-Την προσφυγή που έκανε η βιομηχανία χημικών λιπασμάτων στο Συμβούλιο της Επικρατείας, για την αλλαγή στην χάραξη της (μονής) σιδηροδρομικής γραμμής από το λιμάνι «Φίλιππος Β» προς τον σταθμό Τοξοτών Νομού Ξάνθης, θα μπορούσαμε να την καταλάβουμε. Είναι μία βιομηχανία ιδιωτικού συμφέροντος, η διοίκηση της οποίας έκρινε πως υπάρχει ζήτημα ασφάλειας λόγω της «γειτνίασης» των εγκαταστάσεων του εργοστασίου με την σιδηροδρομική γραμμή. Αν και στην χάραξη που είδαμε, η σιδηροδρομική γραμμή αρχίζει από το λιμάνι «Φίλιππος Β» και κατευθύνεται βόρεια για να «συναντήσει» τον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας οδού. Απέχει, δηλαδή, αρκετές δεκάδες μέτρα, ίσως και ένα χιλιόμετρο, από το εργοστάσιο!
-Αν η διοίκηση της βιομηχανίας θεωρεί «απειλή» για την ασφάλεια τον μικρό κλάδο της σιδηροδρομικής γραμμής από το λιμάνι μέχρι τον μώλο, όπου προσεγγίζουν τα πλοία για να φορτώσουν το λίπασμα, μπορούσε να ζητήσει την κατάργηση του κλάδου αυτού. Ο κλάδος αυτός, μήκους μερικών δεκάδων μέτρων, θα κατασκευαστεί για να εξυπηρετεί (και) την βιομηχανία λιπασμάτων.
-Απορήσαμε, ωστόσο, με την προσφυγή στο ΣτΕ της διοίκησης της Βιοτεχνικό Πάρκο Καβάλας (ΒΙΟ.ΠΑ.Κ.) Α.Ε. κατά της χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής. Διότι, στην μετοχική σύνθεση συμμετέχουν φορείς, όπως η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, ο Δήμος Καβάλας και το Επιμελητήριο Καβάλας! Οι φορείς αυτοί, δεν θέλουν να συνδεθεί το λιμάνι «Φίλιππος Β» και το Βιοτεχνικό Πάρκο, με το σιδηροδρομικό δίκτυο;
-Η σιδηροδρομική γραμμή διασχίζει το νότιο τμήμα του οικοπέδου του Βιοτεχνικού Πάρκου. Βρίσκεται, δηλαδή, μεταξύ του οικοπέδου του Βιοτεχνικού Πάρκου και του χώρου εναπόθεσης του φωσφογύψου της βιομηχανίας λιπασμάτων, σε μία ελώδη έκταση. Εμείς θεωρούμε ότι είναι σημαντικό πλεονέκτημα, το Βιοτεχνικό Πάρκο να γειτνιάζει με το τραίνο. Θα προσελκύσει επιχειρήσεις να εγκατασταθούν στο Βιοτεχνικό Πάρκο. Αντιθέτως, σ’ εκείνη την έκταση, δίπλα στον λόφο με τον φωσφογύψο και μέσα στο έλος, δεν θα εγκατασταθεί καμία επιχείρηση.
-Δεν γνωρίζουμε την αιτία της προσφυγής που έκανε η διοίκηση της ΒΙΟ.ΠΑ.Κ. Α.Ε., για την αλλαγή της χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής. Αν έγινε γιατί θα μειωθεί το οικόπεδο του Βιοτεχνικού Πάρκου, ας περιμένει να πωληθούν τα διαθέσιμα τεμάχια σε επιχειρήσεις. Κι αν υπάρξει ανάγκη για επέκταση, μπορεί να επεκταθεί προς την βόρεια πλευρά και πάνω από την παλιά εθνική οδό Καβάλας-Ξάνθης.
-Όσον αφορά τον οικισμό της Νέας Καρβάλης, η σιδηροδρομική γραμμή θα περάσει αρκετά πιο βόρεια και πολύ κοντά στον αυτοκινητόδρομο. Επομένως, δεν ισχύει ότι η σιδηροδρομική γραμμή θα «κόψει στα δύο» το χωριό και θα το καταδικάσει σε μαρασμό. Το τραίνο θα δώσει ώθηση στην Νέα Καρβάλη και στην περιοχή που θα περάσει η γραμμή. Αν πρέπει να απαλλοτριωθεί καλλιεργήσιμη γη (χωράφια), όπως έγινε προκειμένου να κατασκευαστεί ο αυτοκινητόδρομος, οι γεωργοί θα αποζημιωθούν. Δεν νομίζουμε ότι η σιδηροδρομική γραμμή απέχει μόνο 100 μέτρα από την κατοικημένη περιοχή, όπως ανέφερε ο Καπλάνης Ιωσηφίδης, πρόεδρος της Στέγης Πολιτισμού Νέας Καρβάλης. Και σε τελική ανάλυση, το τραίνο δεν θα μεταφέρει επικίνδυνα φορτία, όπως υγρά καύσιμα και χημικά, για να υπάρχει σοβαρός κίνδυνος σε περίπτωση ατυχήματος.
-Θέλουμε να πιστεύουμε πως, η παρεμπόδιση του έργου της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού «Φίλιππος Β», της βιομηχανίας χημικών λιπασμάτων, του βιοτεχνικού πάρκου και της Νέας Καρβάλης, με τους Τοξότες, δεν έχει πολιτική σκοπιμότητα. Η Καβάλα αγωνίζεται δεκαετίες, για να πραγματοποιηθεί το έργο αυτό. Η προσφυγή που έγινε στο ΣτΕ, μπορεί να ματαιώσει τον αγώνα.

















