-Μετά από τόσο «θόρυβο» που ξεσήκωσε η απευθείας ανάθεση, από το Υπουργείο ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, στην εταιρεία Fast Ferries, για να κάνει δρομολόγια από την Αλεξανδρούπολη προς την Σαμοθράκη, την Λήμνο, τον Άγιο Ευστράτιο και το Λαύριο, έως τον Μάιο (του 2025). Μετά από τις κινητοποιήσεις των κοινωνιών της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου, υπέρ της σύνδεσης των δύο νησιών με την Καβάλα (σ.σ. δεν τους ενδιαφέρει το Λαύριο), ο βουλευτής Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, Μακάριος Λαζαρίδης, που δεν παραβρέθηκε στην σύσκεψη που συγκάλεσε ο υπουργός, Χρήστος Στυλιανίδης, στις 14 Φεβρουαρίου 2025, βρήκε να κάνει ένα «τυπικό σχόλιο». Είπε ότι, η προσωρινή διακοπή του δρομολογίου από την Καβάλα οφείλεται στην προσφυγή που κατέθεσαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας, κατά του διαγωνισμού, οι πλοιοκτήτριες εταιρείες.

-Αλήθεια, σε ποιο ευνομούμενο κράτος του πλανήτη γη, κάποιοι ιδιώτες, οι πλοιοκτήτες στην προκειμένη περίπτωση, μπορούν να «μπλοκάρουν» έναν δημόσιο διαγωνισμό επειδή δεν τους ικανοποιούν οι όροι του; Γιατί υπάρχει το Υπουργείο (ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής), γιατί υπάρχει το Σ.Α.Σ. (Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών), γιατί υπάρχει, σε τελική ανάλυση, η Βουλή των Ελλήνων; Ας μαζεύονται οι πλοιοκτήτες της χώρας, πριν από την έναρξη κάθε δρομολογιακής περιόδου, για να «μοιράσουν» τις γραμμές μεταξύ τους και να εγκρίνουν τα δρομολόγια. Να φτιάξουν και τους διαγωνισμούς «κομμένους και ραμμένους» στα συμφέροντα τους!

-Οι πλοιοκτήτριες εταιρείες, λοιπόν, αποφάσισαν να αφήσουν δύο νησιά που βρίσκονται στην άγονη γραμμή, την Λήμνο και τον Άγιο Ευστράτιο, χωρίς σύνδεση με την ηπειρωτική χώρα! Με εντελώς κυνικό τρόπο! Ποιο πρόβλημα θα έχουν οι πλοιοκτήτες έως ότου το ΣτΕ βγάλει την απόφαση; Οι κοινωνίες της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου, όμως, θα αποκοπούν από τον κόσμο! Η Καβάλα είναι (και θα είναι) η «γέφυρα» που συνδέει τα νησιά με τον κόσμο. Δεν είναι η Αλεξανδρούπολη, όπως αποφάσισε το Υπουργείο ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, ακούγοντας, πάλι, μία πλοιοκτήτρια εταιρεία και όχι τις τοπικές κοινωνίες.

-Διότι, ο υπουργός σε ένα ευνομούμενο κράτος, θα έλεγε στον πλοιοκτήτη: «Θέλεις να δρομολογήσεις πλοίο σου στην γραμμή Καβάλα-Λήμνος-Άγιος Ευστράτιος-Λαύριο έως τον Μάιο, που θα γίνει η νέα προκήρυξη; Αν όχι, ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον!». Τυχαία, λοιπόν, η εταιρεία Fast Ferries δήλωσε πρόθυμη να κάνει δρομολόγια, αλλά όχι από την Καβάλα την οποία θέλουν οι νησιώτες. «Για το μεσοδιάστημα, το Υπουργείο προχώρησε σε ρυθμίσεις που αντιμετωπίζουν μερικώς το πρόβλημα», σχολίασε ο Μ. Λαζαρίδης. Αν ήταν βουλευτής στην εκλογική περιφέρεια που υπάγονται τα νησιά Λήμνος και Άγιος Ευστράτιος, θα τολμούσε να πει στους συμπολίτες του, ότι το Υπουργείο προχώρησε σε ρυθμίσεις που αντιμετωπίζουν μερικώς το πρόβλημα;

-Να τον ενημερώσουμε ότι, μάταια ελπίζει σε μία θέση στην κυβέρνηση. Όχι γιατί «δεν είναι στις προθέσεις του πρωθυπουργού ο ανασχηματισμός αυτή την στιγμή», όπως είπε ο βουλευτής Καβάλας. Αλλά, γιατί άρχισε η «αντίστροφη μέτρηση» για την αποδρομή της κυβέρνησης από την θέση εξουσίας! Πώς να σκέφτεται ο πρωθυπουργός τον ανασχηματισμό, όταν η δική του καρέκλα τρίζει; Έκανε την «διορθωτική» παρέμβαση στο κυβερνητικό σχήμα μετά από τις ευρωεκλογές, αλλά είναι φανερό πως δεν «πήρε το μήνυμα» από τις εκλογές αυτές. Πιο σωστά, αγνόησε παντελώς το μήνυμα, λόγω της μεγάλης αλαζονείας που τον διακρίνει. Την αλαζονεία αυτή, ήρθε η ώρα να την πληρώσει!

-Με την ίδια αλαζονεία λειτούργησε ο υπουργός ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, ο οποίος αγνόησε τις κοινωνίες της Λήμνου, του Αγίου Ευστρατίου και της Καβάλας. Και βιάστηκε να αναθέσει στην ναυτιλιακή εταιρεία Fast Ferries τα δρομολόγια σε μία γραμμή, που εκείνη ζήτησε να γίνει! Από την Αλεξανδρούπολη στο Λαύριο, χωρίς να ερωτηθούν ούτε οι Σαμοθρακιώτες!

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Δεν είναι αλαζονεία αλλά η πραγματικότητα. Οι συγκεκριμένες άγονες γραμμές 9 μήνες δεν έχουν κίνηση. Το μόνο καράβι που μπορεί να εξυπηρετήσει την γραμμή στο ύψος τιμής εισιτηρίου που θέλει η κυβέρνηση και οι επιβάτες είναι ΕΝΑ πλοίο 40-50 χρόνων σαράβαλο που πρέπει να πάρει επιδότηση 36000 το δρομολόγιο . Ο ιδιοκτήτης προφανώς είδε ότι δεν βγάζει τα έξοδα τον χειμώνα από εισιτήρια και επιδότηση και δεν κατέβηκε στον διαγωνισμό, ίσως αυξήθηκε και η τιμή στα καύσιμα. Ανταγωνιστής δεν υπήρχε μια και δεν μπορείς να βρεις διαθέσιμο σαράβαλο αλλά ακόμη και αν βρεις θα χει τα ίδια χειμωνιάτικα προβλήματα με έξοδα μεγαλύτερα από εισιτήρια και επιδότηση.
    Οπότε τραβάνε μια προσφυγή στο στε για να ζητήσουν μάλλον παραπάνω επιδότηση . Δεδομένου ότι η προσφυγή θα εκδικαστεί Απρίλιο αρχή τουριστικής περιόδου είναι κερδισμένοι μια και γλύτωσαν την ζημιογόνα χειμερινή περίοδο και στο τέλος ίσως δουν και μια αυξημένη επιδότηση.

    Αυτά συμβαίνουν όταν δεν υπάρχει υγιής ανταγωνισμός και στηρίζεσαι σε σαράβαλα πλοία, χαμηλά εισιτήρια, και επιδοτήσεις. Φυσικά θα υπάρχουν άλλες διαμαρτυρίες αν υπάρχει σύγχρονο πλοίο 5-15 ετών με τετραπλάσια τιμή εισιτηρίου και μηδέν επιδότηση. Αυτού γαρ και Ρόδος και πήδημα, ή όπως το λένε κάποιοι ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα…

    • Αυτά συμβαίνουν όταν η κεντρική διοίκηση υποκύπτει στον εκβιασμό των πλοιοκτητών, που ορίζουν τις γραμμές, τα δρομολόγια, την επιδότηση και ποιο πλοίο θα βάλουν. Οι κάτοικοι της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας, για να ταξιδεύουν με κάποιο σαράβαλο πλοίο, επειδή ο πλοιοκτήτης είναι δυσαρεστημένος από το ύψος της επιδότησης της γραμμής από το κράτος; Δεν είναι η αλαζονεία των πολιτικών, αλλά η δουλικότητά τους προς τα συμφέροντα των οικονομικά ισχυρών!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ