-Πως θα γράψει ένας υποψήφιος, ή μία υποψήφια, έκθεση, αν δεν μπορεί να καταλάβει τις έννοιες και τις λέξεις; Άρα, για να γράψει έκθεση στις πανελλαδικές εξετάσεις ο υποψήφιος και η υποψήφια, πρέπει να έχει το γνωστικό υπόβαθρο από τις προηγούμενες βαθμίδες εκπαίδευσης. Δεν γίνεται να μάθει την Γλώσσα στην τελευταία τάξη του Λυκείου, για να δώσει εξετάσεις εισαγωγής στο πανεπιστήμιο.
-Στις πέντε δεκαετίες από την λεγόμενη «μεταπολίτευση», στον τομέα της εκπαίδευσης έγινε συστηματική αποδόμηση της ελληνικής γλώσσας. Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουν χάσει την επαφή με την «μητρική» γλώσσα τους. Στο δημοτικό σχολείο, οι δάσκαλοι κάνουν δράσεις για την «συμπερίληψη», αλλά δεν μαθαίνουν στα ελληνόπουλα, πρωτίστως, την γλώσσα τους! Γίνονται δράσεις για την προστασία του περιβάλλοντος, ενώ οι μαθητές και οι μαθήτριες στερούνται της σωστής γνώσης των μαθηματικών.
-Είναι καιρός να αρχίσει η «αντίστροφη πορεία»! Δηλαδή, η αναδόμηση του εκπαιδευτικού συστήματος στην Ελλάδα, με επίκεντρο τις βασικές αρχές και αξίες του. Εμείς θα προτείνουμε ως «πρώτο βήμα», να επανέλθει το πολυτονικό σύστημα γραφής. Θα είναι η μεγαλύτερη και πραγματική μεταρρύθμιση στον χώρο. Πιστέψτε μας! Η κατάργηση του πολυτονικού συστήματος έγινε το έτος 1982. Όταν στην Ελλάδα συντελέστηκε η «πολιτική αλλαγή» από το Πα.Σο.Κ. Με πρωθυπουργό τον αείμνηστο Ανδρέα Παπανδρέου, υπουργό τον Απόστολο Κακλαμάνη και υφυπουργό τον Στέλιο Παπαθεμελή. Θα βρεθεί, άραγε, πολιτικός που θα επαναφέρει το πολυτονικό σύστημα; Για να αγαπήσουν τα ελληνόπουλα την γλώσσα τους.

















