-Δεν έχουμε αμφιβολία ότι, η αναστάτωση που προκάλεσε η κατάργηση της θαλάσσιας γραμμής Καβάλα-Λήμνος-Άγιος Ευστράτιος-Λαύριο, είναι «δάκτυλος» παραγόντων της Θράκης και ειδικότερα του Νομού Έβρου. Ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και πρόεδρος του Επιμελητηρίου Έβρου, Χριστόδουλος Τοψίδης, είχε συνεργασία με τον περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου, Κώστα Μουτζούρη, με κοινό σκοπό την θαλάσσια σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με την Λήμνο, την Μυτιλήνη και τα υπόλοιπα νησιά του ανατολικού Αιγαίου. Τον Μάρτιο του 2024, όταν συναντήθηκαν στην Αλεξανδρούπολη (φωτογραφία), ο Χρ. Τοψίδης είχε πει ότι: «Μία διασύνδεση ακτοπλοϊκή από την Αλεξανδρούπολη, θα ενισχύσει το τουριστικό ρεύμα στα νησιά Λήμνο, Μυτιλήνη, Χίο, Ικαρία και γενικά τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου. Ακόμα καλύτερα αν υπάρχει και αεροπορική σύνδεση, αφού μπορεί να ενδυναμώσει το τουριστικό προϊόν. Επίσης, έχουμε και πολλούς φοιτητές από την δική μας Περιφέρεια που φοιτούν στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, αλλά και αντίστροφα. Επιπλέον, εκτιμώ ότι θα ενδυναμωθούν και οι εμπορικές σχέσεις που υπήρχαν από το 1970. Στόχος μας είναι, να δημιουργούμε υποδομές και συνθήκες, για να μπορέσουμε πραγματικά να αυξήσουμε τα οικονομικά μας μεγέθη. Η εξωστρέφεια ήταν από την αρχή στις δικές μου προτεραιότητες και στο πλαίσιο αυτό είναι και η συνεργασία με την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου». Για να ενισχύσει το αίτημα προς την κεντρική διοίκηση, μάλιστα, πρόσθεσε στην νέα γραμμή και την Σαμοθράκη, την οποία θέλει να εντάξει στο καθεστώς της «επιτόπιας βίζας», για να προσελκύσει Τούρκους επισκέπτες.
-Ο Θόδωρος Μαρκόπουλος, αναπληρωτής του περιφερειάρχη και αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, δήλωσε στην έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Δήμου Καβάλας, την Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2025, ότι: «Θέλουμε να λειτουργούν και τα δύο λιμάνια της Περιφέρειας μας. Είναι καλό να έχει και η Αλεξανδρούπολη σύνδεση με τα νησιά του βορείου Αιγαίου». Όχι, αγαπητέ Θόδ. Μαρκόπουλε, δεν γίνεται να υπάρχουν δύο παράλληλες και ανταγωνιστικές γραμμές από δύο λιμάνια στην ίδια Περιφέρεια. Μία από τις δύο γραμμές θα υπολειτουργεί και με το πέρασμα του χρόνου θα απαξιωθεί. Οι Καβαλιώτες το ζούμε εδώ και αρκετά έτη, με την υποβάθμιση της πορθμειακής γραμμής Καβάλας-Πρίνου, λόγω της διόγκωσης της γραμμής Κεραμωτή-Θάσος (Λιμένας) από τις ναυτιλιακές εταιρείες.
-Επί δεκαετίες, η Καβάλα ήταν το βασικό λιμάνι σύνδεσης της βόρειας Ελλάδας με τα νησιά του βόρειου και ανατολικού Αιγαίου. Αυτό δεν μπορεί να αλλάξει, ούτε να σταματήσει επειδή οι ναυτιλιακές εταιρείες πιέζουν την κεντρική διοίκηση, για να έχουν μεγαλύτερο οικονομικό όφελος. Η δήμαρχος Λήμνου, Ελεονώρα Γεώργα, ήταν ξεκάθαρη στην παρέμβαση που έκανε (διαδικτυακά) στην συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου. Η γραμμή Λαύριο-Άγιος Ευστράτιος-Λήμνος-Καβάλα, είναι υπερσυμφέρουσα οικονομικά την καλοκαιρινή περίοδο και συμφέρουσα τον χειμώνα, γιατί επιδοτείται το τμήμα από Λαύριο μέχρι Λήμνο, ενώ το τμήμα Λήμνος-Καβάλα είναι ελεύθερο. Ο δήμαρχος του μικρού Αγίου Ευστρατίου, Κωνσταντίνος Σινάνης, πρόσθεσε ότι, η σύνδεση με την Καβάλα είναι ζωτικής σημασίας για το ακριτικό νησί. «Εμείς θέλουμε μία βιώσιμη γραμμή, την «δική μας γραμμή» με την Καβάλα. Δεν το κάνουμε για τους πλοιοκτήτες. Το κάνουμε για την ζωή μας, για την επιβίωση μας», είπε.
-Θεωρούμε πως ο ρόλος του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης είναι διαφορετικός, από τον ρόλο του λιμανιού της Καβάλας. Η Αλεξανδρούπολη, λόγω της γεωγραφικής θέσης που κατέχει, έγινε μία σημαντική βάση για τις δυνάμεις του ΝΑΤΟ, ενώ με την λειτουργία του πλωτού σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (Υ.Φ.Α.) αποτελεί και ενεργειακό κόμβο. Η Καβάλα πρέπει να συνεχίσει να εξυπηρετεί την κίνηση προς τα νησιά του βόρειου και ανατολικού Αιγαίου, γιατί είναι το εγγύτερο λιμάνι της ηπειρωτικής χώρας.


















Η Καβάλα πριν χρόνια έχασε την σύνδεση της με την Σαμοθράκη. Τώρα με αυτήν την αναστάτωση είναι ευκαιρία να διεκδικήσει την γραμμή ξανά. Το θέλουν και οι δύο κοινωνίες…