-«Τα ενδονομαρχιακά είναι κατά κανόνα δρομολόγια ελλειμματικά. Το ΚΤΕΛ Καβάλας ζει από τα «μεγάλα» δρομολόγια», είπε ο Κώστας Πανταζής, πρόεδρος του ΚΤΕΛ Υπεραστικών Γραμμών Νομού Καβάλας.

-Παρένθεση, με την αποψίλωση των χωριών σε μόνιμους κατοίκους, είναι λογικό να μην υπάρχει επιβατική κίνηση στα χωριά. Ποιος θα χρησιμοποιήσει, σε καθημερινή βάση, την υπεραστική συγκοινωνία, όταν στα χωριά απέμειναν οι υπερήλικες; Αν υπήρχαν, όπως σε παλιότερες δεκαετίες, μεγάλα σε πληθυσμό χωριά, τα λεγόμενα «κεφαλοχώρια», σαφώς και το μεταφορικό έργο θα ήταν υψηλό.

-Οι διοικήσεις των Υπεραστικών ΚΤΕΛ δεν συμφωνούν με την διεξαγωγή διαγωνισμού, ανά Περιφέρεια, στον οποίο θα μπορέσουν να συμμετάσχουν και ιδιώτες στην διεκδίκηση του μεταφορικού έργου. Όμως, πρόεδρε καρντάσι, γιατί να υπάρχει «μονοπώλιο» από τα ΚΤΕΛ (Υπεραστικά και Αστικά) στο δημόσιο οδικό μεταφορικό έργο; Άλλωστε, τα ΚΤΕΛ είναι «συνεταιρισμοί» ιδιωτών οι οποίοι κατέχουν λεωφορεία, για να παρέχουν μεταφορικό έργο. Οι ιδιώτες αυτοί, αποφάσισαν να συστήσουν Ανώνυμη Εταιρεία και να γίνουν μέτοχοι στην εταιρεία.

-Νομίζω πως ο νόμος δεν απαγορεύει σε έναν αυτοκινητιστή, να αγοράσει λεωφορείο και να εκτελεί δρομολόγια σε μία γραμμή, ή περισσότερους προορισμούς, χωρίς να είναι μέτοχος στην Ανώνυμη Εταιρεία η οποία λέγεται, π.χ., ΚΤΕΛ Υπεραστικών Γραμμών Νομού Καβάλας.

-Επειδή το κράτος δεν έχει την δυνατότητα να παρέχει μεταφορικό έργο με δημόσιο στόλο λεωφορείων και οδηγούς, κάνει την (απευθείας) ανάθεση του έργου αυτού στα ΚΤΕΛ Υπεραστικών και Αστικών Γραμμών.

-Από την άλλη πλευρά, ο ιδιώτης θα επιλέξει μία γραμμή με υψηλή επιβατική κίνηση, όπως είναι η γραμμή Καβάλα-Θεσσαλονίκη. Πως ο διαγωνισμός θα διασφαλίσει ότι, θα εξυπηρετούνται τα ενδονομαρχιακά δρομολόγια, άρα τα χωριά με τους λιγοστούς κατοίκους;

-«Υπάρχουν περιοχές της Ελλάδας, που δεν έχουν μεγάλο ενδιαφέρον συγκοινωνιακού έργου. Ακόμα και οι λίγοι κάτοικοι κάποιων χωριών, όμως, θα πρέπει να εξυπηρετηθούν. Εκεί, λοιπόν, είτε σε υπεραστικά, είτε σε αστικά δρομολόγια, το κράτος δεν μπορεί να μείνει αμέτοχο. Θα πρέπει να στηρίξει αυτές τις περιοχές», δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός υποδομών και μεταφορών, Κώστας Κυρανάκης. Αλλά δεν είπε πως θα στηρίξει τις περιοχές αυτές. Θα δώσει το κράτος, μήπως, επιδότηση 10.000 ευρώ στους κατοίκους για να μη φύγουν; Θα δώσει επιδότηση 10.000 ευρώ σε οικογένειες να μετακομίσουν στα σχεδόν ερημωμένα χωριά; Θα δώσει το κράτος επιδότηση στον ανάδοχο του μεταφορικού έργου, για να κάνει δρομολόγια και στα χωριά με λιγοστούς επιβάτες; Θα πληρώνει το κράτος τα καύσιμα του λεωφορείου, είτε του μετόχου του ΚΤΕΛ, είτε του ιδιώτη, για να πηγαίνει στις «άγονες» περιοχές; Θα αλλάξει κάτι με τον διαγωνισμό, αντί για την απευθείας ανάθεση, στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού;

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ