-Όταν δεν υπάρχουν απτά στοιχεία, είναι επισφαλές να γίνει εκτίμηση και να βγει συμπέρασμα. Δεν μπορούμε να πούμε, επομένως, με ασφάλεια αν τα οχήματα που κυκλοφορούν στο κέντρο της Καβάλας, είναι λιγότερα, περισσότερα, ή στον ίδιο αριθμό, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους (2024). Κατά την άποψη του Γεράσιμου Τερλάκη, προέδρου του συνεταιρισμού EuroTaxi Καβάλας, την περίοδο που διανύουμε ο κυκλοφοριακός φόρτος στο κέντρο της πόλης, δεν είναι ίδιος με πέρυσι. Εμείς θέλουμε να έχουμε συγκεκριμένο αριθμό οχημάτων, για να κάνουμε ασφαλή εκτίμηση για το ζήτημα που ταλανίζει τους Καβαλιώτες, αλλά και τους επισκέπτες.
-Γιατί, το κυκλοφοριακό πρόβλημα δεν προκαλείται μόνο από τον αριθμό των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους. Επίσης, αν ο αριθμός των οχημάτων φέτος είναι μικρότερος, η μείωση αφορά μόνο στα οχήματα των επισκεπτών, ή και στα οχήματα των κατοίκων που κινούνται στο κέντρο της πόλης; Για τους επισκέπτες, υπάρχουν τρόποι να υπολογιστεί ο αριθμός των οχημάτων με σχετική ακρίβεια. Ένας τρόπος είναι τα στοιχεία από τις πληρότητες και τις διανυκτερεύσεις στα ξενοδοχεία. Και από την κίνηση στα καταλύματα βραχύβιας μίσθωσης (airBnB). Αν οι πληρότητες στα ξενοδοχεία και στα καταλύματα βραχύβιας μίσθωσης είναι χαμηλότερες από πέρσι, δείχνει πως και τα οχήματα των επισκεπτών είναι λιγότερα. Αλλά, μήπως στην πόλη κινούνται και λιγότερα οχήματα Καβαλιωτών;
-Όσον αφορά το καθημερινό «πεδίο», οι επαγγελματίες οδηγοί των ΤΑΞΙ και των αστικών λεωφορείων, έχουν την καλύτερη εικόνα. Ζούνε στην πράξη την κατάσταση που επικρατεί. Ωστόσο, είναι απλοϊκή η προσέγγιση που γίνεται, ότι επειδή κυκλοφορούν λιγότερα οχήματα, η κατάσταση είναι καλύτερη. Σε μία ημέρα, είτε περάσουν εκατό, είτε χίλια οχήματα, από τον ίδιο δρόμο, μπορούμε να έχουμε πρόβλημα σε συγκεκριμένες ώρες. Γιατί, η ομαλή κυκλοφορία δεν εξαρτάται από τον αριθμό των οχημάτων. Για παράδειγμα, σε έναν κεντρικό δρόμο, όπως είναι η οδός Ερυθρού Σταυρού στην Καβάλα, οι διαδοχικές διασταυρώσεις με φωτεινούς σηματοδότες επιβραδύνουν την κυκλοφορία. Επίσης, την ημέρα Σάββατο, που γίνεται η λαϊκή αγορά στον χώρο στάθμευσης δίπλα στο Διοικητήριο, η κίνηση των οχημάτων στην οδό Ερυθρού Σταυρού, είναι δυσκολότερη σε σχέση με τις άλλες ημέρες της εβδομάδας.
-Αν χρονομετρούσαμε πόσα οχήματα διασχίζουν την οδό Ερυθρού Σταυρού και πόσα την οδό Κουντουριώτου, από τις 8 το πρωί έως τις 3 μετά το μεσημέρι, είμαστε σίγουροι ότι ο αριθμός θα είναι υψηλότερος στην οδό Κουντουριώτου. Και ο λόγος είναι η λειτουργία του κυκλικού κόμβου, που συμβάλλει στην συνεχή κυκλοφοριακή ροή. Όταν τα οχήματα δεν έχουν «εμπόδια» κινούνται συνέχεια. Οι φωτεινοί σηματοδότες διακόπτουν την συνεχόμενη κίνηση των οχημάτων. Άρα, τα οχήματα χρειάζονται περισσότερο για να διασχίσουν τον δρόμο, ενώ από τον κυκλικό κόμβο περνούν περισσότερα.
-Ακόμα κι αν στο κέντρο της Καβάλας κινείται ο ίδιος αριθμός οχημάτων, αν υπήρχαν περισσότεροι κυκλικοί κόμβοι, η κυκλοφορία θα ήταν πιο ομαλή. Και θα λέγαμε πως στο κέντρο της πόλης δεν υπάρχει πρόβλημα. Συνοψίζοντας, πιστεύουμε πως το πρόβλημα στην κυκλοφορία δημιουργείται όσο υπάρχουν εμπόδια στην κίνηση των οχημάτων. Όταν τυχαίνει ο αριθμός των οχημάτων να είναι μεγαλύτερος, η κατάσταση γίνεται αφόρητη!
-Πρέπει, λοιπόν, να εντοπιστούν τα «εμπόδια» και να εξαλειφθούν. Δεν είναι δύσκολο να γίνει κάτι τέτοιο, αφού οι κεντρικοί δρόμοι στην Καβάλα είναι μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού! Κατά την άποψη μας, οι φωτεινοί σηματοδότες πρέπει να μειωθούν στο κέντρο. Ακόμα, να αντιμετωπιστεί η παράνομη στάθμευση. Και να δημιουργηθούν «εσοχές» στις στάσεις των αστικών λεωφορείων. Οτιδήποτε παρακωλύει την κυκλοφορία, πρέπει να εξαλειφθεί.

















